Trine Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det er de som får bortimot maks av det man kan få. De på minstetrygd får vel utbetalt 12-13 tusen.Anonymkode: 0c125...3c7Kan man ikke få mer enn det? Syns ikke det er så mye jeg. Sitter ikke igjen med så mye etter at alt er betalt. Men jeg skal være fornøyd så lenge jeg fortsatt klarer betale boliglånet og ha bil. Jeg gjør jo ikke noe som gjør at jeg fortjener noe luksus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg får ca 2900 kr PR med. Barnetrygd for tre barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momo Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 0 fra NAV. Jeg tror ikke jeg har rett på noe derfra heller, men jeg er heldig og har en samboer med god nok inntekt til å forsørge oss begge for en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Tjente helt normalt. Klagde ikke på lønna, men det er mange som tjener langt bedre. Lå på rundt 470 000 brutto i året inkl. feriepenger. Ganske normal håndtverkerlønn.Jeg betaler for mye skatt! Jeg tjente vel 500' og får utbetalt 19.500 basert på 20 dager/mnd. (Jeg pleier regne 21 dager mnd for lønnsberegning...men ser at de fleste utregninger baserer seg på 20) . Har gode forsikringsordninger i tillegg så jeg klager ikke, og siden jeg betaler mye skatt så tilsier det at jeg og har formue og lave utgifter.. Jeg er nok ganske heldig og vet det Anonymkode: 2cb13...1c2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg betaler for mye skatt! Jeg tjente vel 500' og får utbetalt 19.500 basert på 20 dager/mnd. (Jeg pleier regne 21 dager mnd for lønnsberegning...men ser at de fleste utregninger baserer seg på 20) . Har gode forsikringsordninger i tillegg så jeg klager ikke, og siden jeg betaler mye skatt så tilsier det at jeg og har formue og lave utgifter.. Jeg er nok ganske heldig og vet det Anonymkode: 2cb13...1c221,5 dager er det riktige å regne med. Antall timer i året er 1950. Deler du det på 12 får du 162,5. deler du det igjen på 7,5 så får du 21,66. Men så får man litt mer pga feriepenger. Om du får 19.500 utbetalt så betaler du mye skatt ja. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg fikk utbetalt, men mener det var rundt 25000 på en 4 ukersperiode. Fikk lønn hver 14. dag. Men jeg har gjeld. Studielånet er kjedelig å betale siden jeg ikke lenger har nytte av utdanningen, men boliglånet er greit. Jeg hadde ikke betalt noe mindre om jeg hadde leid og det er greit å vite at om 15 år så har jeg ikke lån lenger og dermed også kraftig reduserte utgifter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grublerijenta Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 21,5 dager er det riktige å regne med. Antall timer i året er 1950. Deler du det på 12 får du 162,5. deler du det igjen på 7,5 så får du 21,66. Men så får man litt mer pga feriepenger. Om du får 19.500 utbetalt så betaler du mye skatt ja. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg fikk utbetalt, men mener det var rundt 25000 på en 4 ukersperiode. Fikk lønn hver 14. dag. Men jeg har gjeld. Studielånet er kjedelig å betale siden jeg ikke lenger har nytte av utdanningen, men boliglånet er greit. Jeg hadde ikke betalt noe mindre om jeg hadde leid og det er greit å vite at om 15 år så har jeg ikke lån lenger og dermed også kraftig reduserte utgifter.Jeg har alltid hatt månedslønn selv. 162,5/mnd er vanlig men vi opererte (for budsjettformål f.eks.) med 4,3 uker pr mnd. Det er jo og avvikende år hvor man jobber flere timer som kan gjøre utslag. (skuddår, færre fridager, etc etc) Jeg brukte SSB sine utregningsformularer for å sjekke men jeg finner ikke tilbake til den utregningen nå. Og det er en stund siden jeg jobbet med det . Forsikringene trekker 36% skatt, men jeg har god likviditet, så det forholder jeg meg til først etter skatteberegningen i januar. Jeg forholder meg til brutto stort sett. Når det gjelder skatt det er så mange faktorer/variabler som spiller inn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg har alltid hatt månedslønn selv. 162,5/mnd er vanlig men vi opererte (for budsjettformål f.eks.) med 4,3 uker pr mnd. Det er jo og avvikende år hvor man jobber flere timer som kan gjøre utslag. (skuddår, færre fridager, etc etc) Jeg brukte SSB sine utregningsformularer for å sjekke men jeg finner ikke tilbake til den utregningen nå. Og det er en stund siden jeg jobbet med det . Forsikringene trekker 36% skatt, men jeg har god likviditet, så det forholder jeg meg til først etter skatteberegningen i januar. Jeg forholder meg til brutto stort sett. Når det gjelder skatt det er så mange faktorer/variabler som spiller inn. Jeg har bare jobbet på timelønn så månedslønn har jeg ikke engasjert meg så mye i, men jeg vet regnskapsførere regner med 1950 timer i året. Ev fridager er jo i såfall røde dager og dem får man betalt for så det burde bli det samme uansett hvilken dag disse lander på. den ekstra dagen når det er skuddår har jeg ikke tatt høyde for. Jeg forsto ikke hva du mente med "forsikringene trekker 36% skatt". Stort sett er det jo brutto inntekt som er interessant, men når man får "lønna" fra NAV så spiller det liksom ingen rolle hva man "tjener", nytter ikke forhandle uansett 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grublerijenta Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg har bare jobbet på timelønn så månedslønn har jeg ikke engasjert meg så mye i, men jeg vet regnskapsførere regner med 1950 timer i året. Ev fridager er jo i såfall røde dager og dem får man betalt for så det burde bli det samme uansett hvilken dag disse lander på. den ekstra dagen når det er skuddår har jeg ikke tatt høyde for. Jeg forsto ikke hva du mente med "forsikringene trekker 36% skatt". Stort sett er det jo brutto inntekt som er interessant, men når man får "lønna" fra NAV så spiller det liksom ingen rolle hva man "tjener", nytter ikke forhandle uansett He he, nei det er nok ikke så mye forhandlingsmuligheter hos NAV, man får ta det man får Ja, jeg tror du har rett, at det bare er skuddår som er variabel, husker faktisk ikke hva jeg tenkte på da jeg skrev det, mener jeg kom borti problematikken en gang, Jeg har jo alltid hatt månedslønn og vært så heldig at jeg hadde arbeidstid fra 9-16 i store deler i arbeidslivet, mulig det var fra den tiden. Og i tillegg har jeg alltid hatt 5 ukers ferie. Tror jeg gir opp å finne ut hvordan disse faktorene eventuelt spiller inn. De ekstra uføreforsikringsutbetalingene jeg får (som utrolig nok allerede blir utbetalt med AAP, unntatt en) trekker 36% skatt, og det er mye når man er på AAP. Jeg klager likevel ikke over "ståa" Skatteberegningen i januar blir mer utfordrende i år enn ellers, tror jeg. Utfallet får noe å si for hvilken skatt som skal trekkes neste år. Håper det går i min favør, altså redusert skatt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 He he, nei det er nok ikke så mye forhandlingsmuligheter hos NAV, man får ta det man får Ja, jeg tror du har rett, at det bare er skuddår som er variabel, husker faktisk ikke hva jeg tenkte på da jeg skrev det, mener jeg kom borti problematikken en gang, Jeg har jo alltid hatt månedslønn og vært så heldig at jeg hadde arbeidstid fra 9-16 i store deler i arbeidslivet, mulig det var fra den tiden. Og i tillegg har jeg alltid hatt 5 ukers ferie. Tror jeg gir opp å finne ut hvordan disse faktorene eventuelt spiller inn. De ekstra uføreforsikringsutbetalingene jeg får (som utrolig nok allerede blir utbetalt med AAP, unntatt en) trekker 36% skatt, og det er mye når man er på AAP. Jeg klager likevel ikke over "ståa" Skatteberegningen i januar blir mer utfordrende i år enn ellers, tror jeg. Utfallet får noe å si for hvilken skatt som skal trekkes neste år. Håper det går i min favør, altså redusert skatt! Aha...da forstår jeg Jeg trodde du mente du skattet av forsikringene dine, at du kanskje hadde noen skattepliktige forsikringer gjennom arbeidsgiver eller noe sånt, men da hadde jo det blitt trekt året igjennom. Måtte tenke fælt på den Visste ikke at man måtte skatte av forsikringsutbetalinger. 36% er mye ja, forsikring er jo på en måte en felles sparekonto med øremerkede penger. Det blir jo som å betale 36% av renteinntekter. Men det er min mening da, staten er neppe enig 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408827-hva-f%C3%A5r-du-fra-nav-pr-mnd/page/2/#findComment-3665128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.