Gå til innhold

Bruker du mer på julegaver enn det du får?

Bruker du mer på julegaver enn det du får?  

12 stemmer

1. 1. Bruker du mer på julegaver enn det du får?

• Gir mer enn jeg får
      10
    • Får mer enn jeg gir
      0
    • Går omtrent opp i opp
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil tro jeg i pengeverdi får kanskje 50% mer enn jeg gir, men om det er ting jeg ville brukt penger på er nå en annen ting. Ville helst sluppet å gi og få presanger.

Jeg også. Hele opplegget er helt meningsløst. Send heller en gave til Frelsesarmeen.

Anonymkode: f3299...2f2

Annonse

Det kan man da gjøre hele året hvis man ønsker. En kan jo bytte ut svineribbe til 30 kr/kg med sverdfisk og kreps.

Sant nok, men hvor får en kjøpt slik mat? Ikke på Rema og Kiwi hvertfall...

Det kan anbefales. Det er ikke noe dyrere. I alle fall ikke skrei og slikt, såklart uer og annen "spesialfisk" koster mer.

Det kan anbefales. Det er ikke noe dyrere. I alle fall ikke skrei og slikt, såklart uer og annen "spesialfisk" koster mer.

Foretrekker frossenfisk uten skinn og bein, vel.

Eller går det omtrent opp i opp?

Anonymkode: 9af62...0c6

Hei!

:-) Nei jeg får en brøkdel av det jeg gir, men jeg har barn, også er jeg ivrig på det at det er jo barna som virkelig trenger mye nytt, så da blir det jo de som får mest. I tillegg er jeg litt barnslig, så andre småbarn, er min store glede å kjøpe til sånt utstyr som er superviktig for feks en 5 åring:-) Når tantebarne forteller og forklarer, blir jeg "revet med" så i dag har jeg feks greid å bestille leker som enda ikke er kommet til Norge fra utlandet, og det var ikke lett...men puh det gikk til slutt, nå krysser jeg fingre for at dette rekker frem. Det beste ved julen er å se barnas glede og  forventingen deres, Jeg gir mest til barn, jeg har feks en ninjaturtles jeg er tante til, så en dinotrux, så en lynet mcqueen, så en frost og en spiderman. 

Ellers er det hyggeligst å lage ting andre gamle mennesker gleder seg til å få, feks macroner, det liker jeg også.

Annonse

Eller går det omtrent opp i opp?

Anonymkode: 9af62...0c6

Det har jeg aldri regnet på, og jeg har ikke tenkt å begynne nå heller. :D Jeg kjøper julegaver til de jeg syns skal få julegaver, og så får jeg vel fra de som syns jeg fortjener julegaver. Jeg bruker ikke en fast pris pr. person, jeg kjøper det som faller meg inn og jeg har lyst å gi akkurat dette året. I år får ene venninna mi kopp med Mymlen, en annen venninne får en med Sausedyret. Begge vel gjennomtenkt. Passet selvsagt på da de var til halv pris på Kitch'n.

Ja, mye mer. Jeg gir gaver til mine søskens barn og til mine venners barn. Men ingen av dem gir meg noe, siden jeg ikke har barn selv. Dermed bruker jeg en god del tusen kroner, men får ikke gaver selv. 

Anonymkode: e6215...5c4

Julegavene er typisk et tapsprosjekt her også :-) Gir jo voldsomt mye dyrere gave til sønn enn jeg får tilbake og gir masse gaver til tantebarn uten å få gave tilbake. Mor gir nok dyrere gave enn hun får, dog ikke like stort "misforhold" som mellom min sønn og meg ;-) Hvilket jo er naturlig - alderen tatt i betraktning.

Nå er det jo første jul med ny kjæreste, så jeg aner ikke hva slags gavenivå han har, og om det øker eller reduserer tapspotensialet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...