hope11 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg var 102 kg i des ifjor, er nå 77, 9 kg, men skal ned til 62 kg. Jeg er 36 år, og 176 cm. Har vært overvektig etter mine 4 svangerskap, og vil nå gjerne komem ned i normalvekt, for å være mer aktiv sammen med ungene. Jeg har 1300 kcal daglig, men er ofte under dette pga trening, uten at jeg spiser opp treningskcal mine, for jeg er ikke sulten..Jeg har aldri vært glad i og trene på treningssenter, har heller gått turer ute o.l. Men nå har jeg meldt meg inn på treningssenter, og blitt bitt av treningsbasillen, og stortrives på treningssenetret og er der hver eneste dag. Jeg har ikke peiling på å lage treningsopplegg, men bare det å være i mer aktivitet har hjulpet meg med vektnedgangen til nå, jeg må ned i vekt pga av helsen, og fastlegen støtter det.Nå trener jeg 7 dager i uken, men da 2 dager med en time med step/dans time på treningssenteret, en dag med en time zumba på treningssenetret, de andre 4 dagene går jeg på tredemøllen, etter oppsett på endomondo appen, pluss at jeg i tillegg forsøker å få mest mulig hverdagsaktivitet inn i hverdagen.Men det som har skjedd denne uken er at jeg nå går opp i vekt, har gått opp 1,2 kg til tross for at jeg er på kcal underskudd hele uka, jeg har hørt at man kan bygge muskler, og at det etterhvert hjelper en videre i vektnedgang/stramme opp kroppen etterhvert. Hvordan virker dette? Og har dere noen tips til hvordan jeg bør legge opp treningen min, sånn at jeg går ned/strammer opp kroppen, samtidig at jeg trener bra?Setter stor pris på all hjelp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408832-bygge-musklervektnedgang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elionoe Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Du må huske at muskler veier mer enn fett, så det at du ikke går så fort ned i vekt som ønsket er helt normalt. Du forbrenner fett, men får muskler. Kroppen stopper også litt opp i sin vektreduksjon i blant. Den vil spare på lagerene sine og bruker av disse. Når de er oppbrukt vil vektnedgangen fortsette. Av en eller annen grunn vil kroppen hele tiden kjempe for å oppnå sin høyeste tyngde i kilo. Men så flink du er! :) Du står ordentlig på.Fortsett i dette løpet og du vil nå målet ditt. Når du når 62 kg, må du ikke tenke at "nå er jeg ferdig med slankekuren" og gå over til gamle vaner. Da blir du en jo-jo-slanker. For å bevare vektnedgangen er det viktig at du lar treningen og ernæringen bli en livsstil. Du kan trolig trappe ned på treningen. Du må selv følge med på vekten og finne den korrekte balansen mellom næring og aktivitet som gjelder for deg. Vi har ulik forbrenning og noen holder vekten på 1500 kcal mens andre kanskje må opp i 3000 kcal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408832-bygge-musklervektnedgang/#findComment-3665062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Ok, da håper jeg det går seg til etterhvert Vil jo trene for å få fart på nedgangen samt stramme kroppen, men veldig kjedelig om jeg da skal legge på meg igjen. Jeg er bare 0.9 kg unna å bli normalvektig på BMI kalkulatoren nå, endelig! Det er hele 15 år siden sist jeg var der, så vil gjerne fortsette på den fremgangen.Slutter ikke med treningen, det er GØY Kan ikke fatte at jeg frivillig skriver det, det var ikke noe jeg regnet med at jeg noen gang kom til å synes, men sånn er det blitt Jeg ser ikke på denne vektnedgangen som en slankekur, men en livsstil, så jeg kommer til å fortsette som jeg gjør nå etter at jeg når målet mitt Jeg vil aldri komme opp dit jeg var igjen med et tresifret tall, hvor jeg knapt orket å hente posten, og ihvertfall ikke verken ville vise meg i bikini eller orket å leke med ungene over lengre tid.Jeg vil nå etter 15 år endelig kunne vise meg i badetøy ved sjøen igjen, og bade sammen med ungene, å jeg har som mål å komme ned i vekt for å bli med ungene i slalom bakkene til våren, samt i badeskliene til sommeren Det hadde jeg aldri orket tidligere..Så jeg skal ihvertfall passe på at det ikke skjer igjen, det er sikkert Tusen takk for svar, setter stor pris på det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408832-bygge-musklervektnedgang/#findComment-3665067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elionoe Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Flott innstilling! Og ja, det er absolutt mange fordeler med å gå ned i vekt. Det er først når vekten begynner å gå nedover at man ser hvilket dårlig liv man egentlig hadde som overvektig.Du bør bruke et målebånd og måle deg rundt brystet, overarmer og lår. Deretter måle deg månedlig. Da vil du se fremgangen med muskelbygging og ha noe annet å se på enn kun antall kilo. En BMI sier veldig lite. Den tar kun utgangspunkt i høyde og vekt, og ikke fettprosent, muskelmasse, beinbygning, væskebalanse osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408832-bygge-musklervektnedgang/#findComment-3665073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hope11 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg har brukt målebåndet jevnlig det siste året, så jeg ser stor forskjell Veldig gøy!Ja jeg trodde ikke jeg var i SÅ dårlig form, men merker stor forskjell nå. Der jeg før slet med å komme meg frem og rundt, går jeg nå opp lekende lett, jeg har enda en bit igjen å gå, men er allerede strålende fornøyd Tusen takk for gode råd 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408832-bygge-musklervektnedgang/#findComment-3665084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.