Gå til innhold

Mat-Sylvi hyller gi-bort-pris på julemat

Anbefalte innlegg

Landbruks- og matminister Sylvi Listhaug (Frp) hyller den elleville priskrigen på julematvarer. Hun ser ikke bort fra at hun selv kan kjøpe surkål, gløgg og julepølse til to-tre kroner.

– Det er veldig bra med den sterke konkurransen på dagligvarepriser som vi ser i markedet nå. Vi nærmer oss jul, og for meg er det viktig at disse prisene gir folk som vanligvis ikke har så mye å rutte med anledning til å skaffe seg litt ekstra julekos i førjulstiden, begrunner Sylvi Listhaug sitt syn på den omstridte prisdumpingen på julemat med.

http://www.vg.no/forbruker/mat/mat-sylvi-hyller-gi-bort-pris-paa-julemat/a/23573833/

Alle forstår vel at butikkenes tap på disse varene kommer til å dekkes inn med prisøkninger på annen mat.

Anonymkode: bf04d...796

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at noen trenger tilbud på surkål for å ha råd til det? Jeg er student og kommer da under fattigdomsgrensa, når jeg ikke jobber. Sosialstønad er høyere... så jeg blir litt interessert. Er det folk som bruker mye penger på gambling eller rusmidler, da? For de som har barn får jo barnetrygd. Ikke at det er så mye, men det er noe som skurrer i min oppfattelse når man visstnok ikke har råd til surkål og en flaske med gløgg. Jeg skal hjem til mamma og pappa i julen, så det er ikke synd på meg, de er ganske velstående. :P:) Men jeg har råd til å dra ut på byen med to fra skolen etter eksamen (kjøper noen øl, regner jeg med), og jeg har også råd til flybilletten hjem... så det er noe rart. Kanskje noen kan forklare meg? :)