Gå til innhold

blodtrykksfall uten å ha reist meg opp

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

I dag på den uføretrygda sysselsettingen jeg går til, fikk jeg i sittende stilling plutselig blodtrykksfall sån at jeg holdt på å besvime, og etterpå pumpet hjertet uregelmessig. Jeg ble livredd etterpå, for at jeg skulle dø, og jeg gikk hjem, men forklarte ikke situasjonen til sjefen, jeg sa bare at jeg ønsket å gå hjem til henne. Jeg bare satt og pratet med arbeidsleder, da blodtrykksfallet kom. Er det normalt å få blodtrykksfall i sittende stilling?

Endret av Blomsterfluen

Fortsetter under...

Som sagt så MÅ du snakke med lege om hjerterytmen din. Slik du tidligere har beskrevet det, så har du en eller annen hjerterytmeforstyrrelse (mer enn uskyldige ekstraslag) som må utredes. Når du i tillegg har symptomer som tyder på at hjertet ditt ikke pumper tilstrekkelig med blod under hjerterytmeforstyrrelsen og at du derfor får blodtrykksfall, så er det et tegn på at det haster. Gå til fastlegen din og få en henvisning til 24 eller 48 timers EKG.

I tiden jeg har "kjent" deg her på DOL har du dratt opp en hel masse helsebekymringer. Det aller meste har vært ufarlig støy fra kroppen og tull. Dette, derimot, bør du få gjort noe med. Det er en reell bekymring.

Snakk med lege, helst i dag. Har du lengre perioder med uregelmessig hjerterytme må du dra på legevakten. 

Endret av issomethingwrong
Blomsterfluen

Som sagt så MÅ du snakke med lege om hjerterytmen din. Slik du tidligere har beskrevet det, så har du en eller annen hjerterytmeforstyrrelse (mer enn uskyldige ekstraslag) som må utredes. Når du i tillegg har symptomer som tyder på at hjertet ditt ikke pumper tilstrekkelig med blod under hjerterytmeforstyrrelsen og at du derfor får blodtrykksfall, så er det et tegn på at det haster. Gå til fastlegen din og få en henvisning til 24 eller 48 timers EKG.

I tiden jeg har "kjent" deg her på DOL har du dratt opp en hel masse helsebekymringer. Det aller meste har vært ufarlig støy fra kroppen og tull. Dette, derimot, bør du få gjort noe med. Det er en reell bekymring.

Snakk med lege, helst i dag. Har du lengre perioder med uregelmessig hjerterytme må du dra på legevakten. 

ok. Jeg har legetime den 15 desember. Jeg skal prøve å få legetime i morgen. Må jeg kanskje opperere også da, eller finnes det medisiner for sånt?

ok. Jeg har legetime den 15 desember. Jeg skal prøve å få legetime i morgen. Må jeg kanskje opperere også da, eller finnes det medisiner for sånt?

Du må ikke operere. I tilfelle det må behandles med et inngrep, så går de inn gjennom en blodåre i lysken (i lokalbedøvelse) og "brenner vekk" punktet som lager rytmeforstyrrelsen. Medisiner kan også virke.

Men behandlingen avhenger av hva du plages med. Det må vises på EKG før man vet det. Bra du har legetime om en uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...