Gå til innhold

burde trygden komme 12 hver måned?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er for gæli, att utbetaling av trygd skjer den 20de 10 måneder i året, og den 12 2 ganger. Januar blir ekstra fattigmanns. Hadde det ikke vært så mye bedre om vi fikk den 12 hver måned? Da hadde man jo også risikert att trygdede hadde penger samtidig med arbeidsfolk.......

Anonymkode: f8c98...69b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408868-burde-trygden-komme-12-hver-m%C3%A5ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det handler om planlegging. Jeg vet at husleien kommer 1. hver måned og vet at fra den 1. er det 18 dager til neste utbetaling. Du må jo planlegge på samme måte selv om den skulle komme 12., for du har jo uansett den samme summen å rutte med.

Aspergers Inc.

Jeg synes det er for gæli, att utbetaling av trygd skjer den 20de 10 måneder i året, og den 12 2 ganger. Januar blir ekstra fattigmanns. Hadde det ikke vært så mye bedre om vi fikk den 12 hver måned? Da hadde man jo også risikert att trygdede hadde penger samtidig med arbeidsfolk.......

Forstår ikke problemstillingen.

Annonse

Får ekte arbeidsfolk penger den 12?

Anonymkode: b6abe...9e2

Lat som du ikke har desemberpengene på konto før den 20. så får du samme intervall hele året. :) Og det er da ikke alle arbeidsfolk som har lønningsdag den 12. I offentlig sektor har vi det, min kjære jobber i privat sektor og har lønningsdag den 20. - eller er det den 25?

Gjest Gargamel

Får ekte arbeidsfolk penger den 12?

Anonymkode: b6abe...9e2

Tror 20. eller 25. er vanligst unntatt desember. Jeg er sikkert ikke ekte arbeidsfolk siden jeg ikke bruker arbeidshansker på jobb, men jeg får lønn 15. desember og ellers den 25.

Ja dette gjelder ikke bare de som mottar trygd.

Trøsten får være at det er lavere skatt(etrekk) på pengene som kommer i desember, så da har man jo litt ekstra i den litt lengre perioden. 

Dessuten er det vel ikke sånn at man MÅ bruke mer penger bare fordi man har penger?

Jeg får mark, jeg prøver jo å si att trygdede har lite penger, ergo så blir det mindre å ha på buffer.. Altså, greit dere med god inntekt synes det er ladida, men med uføretrygd, så blir det ikke mye å legge seg opp, man er stort sett tom når det kommer ny ladning.....

Jeg får mark, jeg prøver jo å si att trygdede har lite penger, ergo så blir det mindre å ha på buffer.. Altså, greit dere med god inntekt synes det er ladida, men med uføretrygd, så blir det ikke mye å legge seg opp, man er stort sett tom når det kommer ny ladning.....

Da er det på tide å lære seg å budsjettere.

Anonymkode: cae56...e1a

Tror 20. eller 25. er vanligst unntatt desember. Jeg er sikkert ikke ekte arbeidsfolk siden jeg ikke bruker arbeidshansker på jobb, men jeg får lønn 15. desember og ellers den 25.

Ekte arbeidsfolk bruker ikke hansker, det er klønete å jobbe med arbeidshansker :D Husker det var et hat å jobbe med spenning på i store tavler. Da måtte vi ha noen altfor tykke og store gummihansker og i tillegg ville de vi skulle ha tynne himlingshansker under og arbeidshansker for å beskytte gummihanskene utenpå. Jada, prøv å holde en skrue med 3 lag hansker :P

Ekte arbeidsfolk får lønn hver 14. dag ;)

Annonse

Jeg går på aap, så jeg har ikke god inntekt. Det spiller ingen rolle hva inntekten er eller når den kommer, beløpet du får hver mnd er det samme uansett om pengene kommer den 12. eller 20.

Endret av Trine
Gjest Gargamel

Ekte arbeidsfolk bruker ikke hansker, det er klønete å jobbe med arbeidshansker :D Husker det var et hat å jobbe med spenning på i store tavler. Da måtte vi ha noen altfor tykke og store gummihansker og i tillegg ville de vi skulle ha tynne himlingshansker under og arbeidshansker for å beskytte gummihanskene utenpå. Jada, prøv å holde en skrue med 3 lag hansker :P

Ekte arbeidsfolk får lønn hver 14. dag ;)

Jeg bruker heller ikke hansker når jeg roter rundt i det elektriske anlegget hjemme.

Jeg synes det er vanskelig uten hansker. Én hånd til å holde dem tunge taklampen, en til å holde sukkerbiten og en hånd til å skru.

Endret av Gargamel

Jeg bruker heller ikke hansker når jeg roter rundt i det elektriske anlegget hjemme.

Jeg synes det er vanskelig uten hansker. Én hånd til å holde dem tunge taklampen, en til å holde sukkerbiten og en hånd til å skru. Ikke rart du ble sprø til slutt :P

Du altså...du skal ikke rote rundt i det elektriske anlegget :P

Godt du forstår meg, jeg mener, man kan bli sprø av mindre ;)

Gjest Gargamel

Du altså...du skal ikke rote rundt i det elektriske anlegget :P

Godt du forstår meg, jeg mener, man kan bli sprø av mindre ;)

Nei, jeg må innrømme jeg tenkte at du skulle vært der når jeg plundret sist. Det er liksom aldri ett eller annet som gjør at man må fjuske og mekke for å få det nesten bra.

Nei, jeg må innrømme jeg tenkte at du skulle vært der når jeg plundret sist. Det er liksom aldri ett eller annet som gjør at man må fjuske og mekke for å få det nesten bra.

Hehe...litt langt å reise, men jeg kan guide deg over nett neste gang du plundrer ;)

Hvis du har penger for en måned mellom trygdeutbetalingene (20. til 20.), så har du igjen 8 dager av dette budsjettet når utbetalingen kommer 12 desember (som forresten kom i dag). Det skulle bety at du likevel skal klare å ha penger til den 20. januar, siden du i praksis ikke behøver å begynne å bruke desemberutbetalingen før den 20. desember. Så utbetalingsdatoen er egentlig ikke relevant, hvis man bare planlegger litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...