Gå til innhold

Nhd , hva tenker psykologen ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Linken du la ut var vel et svar på en annen diagnose ?

Skrevet

Det var ikke meningen å være syrlig. Det beklager, da det var absolutt ikke hensikten. Men det er mye positivt som har skjedd dette året. Han jobber, han leser fysikk og han skal flytte for seg selv etter jul. Riktignok er han ikke helt tilbake der han var før alt stater i fjor, men han var på god vei og jeg håper det vil fortsette selvfølgelig. Immunsvikten blir tatt tak i nå og jeg tror du har rett i at det har en sammenheng og da trenger han ikke Cipralex. Er bare så urolig redd for å ta noen sjanser, men skal prøve å få klarhet i det. 

Fint at utviklingen er god. Et lite ps tilslutt: Poenget til både Anonym over og meg var at han trenger Cipralex kun dersom han fremdeles er deprimert. Det finner man best ut av ved å ha et opphold, for så å se om depresjonen kommer tilbake eller ikke uten medisin.

Anonymkode: 95320...459

Nicklusheletida
Skrevet

Det skjønner jeg, men han hadde et opphold tidligere i høst og han ble verre igjen. Nå skal det sies at blodprøver viste at han hadde en infeksjon også samtidig, så jeg skal ikke konkludere. 

Nicklusheletida
Skrevet

Fint at utviklingen er god. Et lite ps tilslutt: Poenget til både Anonym over og meg var at han trenger Cipralex kun dersom han fremdeles er deprimert. Det finner man best ut av ved å ha et opphold, for så å se om depresjonen kommer tilbake eller ikke uten medisin.

Anonymkode: 95320...459

så kom det frem til slutt at det er han selv som hadde foreslått det til psykologen og han er urokkelig. Spent på fortsettelsen . 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes depresjoner med psykose der en har paranoide vrangforestillinger. Ved disse tilstander vil AD hjelpe.

Det er korrekt at en ved førstegangs depresjon bør forsøke en seponering etter et år om pasienten er helt bra. Det bør trappes ned med 25% per måned.

Det at det nettopp er prøvd en seponering med dårlig resultat, gjør at jeg synes neste forsøk skal utsettes. Det er uansett fornuftig å utsette forsøket til over nyttår.

Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Det finnes depresjoner med psykose der en har paranoide vrangforestillinger. Ved disse tilstander vil AD hjelpe.

Det er korrekt at en ved førstegangs depresjon bør forsøke en seponering etter et år om pasienten er helt bra. Det bør trappes ned med 25% per måned.

Det at det nettopp er prøvd en seponering med dårlig resultat, gjør at jeg synes neste forsøk skal utsettes. Det er uansett fornuftig å utsette forsøket til over nyttår.

tusen takk for svar. Da blir det hele mer forståelig. Ble litt forvirret av de andre svarene. Jeg skal forsøke å formidle svaret ditt så godt jeg kan og håpe på at han vil vente til etter jul. 

Endret av Nicklusheletida
Skrevet

tusen takk for svar. Da blir det hele mer forståelig. Ble litt forvirret av de andre svarene. Jeg skal forsøke å formidle svaret ditt så godt jeg kan og håpe på at han vil vente til etter jul. 

Ja håper han venter til etter jul :)

Nicklusheletida
Skrevet

Ja håper han venter til etter jul :)

Takk for det Stjernestøv. Du er god du :) Livet går i bølger, det er helt sikkert. Er det ikke det ene, så er det det andre, men nå gikk alt så bra både med det ene og det andre og krysser fingre for at det fortsetter slik . God jul til deg :) , 

Skrevet

Takk for det Stjernestøv. Du er god du :) Livet går i bølger, det er helt sikkert. Er det ikke det ene, så er det det andre, men nå gikk alt så bra både med det ene og det andre og krysser fingre for at det fortsetter slik . God jul til deg :) , 

Du er også god :) Håper virkelig det går bra med dere :) Takk for det og god jul til deg også ;)

Nicklusheletida
Skrevet

Da fikk jeg snakket med psykologen og hun var ikke klar over tilbakefallet i høst, så hun vil stoppe sønnen fra å trappe ned nå. Hun mente det var viktig at jeg tok kontakt og mente jeg skulle fortsette med det når det var noe 😃 Hun ville ringe legen på Riksen også. 

Skrevet

Da fikk jeg snakket med psykologen og hun var ikke klar over tilbakefallet i høst, så hun vil stoppe sønnen fra å trappe ned nå. Hun mente det var viktig at jeg tok kontakt og mente jeg skulle fortsette med det når det var noe 😃 Hun ville ringe legen på Riksen også. 

Så bra:-)

Nicklusheletida
Skrevet

Så bra:-)

Har du ikke sovnet enda du heller nei :) Er glad jeg ringte for jeg blir jo så i tvil og usikker på hvor mye jeg skal blande meg og er veldig redd for å virke som ei hysterisk og kontrollere mor som prøver å overstyre fagfolkene. Men så tok jeg sjansen og tenkte at jeg kan jo ringe bare for å legge frem hva jeg har sett og så er det uansett opp til henne til syvende og sist. Det ble godt mottatt heldigvis :-) Nå skal jeg sove.:) Natta 

• 2 måneder senere...
Nicklusheletida
Skrevet
Den ‎13‎.‎12‎.‎2015 at 20.41, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Han ventet til over nyttår slik du sa. Han gikk ned fra 20 til 10 mg Cipralex. ( Eget valg ) I starten holdt jeg pusten fordi jeg synes jeg så tegn på at det ikke gikk bra, men i fortsettelsen har det gått bra. Besteforeldrene har også kommentert at det er så godt å se gutten tilbake i sin gamle form. De ser altså det samme som meg. Han går fortsatt på 10 mg. Hvis jeg forstår deg riktig nå, bør han trappe ned til 5 før han slutter helt ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...