Gå til innhold

priskrigen gustig for store familier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel an på hvordan livet er det vel ?  For meg ville det vart en "menneskealder", udefinert per se....

Anonymkode: 38dc6...fac

Liker man ikke kokka får man kjøpe melk da.

Ja noe sånt.... 

mvh

the painintheasanonyms.com

Nå er De bare frekk.

Anonymkode: be98b...cbe

Liker man ikke kokka får man kjøpe melk da.

Nå er De bare frekk.

Anonymkode: be98b...cbe

Oh yes....i am...sånn er vel livet, man møter noen frekke på veien, noen trollings, og noen som ikke liker en, så what the f....ck...

Hei!

Kiwi kaster mat som det er to dager til går ut, de er en fryktelig praksis, jeg skrev ikke om mat som har gått ut.

I dag ordnet jeg noe for en nabo, på veien hjem stoppet jeg på kiwi og hentet 4 pk med ferdig tilberdt salatkylling, som går ut i dag, byttet dårlig asparges med fin, hentet 6 pakker med de flotteste tomater, jeg tar med de dårlige til kassen og bytter til nye fine pakker, jeg hentet også flere pakker med bringebær, paprika, poteter, sopp, mango, melon m.m.

jeg kjøpte bare vossakorv til 3 kr stk og mandler til 27 kr kg, resten av maten var gratis:-)

Nei, jeg forstår det, men i og med at jeg kjenner en bonde så kjenner jeg også til praksisen og hvorfor endel butikker gjør som de gjør og ikke som vi tenker de burde. For det meste er det snakk om økonomi. Om de skal gi bort noe så må dette sorteres for seg. Derfor er det gjerne slik at enten henter du alt ellerså går alt i containeren. Når det gjelder de kiwi-butikkene du nevner så er det trolig en grunn til at de gjør som de gjør. På kiwi-butikkene her selges mat som snart går ut på dato til halv pris. Jeg tipper at de butikkene du er i har erfaring med at mat som går ut om mindre enn to dager ikke blir solgt.

Ikke misforstå, jeg er enig i at det er en forferdelig praksis. Det samme kan man trolig si om datostemplingen. Best før produkter kan holde i årevis etter at de egentlig har gått ut på dato. Egg har kort holdbarhetsdato pga eu, det tas ikke hensyn til at klimaet i Norge gjør at egg holder evig lenge sammenlignet med egg i Spania. Biff er jo egentlig på sitt beste rett før den råtner. Jeg har mange ganger spist yoghurt som gikk ut på dato 2 mnd tidligere, hadde de vært i nærheten av dårlig så hadde jeg ikke spist dem.

Hei!

Jeg har handlet flere hundre bokser hermetiske tomater, et årsforbruk tror jeg ligger på 500 bokser, vi er en stor familie, og lager mye mat.

Ellers 20 pk geisha grøtris, brownies-kakemix-pakker 20 stk, tunnfisk i mengder 200 bokser tror jeg at jeg trenger, kidneybønner, surkål, rosenkål , bakepapir, mandler en hel kasse, kokosmelk en haug,  dette og mye mer.

I går fant jeg edamer ost på rema for 21 kr stk, så jeg kjøpte mange. 

På kiwi fant jeg en hel kasse med asparges som var dårlig, så der fikk jeg faktisk alle varene jeg kjøpte gratis, for hver asparges bunt kostet jo 23 kr. ( naboen min har lært meg om kiwis frukt og grønt garanti)

Jeg tenker benytte meg av fordelen denne tøysete priskrigen er for oss forbrukere, håper flere gleder seg over de lave prisene:-)

Hvilken pris ligger kokosmelk på?

Anonymkode: 30fa5...cb0

Annonse

I går handlet jeg mat på REMA 1000, tenkte jeg skulle være på utkikk etter de hyperbillige tingene. Fant ingenting av det som har blitt hypet opp så himla. Jeg spurte etter Fjordlands risgrøt, men den var de tomme for. Eller så kjøpe jeg noe frukt og grønnsaker til 10 kr stk/kg, men det er jo slike tilbud som finnes innimellom. Er det KIWI da som er så sabla billig på julemat og hverdagsmat?

I går handlet jeg mat på REMA 1000, tenkte jeg skulle være på utkikk etter de hyperbillige tingene. Fant ingenting av det som har blitt hypet opp så himla. Jeg spurte etter Fjordlands risgrøt, men den var de tomme for. Eller så kjøpe jeg noe frukt og grønnsaker til 10 kr stk/kg, men det er jo slike tilbud som finnes innimellom. Er det KIWI da som er så sabla billig på julemat og hverdagsmat?

Rema her har alle store freia sjokoladeplater til halv pris. Det var jo noe dritt, når jeg bare skulle innom for å kjøpe ingefær og sitron. 400 ekstra gram med fett til denne kroppen :D Så har de Nordfjord risgrøt (2 pos.) til 9 kr, vet ikke hva det koster normalt. Men de har bare satt ned prisen, det står ikke store plakater om tilbud, annet enn på sjokoladen da :P

Hei!

Vel de setter varene oftest slik at de ikke skal syns så godt, de ænsker ikke å annonsere akkurat disse gi-bort-tilbudene, da de taper på det. Men et tips er høyt opp, og lavt nede. Samt at de setter feks en type gløgg, samme merke, på en pall, til normalpris, så en til 2 kr på den andre pall, til 2 kr, det er såpass vrient, at jeg akkurat på gløgg måtte spørre.

Men i dag skal de få inn mandler til 27 kr kg på kiwi, og gløgg til 2 kr, tomtegløgg. Edamerostene jeg kjøpte til 21 kr stykke var godt "gjemt" blant fullpris varene. Da jeg kjøpte vossakorv, stod den dyre vossakorv i 3 rader ved siden av. og den til 3 kr var vanskeligere å se.

Jeg kjøper kun de ekstrembillige varene når jeg er ute for dette ærend. Jeg ser en del annet er rimelig, men det kjøper jeg lite av. Feks så jeg snøfrisk-ost til 9 kr, da kjøper jeg bare 3 pk, for det er det vi spiser av den osten. Ellers fant jeg brownies kakemix til 9 kr, så vi kjøpte 20 pakker, dette er kjekt å ha, når man skal bake noe fort til alle de fritidsaktiviteter barna har. Tror normalpris er 38 kr ca.

Men varene er altså ikke alltid de enkleste å finne :-)

Hvilken pris ligger kokosmelk på?

Anonymkode: 30fa5...cb0

Hei!

Før normalt rundt 10 kr for billigste merke, så gikk prisene opp til rundt 16 kr jevnt over, eller mer for dyrere merker

Da jeg fant til 4 kr kjøpte jeg mange, siden vi bruker det såpass mye i supper og wok m.m. Jeg syns ofte kokosmelk gir en bedre smak i mange gryteretter, sammenlignet med matfløte.

Nei, jeg forstår det, men i og med at jeg kjenner en bonde så kjenner jeg også til praksisen og hvorfor endel butikker gjør som de gjør og ikke som vi tenker de burde. For det meste er det snakk om økonomi. Om de skal gi bort noe så må dette sorteres for seg. Derfor er det gjerne slik at enten henter du alt ellerså går alt i containeren. Når det gjelder de kiwi-butikkene du nevner så er det trolig en grunn til at de gjør som de gjør. På kiwi-butikkene her selges mat som snart går ut på dato til halv pris. Jeg tipper at de butikkene du er i har erfaring med at mat som går ut om mindre enn to dager ikke blir solgt.

Ikke misforstå, jeg er enig i at det er en forferdelig praksis. Det samme kan man trolig si om datostemplingen. Best før produkter kan holde i årevis etter at de egentlig har gått ut på dato. Egg har kort holdbarhetsdato pga eu, det tas ikke hensyn til at klimaet i Norge gjør at egg holder evig lenge sammenlignet med egg i Spania. Biff er jo egentlig på sitt beste rett før den råtner. Jeg har mange ganger spist yoghurt som gikk ut på dato 2 mnd tidligere, hadde de vært i nærheten av dårlig så hadde jeg ikke spist dem.

Hei!

Siden jeg kartla kjøtt og samlalaks som gikk ut etter to dager, morgenen etter på kiwi, spurte jeg butikksjefen, om han neste dag evt kunn gi meg rabatt på kjøtt og salmalaks, for ellers ville det jo bli kastet, han sa nei, det har de ikke lov til i kiwikjeden. De ansatte og han som butikksjef får heller ikke kjøpe "utgåtte" varer, dvs varer som går ut om 2 dager.

Kiwi har en spesielt forkastelig praksis, fordi de kaster mat 2 dager før den går ut.

Dette er heldigvis ikke praksis i andre butikk kjeder. Derfor handler jeg ikke der, av prinsipp, jeg går innom sjeklker frukt og grønt garantien og handler for deres penger og ikke mine. Men det er fordi jeg syns kiwi kjeden pga av denne praksis bør bøtelegges.

Rema her har alle store freia sjokoladeplater til halv pris. Det var jo noe dritt, når jeg bare skulle innom for å kjøpe ingefær og sitron. 400 ekstra gram med fett til denne kroppen :D Så har de Nordfjord risgrøt (2 pos.) til 9 kr, vet ikke hva det koster normalt. Men de har bare satt ned prisen, det står ikke store plakater om tilbud, annet enn på sjokoladen da :P

Jeg så de sjokoladeplatene, men de ville jeg ikke kjøpe. Er ikke så glad i sjokolade. Så ikke noe Nordfjord risgrøt heller ;.(

Etter all opphausingen i media de to siste ukene, trodde jeg det var lett å finne de gode tilbudene. Får ta meg en tur på KIWI neste gang jeg skal handle da, og se om jeg ser noe der.

Annonse

Hei!

Vel de setter varene oftest slik at de ikke skal syns så godt, de ænsker ikke å annonsere akkurat disse gi-bort-tilbudene, da de taper på det. Men et tips er høyt opp, og lavt nede. Samt at de setter feks en type gløgg, samme merke, på en pall, til normalpris, så en til 2 kr på den andre pall, til 2 kr, det er såpass vrient, at jeg akkurat på gløgg måtte spørre.

Men i dag skal de få inn mandler til 27 kr kg på kiwi, og gløgg til 2 kr, tomtegløgg. Edamerostene jeg kjøpte til 21 kr stykke var godt "gjemt" blant fullpris varene. Da jeg kjøpte vossakorv, stod den dyre vossakorv i 3 rader ved siden av. og den til 3 kr var vanskeligere å se.

Jeg kjøper kun de ekstrembillige varene når jeg er ute for dette ærend. Jeg ser en del annet er rimelig, men det kjøper jeg lite av. Feks så jeg snøfrisk-ost til 9 kr, da kjøper jeg bare 3 pk, for det er det vi spiser av den osten. Ellers fant jeg brownies kakemix til 9 kr, så vi kjøpte 20 pakker, dette er kjekt å ha, når man skal bake noe fort til alle de fritidsaktiviteter barna har. Tror normalpris er 38 kr ca.

Men varene er altså ikke alltid de enkleste å finne :-)

Jeg lette ikke så veldig hardt etter tilbudene, trodde det var enkelt å finne dem når jeg først var på jakt etter dem, men det var det altså ikke. Skal innom KIWI i dag eller i morgen, får se om jeg finner noe da.

Jeg lette ikke så veldig hardt etter tilbudene, trodde det var enkelt å finne dem når jeg først var på jakt etter dem, men det var det altså ikke. Skal innom KIWI i dag eller i morgen, får se om jeg finner noe da.

Krysser fingre for deg:-)

ang mandler til 27 kr kg, så skal kiwi få dem inn i dag, baker du, slik jeg gjør, jeg baker makroner til voksne i julegaver:-) så er 27 kr kg supert. Vi spiser også mye mandler gjennom ett år.

men ang mandlene måtte jeg på lørdag spørre.

På Rema skal de ha edamer til 21 kr, og brownies til 9 kr, tunfisk til 2 kr, 

kiwi har vossakorv til 3 kr og gløgg til 2 kr, pluss alt det andre,

jeg skal ut å handle selv, hadde du bodd nærmere kunne jeg handlet for deg, som jeg gjør til naboen:-) som trenger det mye mer enn meg. Men derfor engasjerer det meg også enda mer.

Hei!

Jeg har handlet flere hundre bokser hermetiske tomater, et årsforbruk tror jeg ligger på 500 bokser, vi er en stor familie, og lager mye mat.

Ellers 20 pk geisha grøtris, brownies-kakemix-pakker 20 stk, tunnfisk i mengder 200 bokser tror jeg at jeg trenger, kidneybønner, surkål, rosenkål , bakepapir, mandler en hel kasse, kokosmelk en haug,  dette og mye mer.

Det er mest 'lurings' med disse tilbudene. Julepølse og riskrem er de utsolgt på hele tiden. Tunfisk til 2 kr og hakkede tomater til 3 kr var det maks 2 stk av til hver kunde på Rema. Hvordan fikk du kjøpt 500 bokser tomater og 200 bokser tunfisk?

I går fant jeg edamer ost på rema for 21 kr stk, så jeg kjøpte mange. 

Fant to edamer til 23 kr, men de var godt gjemt bak noe annen ost.

Endret av slabbedask

Krysser fingre for deg:-)

ang mandler til 27 kr kg, så skal kiwi få dem inn i dag, baker du, slik jeg gjør, jeg baker makroner til voksne i julegaver:-) så er 27 kr kg supert. Vi spiser også mye mandler gjennom ett år.

men ang mandlene måtte jeg på lørdag spørre.

På Rema skal de ha edamer til 21 kr, og brownies til 9 kr, tunfisk til 2 kr, 

kiwi har vossakorv til 3 kr og gløgg til 2 kr, pluss alt det andre,

jeg skal ut å handle selv, hadde du bodd nærmere kunne jeg handlet for deg, som jeg gjør til naboen:-) som trenger det mye mer enn meg. Men derfor engasjerer det meg også enda mer.

Jeg fant mandler til 27 kr/kilo :-) Kjøpte 1,5 kilo. Bruker ikke så mye mandler, men skal lage brente mandler en dag, og så kanskje mandelmakroner. Vossakorv hadde de ikke, heller ikke billig gløgg. Fant crusha tomater til 3 kr for 390 g, kjøpte 8 av dem. De koster vel kanskje 7-8 kr til vanlig? Jeg er ikke så himla prisbevisst, og synes ikke det er noe gøy å handle. Du er snill du, som ville ha handlet for meg :-)

Det er mest 'lurings' med disse tilbudene. Julepølse og riskrem er de utsolgt på hele tiden. Tunfisk til 2 kr og hakkede tomater til 3 kr var det maks 2 stk av til hver kunde på Rema. Hvordan fikk du kjøpt 500 bokser tomater og 200 bokser tunfisk?

Fant to edamer til 23 kr, men de var godt gjemt bak noe annen ost.

Ja jeg er enig i det,

jeg var tidlig ute, i det siste ser jeg det har vært tomt.

Men nettopp det at de nærmest "gjemmer" varer litt bak, oppdaget jeg også.

Men så flott du fikk to edamer oster til 23 kr da:-)

Tilbudene har de frem til julaften, de får inn mer, og fyller opp, på Rema har de ingen begrensing på hvor mye man får kjøpe, på kiwi har de innført en grense på 3 eller 4 av samme tilbudsvare leste jeg.

Men du kan spørre, det er feks tunfisk i vann som kostet 2 kr, du kan spørre når de får dette inn igjen.

Jeg vet de fikk inn mandler og gløgg i går kiwi, pluss andre ting, jeg skal senere innom Rema, men nå trenger jeg ikke stort mer, Om du vil kan jeg legge ut hva de har på Rema senere.

Jeg fant mandler til 27 kr/kilo :-) Kjøpte 1,5 kilo. Bruker ikke så mye mandler, men skal lage brente mandler en dag, og så kanskje mandelmakroner. Vossakorv hadde de ikke, heller ikke billig gløgg. Fant crusha tomater til 3 kr for 390 g, kjøpte 8 av dem. De koster vel kanskje 7-8 kr til vanlig? Jeg er ikke så himla prisbevisst, og synes ikke det er noe gøy å handle. Du er snill du, som ville ha handlet for meg :-)

;-)

Har du en god oppskrift på brente mandler? jeg fikk det ikke til sist jeg prøvde.

Det ser pent ut på glass å gi bort, og makronene tar såå mye mer tid, det smaker også kjempegodt. Jeg så de hadde brente mandler på glass på Christiania glassmagasin, de kostet 149.-kr pr glass. Så best å lage selv.

jeg var heller ikke så prisbevisst, men ja jeg tror de koster ca 8 kr ordinert, litt avhengig av merke. Jeg kjøpte til 2 kr, og rødkål og surkål til 1 kr:-) kokosmelk gikk plutselig brått opp fra 10 kr, til ca 16 kr...så da jeg fant til 4 eller 5 kr kjøpte vi mange:-) og browniespakker til 9 kr var supert, vi har ofte barn her og de blir stadig sjokoladekakesyke:-) så da er det jo kjekt for dem, men brownies pakker.

Jeg så de sjokoladeplatene, men de ville jeg ikke kjøpe. Er ikke så glad i sjokolade. Så ikke noe Nordfjord risgrøt heller ;.(

Etter all opphausingen i media de to siste ukene, trodde jeg det var lett å finne de gode tilbudene. Får ta meg en tur på KIWI neste gang jeg skal handle da, og se om jeg ser noe der.

Hei!

Jeg kjøpte 20 pakker med sjokoladene jeg:-)

har lagt dem i kjelleren, tar opp et par hver helg, og til jul går det jo en del.

Jeg er ikke veldig glad i sjokolade og søtsaker, men jeg fant ostepop for 3 kr pakken, da kjøpte jeg en pakke:-( for ellers spiser jeg det jo opp:D Jeg elsker chips og salte nøtter, der er selvdisiplinen elendig, særlig når jeg ser film på kvelden:-)

men peanøtter syns jeg er sunt, så de har jeg alltid i skapet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...