AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 akkurat,jeg snakket med naboens sønner, de driver med dette, så naboen kjøper ikke mat nesten.Da jeg var innom kiwi for kjapt å sjekke datoer, snakket en mann til meg, han var dyrlege:-) og sørget for at veterinærhøyskolen hadde kjøleskapet fult av kjøtt og andre varer:-) han gikk alltid kjapt gjennom utvalgte varer på vei til jobb:-) (jeg så ikke han, men han så meg, og at jeg drev med det samme:-)Jeg skulle kjent din venninne da:-)Vel jeg var innom flere kiwier, på kjøreruten min, jeg memorerte alt kjøtt som gikk ut...to dager etter var jeg tilbake og alt:-( i mengder var kastet :-( da ble jeg kvalm. Det var ubegripelig, noe sånt som 10 pakker beste indrefilet, 5 pakker beste biff, nei det er forferdelig....og de kaster maten:-( de har ikke avtale med veldedig organisasjoner heller:-( uffSlutt på den morroa nå, vel.http://e24.no/privat/familie/kiwi-bob-skuffet-over-gratisstopp/23589964 Anonymkode: b3d0c...90f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408933-priskrigen-gustig-for-store-familier/page/3/#findComment-3671445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Slutt på den morroa nå, vel.http://e24.no/privat/familie/kiwi-bob-skuffet-over-gratisstopp/23589964Anonymkode: b3d0c...90fJa:-)Det er slutt på det, men jeg har fyldt opp alle frysere pga av dumpsterdiving,biffene vi hadde i går, fant jeg nettopp i en pose med bare flott kjøtt, det var mørnet indrefilet, vakumpakket, nesten ingenting hadde ut på dato, eller hadde gått ut samme dag eller dagen før.Vi har drukket bare den beste juice både fra bramhurst og Tine, alt var kastet, men ble reddet av meg Men da jeg en natt, egentlig var jeg i et selskap, men på et visst tidspunkt må jeg ut...gjestene lurte på hvor jeg ble av, og min mor sa noe om at jeg har en tendens til å forsvinne, vel det stemte før ikke nå. Men det er ikke saken, da jeg under en time etterpå parkerte utenfor for å si takk for meg.., for jeg stakk ikke fra festen, jeg var på matreddingsoppdrag, da oppdaget min mor at bilen var full av kjøtt...også fikk hun både sjokk, og jeg måtte forklare. Til min forundring tok hun matposer, løp inn, la alt ut på gulvet....og da hennes gjester forstod hvordan jeg så sent hadde , skaffet alt dette kjøttet, ble jeg nattens helt.Jeg ble overrasket, for de er noen skikkelige snobber, jeg trodde aldri de ville forstå...men jammen lo de, ga meg klemmer, og sa, "neste gang vil vi bli med", videre sa de at de hadde stor respekt for det jeg gjorde...ja ja tenkte jeg, jammen kan man tro mye rart, før man vet.Men det så unektelig utrolig flott ut..når min mor la frem på gulvet den ene handleposen etter den andre, med det flotteste kjøtt, de beste råvarer, hennes gjester var målløse. Jeg prøvde forklare at det de så var resultatet, at de ikke må glemme den ubehagelige følelsen jeg også syns det er når jeg åpner en søppelkasse og tar ut frossent kjøtt i poser, og mye annet. Jeg tror ikke de helt greier forstå at dette er ikke så enkelt som det ser ut, men for meg dreier det seg nå om å "redde mat", jeg greier ikke vite at så mye kjøtt fra dyr som har gitt sitt liv, bare skal kastes, det blir en slik sløsing at jeg fikser det ikke!For meg er matredding viktig, familien/venner vet ikke om det.....min mann bare, og nå noen flere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408933-priskrigen-gustig-for-store-familier/page/3/#findComment-3671458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg synes de kampanjene var ganske håpløse fordi det mest konkrete resultatet var mangel på en del varer. De håper nok på å tjene inn avslaget ved at folk tar hele julehandelen i deres butikk, men det endte med at jeg handlet i andre butikker for å finne det jeg skulle ha.I en annen tråd var det noen som syntes det var litt paradoksalt at MM som har god råd drev med dumpsterdiving. Noen mente det hadde med autisme å gjøre. Det tror ikke jeg. For det første er det ikke sånn at velstående folk liker å betale mer enn de må, selv om de har råd til det. Jeg mener også at det er veldig tidsriktig og trendy. Jeg kjenner ikke hennes miljø så godt, men velstående fruer i andre land har mye fritid som de bruker på idealistiske ting. Det er jo bra.Uten sammenligning for øvrig: Det var jo en pen, rik kjendiskvinne som røpet at hun ikke trakk ned i toalettet etter å ha gjort "nr 1" pga verdens vannmangel . Det synes jeg blir tullete, men det var nok mest et kalkulert stunt for å komme i media.Jeg ser ikke noe galt i at MM går foran og gjør noe med matsløsingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408933-priskrigen-gustig-for-store-familier/page/3/#findComment-3671463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Jeg synes de kampanjene var ganske håpløse fordi det mest konkrete resultatet var mangel på en del varer. De håper nok på å tjene inn avslaget ved at folk tar hele julehandelen i deres butikk, men det endte med at jeg handlet i andre butikker for å finne det jeg skulle ha.I en annen tråd var det noen som syntes det var litt paradoksalt at MM som har god råd drev med dumpsterdiving. Noen mente det hadde med autisme å gjøre. Det tror ikke jeg. For det første er det ikke sånn at velstående folk liker å betale mer enn de må, selv om de har råd til det. Jeg mener også at det er veldig tidsriktig og trendy. Jeg kjenner ikke hennes miljø så godt, men velstående fruer i andre land har mye fritid som de bruker på idealistiske ting. Det er jo bra.Uten sammenligning for øvrig: Det var jo en pen, rik kjendiskvinne som røpet at hun ikke trakk ned i toalettet etter å ha gjort "nr 1" pga verdens vannmangel . Det synes jeg blir tullete, men det var nok mest et kalkulert stunt for å komme i media.Jeg ser ikke noe galt i at MM går foran og gjør noe med matsløsingen.:-) Yepp dette handler ikke om autisme, jeg har vært mer miljøaktivist enn de fleste her inne vet.Jeg "redder mat", jeg er ellers ikke så sparsommelig(gjerrig føler jeg) som enkelte meget velstående naboer.Vi har feks alltid hatt et åpent hjem, vi lager mye mat hver dag, så alle som kommer hit får både middag og etter fest med seg både mat og kaker. (heldigvis er min mann også raus på den måten) Spesielt syns barnas venner det er hyggelig å være her...mye handler om at de slapper av, syns det er så fritt her, får god mat, syns jeg er så snill:-), selv om litt reservert. (barna sier deres venner opplever det sånn) (jeg smiler til barna, og vil gi dem alltid god mat, kaker, frukt osv...)Likevel syns jeg bevissthet og endring og sparetiltak også er noe jeg kan lære. Så istedet for og alltid kaste plastposer, enten de har lynlås eller ikke, så tenker jeg meg mer om:-) Men bli alt for sparsommelig/sånn jeg syns blir gjerrig, sånt misliker jeg. Spare på vann, sånt blir ekstremt, det kommer jeg aldri:-)Men jeg tenkte på det en kveld jeg møtte noen rumenere, de var hyggelige, vi delte:-.) forskjellen var at jeg parkerte en flott elbil og de kom som en gruppe med en ganske sliten varebil. De var hyggelige og blide. De rev opp posene og jeg sa nei at vi må "rydde" etter oss, vet ikke om de helt skjønte, for jeg forklarte at skal man unngå at søppelkasser blir låst må man ikke grise til, men heller skal det se penere ut enn da man ankom. (men jeg tror de forstod, for jeg sa, sånn og viste)Jeg har ikke så god tid da:-) Jeg gjør dette mens alle andre sover:-)Jeg er medlem av Greenpeace, og har vært en såpass aktiv miljøaktivist at jeg kjenner Watson:-) Endret 10. januar 2016 av Madelenemie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408933-priskrigen-gustig-for-store-familier/page/3/#findComment-3671465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.