Gå til innhold

Fortsatt ikke spiseforstyrret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke meningen å spamme min egen tråd med oppdateringer, men dere velger selv om dere vil lese dette.

Jeg har en god stund hatt en håndfull nøtter i en pose i skapet på kontoret mitt. Hver dag jeg unngått å spise den har jeg følt meg flink. I dag åpnet jeg den og tømte den, i magen min! Jeg spiste også lunsj, noe jeg ikke har spist på onsdager på en del måneder.

Jeg har bestemt meg for å bruke jula til å øke næringsinntaket mitt noe. Istedet for fasting denne uka og nyttåruka, så blir det gradvis opptrapping denne uka, en litt nøktern, men forhåpentligvis avslappet juleuke med det som hører med av mat og kake, og så litt nedtrapping igjen nyttårsuka fordi jeg vet jeg kommer til å legge på meg i ferien. Jeg ville helst tatt opptrappingen veldig mye roligere enn det jula tvinger på meg. Vi får se hvordan det går.

Anonymkode: 091d1...55d

Skrevet

Det gikk visst ikke så bra dette.. :(

Med økt matinntak kom sulten forsterket tilbake. I går ble jeg derfor litt grådig og fikk en fryktelig dårlig følelese, så jeg kastet all maten i kjøleskapet som jeg skulle spise i dag. Jeg dyttet så i meg sjokolade til jeg ble kvalm og ble sittende med hodet over doskåla, Jeg har aldri gjort noe sånt før og en nå ganske fortvilet over at jeg kunne miste kontrollen på den måten. Jeg føler meg fryktelig svak.

Nå aner jeg ikke hvordan det kommer til å gå etter jul, eller i jula for den saks skyld. Jeg har ikke lyst til å ha denne sulten og begjæret etter mat.

Gjest Gargamel
Skrevet

Du har åpenbart lagt opp til altfor lavt kaloriinntak siden du gikk ned 3 kg i måneden og i utgangspunktet var undervektig. Det er ikke rart du får et begjær etter mat.

Utfordringen nå er å gå over til et normalt kosthold, noe som vil innebære å gå kontrollert opp i vekt uten å få panikk.

Skrevet

Nå i jula må jeg pent spise "normale" mengder for å ikke bekymre de rundt meg. Jeg kan ikke spise kun ett knekkebrød til frokost eller én ribbebit uten at det vil bli lagt merke til. Heldigvis er det lettere med moderasjon når jeg kan tenke at det er uhøflig av meg å fråtse i maten jeg får servert.

I dag var vekta tilbake på et hittil minimum, så kaloriøkningen tidligere i uka har tydelivis ikke vært "farlig". Men det har kanskje med at jeg har hatt energi til å trene både oftere og mer intensivt. Over en uke til jeg kan veie meg igjen nå... :unsure:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...