Gå til innhold

NHD? Hjelp til søvnen...

Anbefalte innlegg

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Så bra at det virker som om Remeron kan ha effekt. Det er grusomt å slite sånn med søvnen. Har samme erfaring som flere her med circadin, at jeg egentlig sover urolig på dem. En ting med melatonin som jeg har lest ihvertfall er at man egentlig ikke skal ta mer enn 1 mg, gjerne så lite som 0,5 mg for best effekt og da er det jo ikke lett når det eneste  alternativet her er på 2 mg. Godt å høre flere si dette ettersom min lege har vanskelig for å tro meg på at jeg sover dårlig på dem.

Ellers vet jeg ikke om Atarax har vært nevnt. Personlig synes jeg ikke den har effekt men andre kan jo synes det. 

Det jeg har best effekt av er kombinasjonen Rivotril 1 mg og stilnoct eller Imovane sammen med denne. Tar bare Rivotril i perioder da, men siden du allerede bruker den så er det jo kanskje ikke noe alternativ. 

Godt at du har fått sove skikkelig en natt ihvertfall. Håper det varer:-)

Endret av Beautiful_Creatures
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elionoe

22

• AnonymBruker

10

• frosken

4

• ISW

3

Skrevet

Liten positiv oppdatering for den som orker: I går tok jeg Remeron (og ikke Truxal) og klarte ikke å fullføre samtalen med samboeren min før jeg sluknet. Jeg sov i 9 timer i strekk. Våknet én time senere, sovnet og våknet av at telefonen ringte. Siden den lå i et annet rom ble det en brå oppvåkning ;) Med andre ord var Remeron en suksess første natt. Om jeg kan klare meg helt uten Truxal er det best for det medisinske forholdet jeg har nevnt. Det kan jo også være at jeg sov ekstra godt når jeg først sovnet og at både hode og kropp trengte litt hvile. I hvert fall er jeg litt mer uthvilt i dag og har fått litt av energien fysisk og psykisk tilbake. Først nå oppdaget jeg hvor sliten jeg egentlig må ha vært av lite søvn over lang tid. Jeg er helt rolig i kroppen, i det siste har den vært anspent, og jeg mistenker at det har sammenheng med at medisinen fortsatt virker i kroppen. Det er i så fall også positivt :)

Ingen tegn til mathunger hittil.

Herlig :)  Man merker først hvor viktig  god søvnkvalitet er når det har vært fraværende. Veldig glad på dine vegne at du har funnet en medisin som funker for deg.  Håper det fortsetter slik :) 

Anonymkode: 973d5...526

Skrevet

Så bra at det virker som om Remeron kan ha effekt. Det er grusomt å slite sånn med søvnen. Har samme erfaring som flere her med circadin, at jeg egentlig sover urolig på dem. En ting med melatonin som jeg har lest ihvertfall er at man egentlig ikke skal ta mer enn 1 mg, gjerne så lite som 0,5 mg for best effekt og da er det jo ikke lett når det eneste  alternativet her er på 2 mg. Godt å høre flere si dette ettersom min lege har vanskelig for å tro meg på at jeg sover dårlig på dem.

Ja, jeg sov som sagt kun 1 time på Circadin og ble egentlig ikke trøtt i det hele tatt. Legene ser ut til å ha stor tro på den siden den naturlig inneholder hormonet Melatonin. Det er jo ikke noen vits i å høre på pasientenes erfaringer... Det er et like dumt utsagn som at legen ikke vil skrive ut en medisin pga. liten erfaring med medisinen. Hvordan skal man da få mer erfaring med virkningen av en medisin om man unnlater å la pasienter prøve den...

Ellers vet jeg ikke om Atarax har vært nevnt. Personlig synes jeg ikke den har effekt men andre kan jo synes det. 

Jeg forsøkte Atarax i begynnelsen av min tid som laboratorierotte, men jeg hadde svært liten effekt av den. Jeg hadde god effekt av en antipsykotisk medisin som het Esucos, men den finnes ikke lenger på det norske markedet.

Det jeg har best effekt av er kombinasjonen Rivotril 1 mg og stilnoct eller Imovane sammen med denne. Tar bare Rivotril i perioder da, men siden du allerede bruker den så er det jo kanskje ikke noe alternativ. 

Nei, jeg har nok utviklet toleranse for den med å få den sedative effekten, men jeg håper den fremdeles hjelper mot epilepsien selv om jeg ikke merker noe til den. Jeg har et par ganger økt til 4 mg, men merker ingen sedativ effekt da heller...

Godt at du har fått sove skikkelig en natt ihvertfall. Håper det varer:-)

Ja, det var virkelig skjønt! :) Jeg tar en tidlig kveld og har tatt Remeron (fortsatt uten Truxal) i kveld også og håper på samme positive effekt :)

Ønsker deg en god natt :)

Skrevet

Herlig :)  Man merker først hvor viktig  god søvnkvalitet er når det har vært fraværende. Veldig glad på dine vegne at du har funnet en medisin som funker for deg.  Håper det fortsetter slik :) 

Anonymkode: 973d5...526

Det har du helt rett i. God natt til deg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...