AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 Skrevet 15. desember 2015 Hei!Jeg er nylig blitt 100% ufør. Jeg har en liten leilighet som jeg leier ut og som gir meg en kjærkommen inntekt. Jeg betaler skatt av leieinntektene. Imidlertid finner jeg ikke noe om hvordan dette blir i forhold til trygden jeg mottar. Arbeidsinntekt fører jo som kjent til fradrag i ytelsene fordi det er knyttet til arbeid. Utleie er ikke arbeid (så lenge du ikke har flere leiligheter. Da må det registreres som næring) Så hvordan behandles utleieinntekter av NAV - fører dette til trekk i pensjonen?Dersom noen har erfaring med dette ville jeg sette stor pris på informasjon - legg gjerne til linker til relevante nettsteder. Anonymkode: eb7c0...acb 0 Siter
venninde Skrevet 15. desember 2015 Skrevet 15. desember 2015 Tusen takk for presist svar, Linda. Det var det jeg selv trodde. Du har vel ikke noen linker å legge ved? Merkelig at jeg ikke har funnet dette eksplisitt på nettet. 0 Siter
Annkarin Skrevet 15. desember 2015 Skrevet 15. desember 2015 Nei, men høyere skattetrekk hos meg som er ufør med leieinntekt 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.