Gå til innhold

Opplever hjernetåke etter opptrapping på Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på 300 mg nå, og jeg har veldig hjernetåke. Med dette mener jeg at jeg ikke klarer å tenke helt ordentlig, når jeg prøver å tenke på fortids minner kommer det bare ikke fram. Jeg har problemer med å huske hendelser og ord også. Korttidshukommelse tap altså. Hva kan gjøres med dette? Må jeg legge legge noe til sammen med Lamictal som Modiodal for å fikse dette? Eller burde jeg trappe ned på Lamictal?

Anonymkode: 6a935...6a5

Skrevet

Oi så rart, jeg føler hjernen er bedre eller likedan med lamictal. håper du får svar.

Beautiful_Creatures
Skrevet

Kan jeg spørre hva diagnosen er, eller hva som er årsaken til at du tar medisinen? Tenker i forhold til om noe annet kunne gjort den samme jobben som lamictal skal gjøre?

Jeg har brukt lamictal tidligere og opplevde det samme. Desverre synes jeg aldri dette gikk tilbake til slik det var før medisinen, sånn at mine hukommelses og uoppmerksomhets problemer egentlig er verre nå enn de var før lamictal. (Har adhd diagnose). 

Tok lamictal for bipolar 2 men er usikker selv på om dette kan ha vært feil diagnose siden jeg nå fungerer fint mht til de type symptomene på 7. året uten stemningsstabiliserende medisin. 

Ville bare gjøre oppmerksom på at for enkelte er ikke nødvendigvis bivirkningene reversible etter at man har trappet ned og sluttet på medisinen  

Skrevet

Kan jeg spørre hva diagnosen er, eller hva som er årsaken til at du tar medisinen? Tenker i forhold til om noe annet kunne gjort den samme jobben som lamictal skal gjøre?

Jeg har brukt lamictal tidligere og opplevde det samme. Desverre synes jeg aldri dette gikk tilbake til slik det var før medisinen, sånn at mine hukommelses og uoppmerksomhets problemer egentlig er verre nå enn de var før lamictal. (Har adhd diagnose). 

Tok lamictal for bipolar 2 men er usikker selv på om dette kan ha vært feil diagnose siden jeg nå fungerer fint mht til de type symptomene på 7. året uten stemningsstabiliserende medisin. 

Ville bare gjøre oppmerksom på at for enkelte er ikke nødvendigvis bivirkningene reversible etter at man har trappet ned og sluttet på medisinen  

Jeg er Bipolar 2 og tar Lamictal for depresjon. Den har hjulpet veldig med å løfte meg fra den dypeste depresjon, men jeg sitter fast med 2 problemer: flate følelser og hjernetåke. Jeg vil gjerne vite hva jeg kan gjøre med dette, om jeg kan kombinere Lamictal med noe annet for å fikse dette.

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Hva med muligheten for å legge til Wellbutrin som er et antidepressiva som ofte har god effekt på de tingene du sliter med? Kanskje det da kunne gå an å gå litt ned på lamictal dosen også hvis det er doseavhengig bivirkninger:-)

Bare et forslag du kanskje kan høre med legen din om.

Endret av Beautiful_Creatures
Skrevet

Jeg opplever også hjernetåke hver gang jeg går opp i dose med lamictal. Særlig sliter jeg med å finne ord. Men dette pleier å bli bedre etter en stund, dog ikke helt borte.

Hvor mye lamictal måtte du opp i før du fikk effekt?

Anonymkode: 9853e...001

Skrevet

Jeg hadde relativt store kognitive vansker de første månedene med Lamictal, men det gikk over.

Skrevet

Hva med muligheten for å legge til Wellbutrin som er et antidepressiva som ofte har god effekt på de tingene du sliter med? Kanskje det da kunne gå an å gå litt ned på lamictal dosen også hvis det er doseavhengig bivirkninger:-)

Bare et forslag du kanskje kan høre med legen din om.

Har vært på Wellbutrin over 2 måneder, men jeg kjenner ikke noe effekt av den lenger. Jeg skal diskutere med legen min med å legge til Solian istedet.

Jeg opplever også hjernetåke hver gang jeg går opp i dose med lamictal. Særlig sliter jeg med å finne ord. Men dette pleier å bli bedre etter en stund, dog ikke helt borte.

Hvor mye lamictal måtte du opp i før du fikk effekt?

Anonymkode: 9853e...001

Jeg følte effekt allerede på 100 mg, og jeg har ikke følt noe annerledes effekt på 200 mg eller 300 mg. Legen min vil sikkert ha meg opp i 400 mg. Men hvis jeg forsatt ikke føler meg noe annerledes går jeg ned til 100 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...