MariMariMari Skrevet 20. desember 2015 Skrevet 20. desember 2015 I fare for å legge ut vel mange nye poster i dag http://mentalhealthdaily.com/2015/09/11/new-antidepressants-in-the-pipeline-2015-drugs-in-clinical-trials/Fant denne artikkelen om utvikling innen AD-medisiner.Hva tror dere ? Lurer særlig på om dette med ketamin kan ha noe for seg, eller subutex. 1 Siter
Gjest Skrevet 20. desember 2015 Skrevet 20. desember 2015 Ketamin er det gjort en del forskning på, og det ser ut til å være lovende som depresjonsbehandling, blant annet pga veldig rask antidepressiv effekt. Leste nettopp en artikkel om det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 Skrevet 20. desember 2015 Ketamin blir allerede brukt som behandling for depresjon i USA, håper virkelig de kan begynne med det her også snart. Anonymkode: 1e0ee...5e8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 Skrevet 20. desember 2015 Leste at det til nå har vært mange bivikrninger knytta til ketaminbehandling, men at en av de medisinene det forskes på nå, har redusert disse bivirkingene kraftig, og ikke minst ser de ut til å gi veldig god effekt.Men det tar vel vinter og vår og mere enn det for å få disse til Norge. Anonymkode: 08f53...2a5 0 Siter
Kalevaala Skrevet 21. desember 2015 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er veldig glad for at det utvikles og testes ny medisin, og har tro på at det vil komme noe som er enda bedre enn det vi har i dag - med færre bivirkninger. Det er en naturlig konsekvens av utviklingen. Er generelt optimistisk på vegne av alle oss som er avhengige av medisiner. Det forskes på mange fronter.For egen del sender jeg ofte varme tanker til de som fant opp Triptaner. 0 Siter
ISW Skrevet 21. desember 2015 Skrevet 21. desember 2015 Synes artikkelen var interessant. Selv om det jo er en del ymse rart der.Har ikke så mye tro på flere SSRI med 5HT1a-agonistaktivitet. Der har jo flere alternativer allerede kommet på markedet, først Vilazodon (ikke tilgjengelig i Norge) og så Vortioksetin (Brintellix). Fordelen disse har vist i forhold til SSRI er vel primært færre ubehagelige bivirkninger i oppstartsfasen, ikke så mye økt effekt.Ser at det er et par triple reuptake inhibitors der. Frykter at disse, hvis dopaminreopptakshemningen er betydelig, ikke kommer på markedet pga misbrukspotensial (dopaminreopptakshemning = sentralstimulerende effekt) og bivirkninger. Er kanskje bedre med kvalifiserte leger som greier å identifisere hvilken nevrotransmitter som er problemet og gi rett behandling fremfor å "teppebombe".De ketaminlignende stoffene synes jeg høres mer interessante ut. Alltid forfriskende med forskere som tenker nytt! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 Skrevet 21. desember 2015 De ketaminlignende stoffene synes jeg høres mer interessante ut. Alltid forfriskende med forskere som tenker nytt!Og når de nye medisinene kommer på markedet kommer vi da til endelig å få høre (offisielt) hvor elendig SSRI virker, og hvor ille bivirkningene er? Anonymkode: 12c93...b7c 0 Siter
undrende66 Skrevet 21. desember 2015 Skrevet 21. desember 2015 Jeg reiste til Amazonas og fikk hjelp av en sjaman og deres plantemedisin. Mange sammen med meg der, som hadde slitt med kronisk depresjon i over 15 år, som hadde prøvd det meste, og de fikk hjelp. Det er håp...om å bli helt frisk, selv om verden fortsetter å være gal! 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 Skrevet 22. desember 2015 Jeg reiste til Amazonas og fikk hjelp av en sjaman og deres plantemedisin. Mange sammen med meg der, som hadde slitt med kronisk depresjon i over 15 år, som hadde prøvd det meste, og de fikk hjelp. Det er håp...om å bli helt frisk, selv om verden fortsetter å være gal! Hva slags plantemedisin? Anonymkode: bab34...f38 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.