Gå til innhold

Veldig psyk dame på butikken.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Når folk er så syke som hun damen jeg opplevde i dag , så spør jeg bare av nysgjerrighet om de blir blir normale igjen med medisiner? Er det håp for så syke mennesker, hun sto og pakket vareene , sine ropte og skrek på mannen forran meg om han var ute etter pengene hennes ? - Er du ute etter pengene mine kanskje? Stakkars mannen forran meg ble helt satt ut. De kjente åpenbart ikke hverandre. Hun kalte han overlegen. Så var det min tur til å betale. Jeg fikk tittelen oversykepleieren. Ropte og skrek til meg også. Kommer man noengang ut av en slik tilstand?  Vanskelig å forestille seg at det er mulig. 

Skrevet

Når folk er så syke som hun damen jeg opplevde i dag , så spør jeg bare av nysgjerrighet om de blir blir normale igjen med medisiner? Er det håp for så syke mennesker, hun sto og pakket vareene , sine ropte og skrek på mannen forran meg om han var ute etter pengene hennes ? - Er du ute etter pengene mine kanskje? Stakkars mannen forran meg ble helt satt ut. De kjente åpenbart ikke hverandre. Hun kalte han overlegen. Så var det min tur til å betale. Jeg fikk tittelen oversykepleieren. Ropte og skrek til meg også. Kommer man noengang ut av en slik tilstand?  Vanskelig å forestille seg at det er mulig. 

Det gjør man nok med medisiner.

Anonymkode: 06db1...f5d

Skrevet

Problemet er bare at sånne folk sjelden eller aldri forstår selv at de er syke og trenger medisiner. Og at ethvert forsøk fra andre, det være seg fastlegen eller nære pårørende, på å fortelle dem det, mest sannsynlig vil mislykkes. En slik "inngripen" vil nok ganske sikkert bare forsterke hennes paranoia. Men tvang derimot... 

Skrevet

Jeg mener at vi individene i samfunnet burde tåle en viss galskap. Jeg tror ikke det finnes en pille mot alt!  Sannsynligvis var denne damen midt i en aktiv psykose, i et nervøst sammenbrudd eller i den "meltdown". Sålenge hun ikke gjør annen ugang enn å kjefte, kalle noen for overlege og sykepleier mener jeg det får passere...og ja, hun har nok ressurser til å bidra om hun blir møtt på rett måte....tror jeg!  Men det kan være en kunst å få det til :)

Skrevet

Jeg har vært den gale på butikken og i gatene og er helt frisk og normal igjen med medisin så det går an

Skrevet

Det er ikke sikkert damen hadde en kronisk biologisk paranoid psykose, hun kunne bare ha gått uten medisiner en stund, evt være førsteganssyk.. Jeg har også gjort rare ting som "psykotisk", men jeg tviler på att du hadde stusset over meg dersom du møtte meg på butikken. Kanskje har jeg litt en usikker og nervøs fremtoning, men jeg tror ikke jeg virker psykotisk nå, selv om jeg har vært det før... Kanskje TS er ørlite grann  pessimistisk. Hvorfor i all verden, skulle man ikke kunne bli frisk av paranoia?

Nicklusheletida
Skrevet

Takk for svar alle :-) Jeg trodde min sønn hadde  pskyose i fjor, men i forhold til dette var han bare litt skeptisk. Han gjorde aldri rare ting.  Innerself : Jeg er ikke pessimistik. Jeg bar spør av nysgjerrighet. Det er ikke så ofte man ser slikt. Husker en dame fra 80-tallet i Oslo. Minnet meg om henne og hun var slik i årevis.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har vært den gale på butikken og i gatene og er helt frisk og normal igjen med medisin så det går an

Godt å høre :-)

Skrevet

hm.

Det er jeg glad for å lese.

Jeg visste ikke hva svare for jeg tror ikke jeg har opplevd noe sånt.

Jeg har opplevd at en jeg kjenner snakket usammenhengende, denne personen fikk jeg tvangsinnlagt, uff, føler skyld, men jeg så altså at var syk, men jeg vet ikke om tvangsinnleggelsene hjalp, :-( så jeg får bare leve meg tvilen min, og sinnet til "vennen" og min egen ærlighet og tvil og uro, om at det jeg gjorde var i god tro og mening,

det er ikke alltid lett å vite hva gjøre, eller når mennesker er nok syke for å trenge innleggelse og kanskje medisiner....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...