Gå til innhold

Om å slippe taket når vennskap ikke er så bra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje rart men jeg føler stort behov for å gi til ei venninne som ikke er så grei mot meg. På en måte har hun overtaket på meg. Hun er veldig omgjengelig mot andre men ignorerer ofte meg. Prater ikke til meg hvis vi er sammen med flere og viser tydelig med kroppsspråket at jeg ikke er viktig. Hører så og si aldri fra henne. Det skal mye til for at svarer på en melding, tar så og si aldri iniativ til kontakt. Tidligere da hun var i en vanskelig livssituasjon tok hun kontakt med meg hele tiden. Jeg og min mann støttet og hjalp henne MYE. Nå når livet smiler til henne er det annerledes.

Det kan jo rett og slett hende at hun har noe i mot meg eller rett og slett ikke ønsker kontakt. Og det må jeg jo bare rette meg etter. Men nå i jul får jeg tanker om at jeg skal gi henne yndlingskaken hennes, en stor hjemmebakt kranesekake. Jeg vil være snill og strekke ut en hånd atter en gang.. Men innerst inne vet jeg bare at det blir feil på en måte.. Jeg har gitt henne ganske mye oppigjennom uten at dette har blitt besvart noen gang.. Jeg bryr meg vel om henne til tross for alt og har vanskelig for å slippe taket..

Noen kommentarer eller råd angående denne situasjonen?

Anonymkode: 1f2e1...e2f

Skrevet

Jeg synes det høres ut som at hun utnytter deg til fordel for seg selv. Et vennskap skal gå begge veier. Hvorfor tror du at du fortsatt vil gjøre noe for henne når hun ikke gir noe av seg selv til deg? Har du mange andre venner?

Det er et sitat av John Churton Collins som heter: "Når vi har medgang, kjenner våre venner oss. Når vi har motgang, kjenner vi våre venner".

Du er en god venn og har et godt hjerte, men jeg vil påstå at hun ikke er en god venn tilbake. Du må selvsagt velge selv, men jeg hadde nok etter hvert forsøkt å ta avstand fra denne venninnen.

Skrevet

Ujs, for meg høres det ut som om du er litt hekta på denne venninnen- at hennes gunst gir deg noe følelsesmessig, noe du mener du trenger, og du vil gå ganske langt for å få denne gunsten- men det virker jo som om du med fornuften forstår at det ikke er et sunt og godt vennskap mellom dere. Jeg har selv, gjennom livet, hatt det med å få slike "hekter"  og det har aldri kommet noe godt ut av det når jeg har hatt behov for den der skulderen....så jeg anbefaler deg å lete etter andre!      

Skrevet

Dette er kanskje rart men jeg føler stort behov for å gi til ei venninne som ikke er så grei mot meg. På en måte har hun overtaket på meg. Hun er veldig omgjengelig mot andre men ignorerer ofte meg. Prater ikke til meg hvis vi er sammen med flere og viser tydelig med kroppsspråket at jeg ikke er viktig. Hører så og si aldri fra henne. Det skal mye til for at svarer på en melding, tar så og si aldri iniativ til kontakt. Tidligere da hun var i en vanskelig livssituasjon tok hun kontakt med meg hele tiden. Jeg og min mann støttet og hjalp henne MYE. Nå når livet smiler til henne er det annerledes.

Det kan jo rett og slett hende at hun har noe i mot meg eller rett og slett ikke ønsker kontakt. Og det må jeg jo bare rette meg etter. Men nå i jul får jeg tanker om at jeg skal gi henne yndlingskaken hennes, en stor hjemmebakt kranesekake. Jeg vil være snill og strekke ut en hånd atter en gang.. Men innerst inne vet jeg bare at det blir feil på en måte.. Jeg har gitt henne ganske mye oppigjennom uten at dette har blitt besvart noen gang.. Jeg bryr meg vel om henne til tross for alt og har vanskelig for å slippe taket..

Noen kommentarer eller råd angående denne situasjonen?

Anonymkode: 1f2e1...e2f

Let it go!

Skrevet (endret)

Jeg har hatt noen slike venninner opp gjennom jeg også. Som er "bestevenninner" når de trenger deg, og som glemmer deg når de kanskje har fått seg kjæreste og livet smiler til dem. Etter å ha kjent slike mennesker over litt tid ser man mønsteret, og det er bare å kutte ut.

Jeg ville droppet gaven, var jeg deg.

Endret av Xtra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...