Gå til innhold

Hva gjør dere i kveld?

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig juleferie nå :-) Fikk gjort de siste ærender i dag, og har hatt to venninner + foreldrene mine på besøk I kveld for å si god jul før vi reiser. Nå lager jeg brente mandler samtidig som jeg hjelper jentene å pakke :-)

Om et par timer skal jeg ha et glass rødvin og nyte julefreden!

Andre dolere - hva gjør dere?

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409098-hva-gj%C3%B8r-dere-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datra og jeg ser på julefilm i kjelleren mens kjæresten ser fotballkamp i stua. Skal pakke inn gaver i kveld når hun er i seng. Har igjen noen ærender som må gjøres i morra, så er vi klare for pynting og feiring her hjemme. 

Reiser dere til Svigermor? 😉

Datra og jeg ser på julefilm i kjelleren mens kjæreuten ser fotballkamp i stua. Skal pakke inn gaver i kveld når hun er i seng. Har igjen noen ærender som må gjøres i morra, så er vi klare for pynting og feiring her hjemme. 

Reiser dere til Svigermor? 😉

Koselig med julefilm! Det fjorde minstemor og jeg sammen på lørdag :-)

Til svigermor ja. Same procedure... Gutta reiste på lørdag.

Jeg har også hatt fri fra jobben i dag, dvs. jeg var innlogget en halvtimes tid hjemmefra for å svare på e-post.  Formiddagen ble ellers brukt til å salmiakkvaske hele kjøkkenet.  Etter middag har jeg handlet litt mat og bakt serinakaker og sjokoladekjeks.   

I morgen formiddag er det badet som skal vaskes, og det blir nok to typer kaker i morgen kveld også. 

Nå skal jeg se Asbjørns julekalender. 

Annonse

Jeg har endelig juleferie nå :-) Fikk gjort de siste ærender i dag, og har hatt to venninner + foreldrene mine på besøk I kveld for å si god jul før vi reiser. Nå lager jeg brente mandler samtidig som jeg hjelper jentene å pakke :-)

Om et par timer skal jeg ha et glass rødvin og nyte julefreden!

Andre dolere - hva gjør dere?

Hei!

Jeg har vasket kjøkkenet grundig, og alle barna har vasket sine rom, så har jeg skiftet sengetøy på alle senger, og nå baker jeg:-)

med blandet resultat...jeg har mistet min makronoppskrift, og ikke alt går etter planen, så nå skolder jeg mandler, tørker og lager nytt mandelmel, googler og prøver finne "min" oppskrift, jeg nærmer meg i vertfall hva som går galt...

på dagen i dag, kjøpte jeg den aller vanskeligste julegaven, og jeg har mange igjen, dessverre, juletreet er på plass, men uten pynt og lys:-)

Jeg har ikke fått svart på mail fra min pensjonerte psykiater, eller andre hyggelige mail:-(

Så travelt er det, jeg håper få litt bedre oversikt imorgen. Det tror jeg går bedre, for i ca 4 dager nå har jeg vært avhengig av ibux og paracet, og jeg trenger cosylan for å greie sove, jeg tror jeg har en luftveisinfeksjon med feber, heldigvis fikk jeg denne en uke før julaften, men takket være paracet:-) går dagene rellativt problemfritt, unntatt i dag, jeg hostet og peste meg frem til vesken på steen og strøm, det var ugreit, jeg så syk ut, men en ny runde med paracet og ibux hjalp, så fra i morgen tror jeg det blir lettere.

Om jeg er i rute, aner jeg ikke, men i vertfall er produksjon av pikekyss og makroner på topp, og pakkingen sørger min yngste for:-) i pene celofanposer, ulike farger på pikekyss og pene sløyfer og julekort:-)

Siden jeg var på julebord på fredag, og der, gjorde akkurat som planlagt, skal jeg nå sette meg og foreslå 3 aktuelle datoer for en hyggelig middag i det nye året:-) Jeg hadde et prosjekt, og det gikk greit, alle på julebordet ble svært glade for å bli invitert hjem til meg, på et visst type kjøkken, Jeg hadde med hjemmelagde gaver til alle, og de trodde faktisk gavenen var kjøpt, men da fortalte jeg at jeg hadde lagd alle.

Julekortene, jeg godt gjennomtenkt hadde skrevet til hver enkelt, rørte noen, og akkurat at de leste og ble rørt av ordene satte jeg mest pris på, jeg hadde tross alt tenkt meg grundig om for hver ord jeg personlig skrev. Jeg var veldig stolt av kortene selv, jeg tenkte et øyeblikk på å ta bilde av alle, for å vise dem på nevrohabiliteringen, ja for vet ikke hvor flink jeg faktisk er for tiden, med det sosiale bare jeg vet nøyaktig hva jeg skal gjøre.

Nå skal jeg ikke skrive meg ut fra ditt spørsmål og tema...og over i mine egne tanker:-)

Klem, og jeg svarer jeg...jeg har bare akkurat satt meg ned, for omtrent første gang i dag:-)

Jeg har googlet mye i kveld. Skulle gjerne ha funnet et sted med skiføre som jeg kunne reist til noen dager i romjulen, - har lyst å komme i gang med skisesongen.

Er stort sett ferdig med juleforberedelser med noen få unntak. De siste gavene kjøper jeg enten om ettermiddagen lille julaften eller om formiddagen julaften, da er butikkene nesten tomme for kunder.

Nicklusheletida

Jobbet til 16.00. Dro på butikken. Hjem til meg selv og pakket inn gaver. Dro deretter hjem til x for å pynte tre og annen pynting sammen med yngstejenta. ( Dette fordi hun ringte i går og ville jeg skulle komme ). Dro etter dette hjem til kjæresten som jeg har flyttet inn til for jula. Rett i dusjen, rett i pysjen, rett i soafen og her sitter jeg fortsatt. Nå er det snart senga :-) Jobb igjen i morgen.

Hei!

Jeg har vasket kjøkkenet grundig, og alle barna har vasket sine rom, så har jeg skiftet sengetøy på alle senger, og nå baker jeg:-)

med blandet resultat...jeg har mistet min makronoppskrift, og ikke alt går etter planen, så nå skolder jeg mandler, tørker og lager nytt mandelmel, googler og prøver finne "min" oppskrift, jeg nærmer meg i vertfall hva som går galt...

på dagen i dag, kjøpte jeg den aller vanskeligste julegaven, og jeg har mange igjen, dessverre, juletreet er på plass, men uten pynt og lys:-)

Jeg har ikke fått svart på mail fra min pensjonerte psykiater, eller andre hyggelige mail:-(

Så travelt er det, jeg håper få litt bedre oversikt imorgen. Det tror jeg går bedre, for i ca 4 dager nå har jeg vært avhengig av ibux og paracet, og jeg trenger cosylan for å greie sove, jeg tror jeg har en luftveisinfeksjon med feber, heldigvis fikk jeg denne en uke før julaften, men takket være paracet:-) går dagene rellativt problemfritt, unntatt i dag, jeg hostet og peste meg frem til vesken på steen og strøm, det var ugreit, jeg så syk ut, men en ny runde med paracet og ibux hjalp, så fra i morgen tror jeg det blir lettere.

Om jeg er i rute, aner jeg ikke, men i vertfall er produksjon av pikekyss og makroner på topp, og pakkingen sørger min yngste for:-) i pene celofanposer, ulike farger på pikekyss og pene sløyfer og julekort:-)

Siden jeg var på julebord på fredag, og der, gjorde akkurat som planlagt, skal jeg nå sette meg og foreslå 3 aktuelle datoer for en hyggelig middag i det nye året:-) Jeg hadde et prosjekt, og det gikk greit, alle på julebordet ble svært glade for å bli invitert hjem til meg, på et visst type kjøkken, Jeg hadde med hjemmelagde gaver til alle, og de trodde faktisk gavenen var kjøpt, men da fortalte jeg at jeg hadde lagd alle.

Julekortene, jeg godt gjennomtenkt hadde skrevet til hver enkelt, rørte noen, og akkurat at de leste og ble rørt av ordene satte jeg mest pris på, jeg hadde tross alt tenkt meg grundig om for hver ord jeg personlig skrev. Jeg var veldig stolt av kortene selv, jeg tenkte et øyeblikk på å ta bilde av alle, for å vise dem på nevrohabiliteringen, ja for vet ikke hvor flink jeg faktisk er for tiden, med det sosiale bare jeg vet nøyaktig hva jeg skal gjøre.

Nå skal jeg ikke skrive meg ut fra ditt spørsmål og tema...og over i mine egne tanker:-)

Klem, og jeg svarer jeg...jeg har bare akkurat satt meg ned, for omtrent første gang i dag:-)

Utrolig hva du orker...

Utrolig hva du orker...

ja jeg orker ganske mye faktisk,

Men jeg kunne før bli sittende og ikke komme i gang, men så fikk jeg ryddet opp i det aller vanskeligste, de mellommenneskelige rellasjoner, og etter det går ting ganske sånn mer eller mindre av seg selv. Det er en praktisk og grei egenskap å evne,  i et samfunn som er ganske energisk og der man absolutt ikke kan glemme noe, eller ikke ha overskudd.

Men med forklaringer, systematisering, forståelse og en god organisering av det mellommenneskelige, syns jeg det er lettere enn å feks jogge flere km, man må bare gjøre ting i riktig rekkefølge og etter et visst skjema, men man slipper blodsmak i munnen m.m.

Annonse

Jeg har googlet mye i kveld. Skulle gjerne ha funnet et sted med skiføre som jeg kunne reist til noen dager i romjulen, - har lyst å komme i gang med skisesongen.

Er stort sett ferdig med juleforberedelser med noen få unntak. De siste gavene kjøper jeg enten om ettermiddagen lille julaften eller om formiddagen julaften, da er butikkene nesten tomme for kunder.

Rykter sier at det er skiføre i Engerdal! Jeg er på jakt etter det selv. Kan virke som man må langt for å få snø.

Skjønner godt at du vil ha skiføre. Vi skal til Vinterland, men nå er det dessverre Regnland og Flomland :-( Spørs om det blir noe skigåing på oss....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...