Gå til innhold

En helvetes tannpine og får ikke hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg er så skuffet. 

Jeg har vel det man kaller tannlegeskrekk. 

Tok motet til meg idag og ringte fordi jeg har gått en stund med tannpine i rota i en tann som ikke er der (mistet). Det var en diger terskel. 

Jeg har mest sannsynlig tannbyll, noe jeg sa til sekretæren. Jeg har en helvetes tannpine som blir bare verre og verre. Det har spredd seg til nabolmrådene og overkjeven. Spiser bare frokost. 

Det begynte å bli fullt til dem, så jeg kunne få time først om 2 uker. De kunne i verste fall ta meg inn akutt neste uke, og da blir det 75 % mer å betale. I verste fall? Kan det bli verre? 

Jeg bruker Ibux kontinuerlig for å klare å holde ut dagene, det sa jeg også. Spurte om jeg trygt kunne ta mer enn det som står på pakka inntil jeg kom til tannlegen. Da sa hun "siden du tar 600 mg har du fått den av lege, da står det der hvor mye du kan ta". Jeg har ikke fått det av lege sa jeg. Skal jeg ta det som står på pakka må jeg leve med tannpine som får meg til å tørne tulling. 

Jeg følte denne damen ikke møtte meg med respekt i hele tatt. I hvertfall kan hun ikke å behandle folk med tannlegeskrekk, noe de reklamerer så fint for. Jeg kommer ikke til å møte opp, jeg fikser ikke det nå. Hadde jeg blitt møtt med respekt hadde jeg kunnet klart å møte opp. 

Jeg håper bare at det skal gå over snart, for jeg har egentlig ikke råd til tannlege heller, derfor jeg ikke har vært hos tannlege på lenge. Eller er det bortkastet å håpe på noe slikt? 

Hva ville dere gjort? 

IJula er ødelagt for meg. 

Anonymkode: ffcc5...fa2

Fortsetter under...

Jeg skjønner du er skuffet. Min tannlege ville ha håndtert dette helt annerledes. De har alltid satt av noe tid daglig til akutte behov, og man betaler ikke noe ekstra for en akutt-time. Jeg har fått beskjed av min tannlege om at jeg alltid kan regne med å få komme til enten samme dag eller den påfølgende dersom jeg har behov for akutt-hjelp.

Kanskje du bør vurdere å bytte tannlege?

Jeg er så skuffet. 

Tok motet til meg idag og ringte fordi jeg har gått en stund med tannpine i rota i en tann som ikke er der (mistet). Det var en diger terskel. 

Jeg har mest sannsynlig tannbyll, noe jeg sa til sekretæren. Jeg har en helvetes tannpine som blir bare verre og verre. Det har spredd seg til nabolmrådene og overkjeven. Spiser bare frokost. 

Det begynte å bli fullt til dem, så jeg kunne få time først om 2 uker. De kunne i verste fall ta meg inn akutt neste uke, og da blir det 75 % mer å betale. I verste fall? Kan det bli verre? 

Jeg bruker Ibux kontinuerlig for å klare å holde ut dagene, det sa jeg også. Spurte om jeg trygt kunne ta mer enn det som står på pakka inntil jeg kom til tannlegen. Da sa hun "siden du tar 600 mg har du fått den av lege, da står det der hvor mye du kan ta". Jeg har ikke fått det av lege sa jeg. Skal jeg ta det som står på pakka må jeg leve med tannpine som får meg til å tørne tulling. 

Jeg følte denne damen ikke møtte meg med respekt i hele tatt. I hvertfall kan hun ikke å behandle folk med tannlegeskrekk, noe de reklamerer så fint for. Jeg kommer ikke til å møte opp, jeg fikser ikke det nå. Hadde jeg blitt møtt med respekt hadde jeg kunnet klart å møte opp. 

Jeg håper bare at det skal gå over snart, for jeg har egentlig ikke råd til tannlege heller, derfor jeg ikke har vært hos tannlege på lenge. Eller er det bortkastet å håpe på noe slikt? 

Hva ville dere gjort? 

Jeg ville prøvd hos en annen tannlege, eventuelt hos tannlegevakten. Sånne infeksjoner kan være skumle hvis de sprer seg.

Du kan prøve med Corsodyl, det lindrer litt smerter ved tannbyll eller betennelse i munn.  Voltarol har jeg og brukt mot betennelse i tannkjøttet og rotbetennelse.  Det er satans vondt!  God bedring!

Anonymkode: 0c594...c96

Avbestill timen og bytt tannlege. Den gangen jeg hadde en helvetes tannpine fikk jeg komme inn på dagen, etter vanlig stengetid... Utover det kan du ta en 500 mg paracet + en 600 mg ibux - -det slår ut hvem som helst! Ikke flere ganger daglig i to uker, men om du får time i morra kan du ta det et par ganger i dag og en i morra feks. Dette er noe jeg har fått anbefalt fra flere tannleger altså. :) Lykke til! 

Annonse

Bytt tannlege! Og avbestill timen.

Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis det er mulig burde du ringe rundt til andre tannleger. Det høres ut som du trenger antibiotika? I så fall er det kanskje mulig fastlegen kan skrive resept på det - eventuelt ved å slå opp hva som fungerer best for slikt.

Jeg er så skuffet. 

Hva ville dere gjort? 

Hei!

Som solemnity skrev, jeg tror du bør få antibiotika, dette kan du få av fastlegen,

Så bør du få en tannlegetime for vurdering, tannlegevakten i Oslo er ikke rimeligere enn de private.

her er eksempler på takster:

Timespriser for tannbehandling
VarighetPris
10 minutterkr 565
15 minutterkr 847
20 minutterkr 1130
25 minutterkr 1412
30 minutterkr 1694
Hvert påbegynte 5 minutter utover 10 minutter blir belastet

kr 282

Du kan få god hjelp og smertelindring privat:

feks:

http://oslotannlegesenter.no/behandling_pris_2/

Priser / Tilbud
En prisliste kan være svært forvirrende og misforståelser kan oppstå. Derfor har vi 30% rabattpå undersøkelse av nye pasienter. Etter undersøkelse vil du motta et skriftlig tilbud.
I tillegg kan du bestille en gratis konsultasjon dersom du lider av tannlegeskrekk eller har stort behandlingsbehov. Oslo tannlegesenter gir denne muligheten til å få en gratis konsultasjon for å ha en samtale med tannlegen og få svar på dine spørsmål.
Studenter får 15% rabatt.
Ring 22 42 49 50 nå eller klikk her for å bestille engratis konsultasjon.

videre på samme sted:
Priseksempler:
Undersøkelse (u/ røntgen og puss): fra 380 kr.
Røntgenbilde: 135 kr
Enkel tannrens, puss og polering: fra 260 kr.
Hygienetiltak: 105 kr.

De har med andre ord konkrete priser, og taksameteret går ikke uten stans, når noen oppsøker hjelp, og har man odontofobi som deg, går det mye tid til trygging.

Vil gjøre deg oppmerksom på at du med en slik lidelse har rett til gratis tannbehandling på spesialklinikk, jeg får dette fordi jeg har en utviklingsforstyrrelse, og er utsatt for omsorgssvikt, det er altså ulike lidelser, sykdommer som kan gi rett på dette. I en søknad må det evt gå klart frem at du lider av odontofobi og har lidd av dette lenge, (noe som gjelder nærmeste alle)

Hvis ingen kan hjelpe deg med å skrive en søknad og begrunne denne rett, kan jeg gjøre det, da jeg hjelper en mann med dette for tiden, en mann som ikke vil, men jeg vil, for jeg greier ikke sove når jeg vet hvilke smerter han har. Det er noen ganger man må overta ansvar for andre, spesielt i situasjoner...og til de, blir istand til å ta ansvar selv. 
Det er derfor ikke mye tid det tar for meg å hjelpe han og andre på områder, der jeg vet hva som krever og har skrevet en søknad.

Jeg håper du oppsøker hjelp, det fins masse god hjelp, tannlegesenteret du oppsøkte er nok lite trolig verdt å betale penger ved, det fins mange gode, 

Anonymkode: b040f...42c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...