Gå til innhold

Tenåring og besøk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må din tenåring avtale med dere før han eller hun får besøk?

Her sliter vi med at det plutselig er 3-4 tenåringsgutter på besøk uten at vi har blitt spurt om det er greit 

Anonymkode: 616d4...0ab

Nei, vår tenåring kan ha med seg hjem hvem han vil. Men han har ikke med seg noen veldig ofte, og egentlig sjelden mer enn én. Kanskje jeg ville sett annerledes på det hvis han hadde med flere/mange ofte.

Men i hovedsak tenker jeg at det er fint de trives hjemme hos oss. Tror de tidsnok drar ut og farter uten at man vet hvor, og man skulle ønske de heller satt i kjelleren ;).

Her sliter vi med at det plutselig er 3-4 tenåringsgutter på besøk uten at vi har blitt spurt om det er greit 

Det er ikke noe stort problem hos oss, dessverre. Jeg elsker det når jeg kommer hjem fra jobb og finner en drøss med store sko i gangen. :) 

Sånn er det her også. En periode var det noen på overnatting hver helg, så det var bare å improvisere. Nå skjer det heldigvis ikke så ofte lenger.

Annonse

Sånn er det her også. En periode var det noen på overnatting hver helg, så det var bare å improvisere. Nå skjer det heldigvis ikke så ofte lenger.

Men _sliter_ dere faktisk med det? Er det et problem at barna har besøk?
Av praktiske årsaker vil jeg gjerne avtale overnattingsbesøk, men vanlig besøk hvor alle reiser til normal tid må da bare være en selvfølge at barn/tenåringer skal kunne ha...

Men _sliter_ dere faktisk med det? Er det et problem at barna har besøk?

Nei, det har aldri vært noe slit, men noen helger kjente jeg på at det hadde vært godt uten besøk. Men som sagt, det er ikke så ofte nå lenger.

Syns i grunnen det er fint de kommer hit, vet jo hvor sønnen er da. :) 

Nei, det har aldri vært noe slit, men noen helger kjente jeg på at det hadde vært godt uten besøk. Men som sagt, det er ikke så ofte nå lenger.

Syns i grunnen det er fint de kommer hit, vet jo hvor sønnen er da. :) 

Ja, jeg synes det høres merkelig ut at dette skal være et problem, slik trådstarter legger det fram som. For meg viser det så mange positive ting at ungdommen vil samles hjemme hos oss, at jeg holder ut litt bråk helg etter helg og i ukedagene med :-)

Endret av Bokormen123

Ja, jeg synes det høres merkelig ut at dette skal være et problem, slik trådstarter legger det fram som. For meg viser det så mange positive ting at ungdommen vil samles hjemme hos oss, at jeg holder ut litt bråk helg etter helg og i ukedagene med :-)

Folk er forskjellige, det kan være forskjellige grunner til at de syns det blir for mye. Jeg tenker nå mest at dette er sønnens hjem også, og jeg spør ikke han om jeg kan ha besøk. Selv om mine venner har vett til å dra hjem igjen, hehe.

Hvis det bare er en eller to gjester, pleier de ikke à tale på forhånd. Men dersom det er flere,  pleier de å spørre om det er greit.

Dessverre ikke ofte det skjer. 16-åringen hadde med en kamerat hjem to ganger I sommer. Det var vel alt I 2015. 16-åringen hadde masse besøk I helga, både overnatting,  julefesten og jentene.  Utrolig koselig! 11-åringen har som regel bare en om gangen med hjem, men  det hender de er flere.

Hvis jeg skulle ønske noe for 2016, måtte det Være at også han eldste fikk venner med hjem og at gangen var full av store sko!

Jeg er ingen forelder, men: Jeg tror mine foreldre hadde satt pris på om jeg enten tok med meg noen hjem eller var ute sammen med noen. Jeg kom hjem alltid alene. Alene fra. 1. klasse på barneskolen og til jeg flyttet hjemmefra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...