AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har prøvd å finne svar på mine problemmer andre steder uten å lykkesderfor spør jeg derefor noen måneder siden, jeg tror det var i september/oktober så fikk jeg faren min til å vaske på terassen utenfor der jeg bor med et slags vask jeg ikke husker navnet på. Han brukte mine bøtter til å hente vann med. Fordi jeg bor i leilighet og ikke har slange til å spyle med. Da han var ferdig så vasket jeg bøttene i vasken på kjøkken med såpe og vann. Men jeg syntes at ganske det ikke ble rent nok. Derfor så dum som jeg var så vasket jeg de i oppvaskmaskinen. Om det var 60 grader eller 70 vet jeg ikke. Men når de var ferdige så brukte jeg oppvaskmaskinen etterpå til matlaging og bake kaker. Jeg trodde at alt som vaskes i oppvaskmaskinen ble så rent og drepte all bakterier. Men tenkte heller ikke på at den trengte maskinrens eller et middel som tar knekken på bakterier. Så nå har jeg brukt den som jeg gjør ellers. Men før jul så måtte jeg bake mange kaker og da er jeg mer ops på vasking og hygiene. Derfor fikk jeg panikk med tanken på at jeg var så dum og vasket to bøtter som har hatt et så giftig stoff i seg. Jeg er redd for at maten og kakene jeg har servert til gjester har bakterier eller sykdommer som vaskemaskinen ikke har klart å ta knekken på. Selv om verken jeg eller gjester viste tegn på noe galt da vi spiste de fra mitt kjøkken og maskin. Jeg vet at jeg burde ha kvittet meg med bøttene og fått nye og kan ikke skylde på at jeg ikke er vant til å ta i bruk slike giftige stoffer. Men siden jeg har depresjoner og lavt d vitamin og jern mangel som gjør at jeg ikke tenker helt klart, blir sliten av ingenting og går utover humøret. Vasking og sånnt føles så meningsløst, men jeg tvinger meg selv til å ta det verste. Derfor vil jeg bare bli fort ferdig og tar en snarvei. Men jeg skulle så klart kastet det skitne vannet i do og vasket bøttene på verandaen. For å så bare bruke dem utendørs mens jeg kjøpte nye.Men hvordan vet jeg helt SIKKERT at oppvaskmaskinen er helt trygg for å vaske utstyr til å kunne lage mat og bake kaker. Jeg har vasket med på 70 grader med sitron, eddik med bakepulver og skal prøve igjen med maskins rens for oppvaskmaskin. Jeg vil så gjerne rette opp i den feilen jeg har begått og kunne vite sikkert at jeg lager trygge kaker for gjestene mine. Som skryter sånn av at jeg er så flink til å bake, da er det utilgivelig å begå slike feil. Jeg er redd for at hvis de oppdager at jeg har gjort en sånn feil. Da vil de ikke ha kakene mine mer må jeg bytte ut oppvaskmaskin eller kan jeg lage mat trygt? Tusen takk for alle svar Anonymkode: 5a255...7ce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409109-m%C3%A5-vaskemaskinen-byttes-ut-eller-kan-jeg-fortsatt-lage-mat-trygt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Du hadde ikke blitt syk om du så hadde slikket gulvet du vasket med dette middelet. Du kan helt trygt bruke oppvaskmaskinen din, men ikke til baking. Da bruker man komfyr 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409109-m%C3%A5-vaskemaskinen-byttes-ut-eller-kan-jeg-fortsatt-lage-mat-trygt/#findComment-3668411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kake38 Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Haha så klart jeg skal jo steke kakene i komfyren Bløtkake med såpeglasur høres ikke godt ut Endret 22. desember 2015 av kake38 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409109-m%C3%A5-vaskemaskinen-byttes-ut-eller-kan-jeg-fortsatt-lage-mat-trygt/#findComment-3668415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Hvis noe hadde blitt igjen i maskinen (noe som er lite dannsynlig), ville du merket det på det som ble vasket sammen med eller rett etter bøttene. Det kommer ikke til å skje noe som helst nå, flere måneder etter. Bare glem det. God jul! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409109-m%C3%A5-vaskemaskinen-byttes-ut-eller-kan-jeg-fortsatt-lage-mat-trygt/#findComment-3668435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har prøvd å finne svar på mine problemmer andre steder uten å lykkesderfor spør jeg derefor noen måneder siden, jeg tror det var i september/oktober så fikk jeg faren min til å vaske på terassen utenfor der jeg bor med et slags vask jeg ikke husker navnet på. Han brukte mine bøtter til å hente vann med. Fordi jeg bor i leilighet og ikke har slange til å spyle med. Da han var ferdig så vasket jeg bøttene i vasken på kjøkken med såpe og vann. Men jeg syntes at ganske det ikke ble rent nok. Derfor så dum som jeg var så vasket jeg de i oppvaskmaskinen. Om det var 60 grader eller 70 vet jeg ikke. Men når de var ferdige så brukte jeg oppvaskmaskinen etterpå til matlaging og bake kaker. Jeg trodde at alt som vaskes i oppvaskmaskinen ble så rent og drepte all bakterier. Men tenkte heller ikke på at den trengte maskinrens eller et middel som tar knekken på bakterier. Så nå har jeg brukt den som jeg gjør ellers. Men før jul så måtte jeg bake mange kaker og da er jeg mer ops på vasking og hygiene. Derfor fikk jeg panikk med tanken på at jeg var så dum og vasket to bøtter som har hatt et så giftig stoff i seg. Jeg er redd for at maten og kakene jeg har servert til gjester har bakterier eller sykdommer som vaskemaskinen ikke har klart å ta knekken på. Selv om verken jeg eller gjester viste tegn på noe galt da vi spiste de fra mitt kjøkken og maskin. Jeg vet at jeg burde ha kvittet meg med bøttene og fått nye og kan ikke skylde på at jeg ikke er vant til å ta i bruk slike giftige stoffer. Men siden jeg har depresjoner og lavt d vitamin og jern mangel som gjør at jeg ikke tenker helt klart, blir sliten av ingenting og går utover humøret. Vasking og sånnt føles så meningsløst, men jeg tvinger meg selv til å ta det verste. Derfor vil jeg bare bli fort ferdig og tar en snarvei. Men jeg skulle så klart kastet det skitne vannet i do og vasket bøttene på verandaen. For å så bare bruke dem utendørs mens jeg kjøpte nye.Men hvordan vet jeg helt SIKKERT at oppvaskmaskinen er helt trygg for å vaske utstyr til å kunne lage mat og bake kaker. Jeg har vasket med på 70 grader med sitron, eddik med bakepulver og skal prøve igjen med maskins rens for oppvaskmaskin. Jeg vil så gjerne rette opp i den feilen jeg har begått og kunne vite sikkert at jeg lager trygge kaker for gjestene mine. Som skryter sånn av at jeg er så flink til å bake, da er det utilgivelig å begå slike feil. Jeg er redd for at hvis de oppdager at jeg har gjort en sånn feil. Da vil de ikke ha kakene mine mer må jeg bytte ut oppvaskmaskin eller kan jeg lage mat trygt? Tusen takk for alle svar Anonymkode: 5a255...7ceIkke noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409109-m%C3%A5-vaskemaskinen-byttes-ut-eller-kan-jeg-fortsatt-lage-mat-trygt/#findComment-3668437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.