Gå til innhold

Julegave fra eks

Anbefalte innlegg

Jeg kasta ut min daværende kjæreste og samboer i juli etter et skrantende 8 måneders forhold, fordi ting ikke funka for meg. Jeg vil ikke ha noe mer med han å gjøre og har gitt han tydelig uttrykk for det. Mange ganger. Men han gir seg ikke. Han prøver å oppnå kontakt via alle kanaler, til og med via mine barn, så han er blokkert på alt av facebook, telefon, mail, insta, snap, strava, på telefonene til ungene osv. De mailene han skriver havner i junk-mappa og de gangene jeg har åpnet har det stått hvor mye han savner meg og elsker meg og alt det der. I tillegg til masse bitterhet. Men det biter ikke på. Jeg er så sinnsykt ferdig med han og vil ikke ha noe mer med han å gjøre. I forrige uke fikk jeg julekort. Uten frimerke. I postkassa. I går hang det en julegave fra han i en pose på døra mi. Synes det er ekkelt at han driver å lusker uttafor døra mi. Og jeg vil jo ikke ha noe mer med han å gjøre!!! Hva gjør jeg nå med denne julegaven? Det er uaktuelt å sitte på julaften å åpne den hvertfall. Skal jeg kaste den? Levere en tilbake? Legge den uåpnet på loftet? Åpne den bare for å se hva det er? 

Hva hadde du gjort??

Endret av trultis
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kasta ut min daværende kjæreste og samboer i juli fordi ting ikke funka for meg. Jeg vil ikke ha noe mer med han å gjøre og har gitt han tydelig uttrykk for det. Mange ganger. Men han gir seg ikke. Han prøver å oppnå kontakt via alle kanaler, til og med via mine barn, så han er blokkert på alt av facebook, telefon, mail, insta, snap, strava, på telefonene til ungene osv. De mailene han skriver havner i junk-mappa og de gangene jeg har åpnet har det stått hvor mye han savner meg og elsker meg og alt det der. I tillegg til masse bitterhet. Men det biter ikke på. Jeg er så sinnsykt ferdig med han og vil ikke ha noe mer med han å gjøre. I forrige uke fikk jeg julekort. Uten frimerke. I postkassa. I går hang det en julegave fra han i en pose på døra mi. Synes det er ekkelt at han driver å lusker uttafor døra mi. Og jeg vil jo ikke ha noe mer med han å gjøre!!! Hva gjør jeg nå med denne julegaven? Det er uaktuelt å sitte på julaften å åpne den hvertfall. Skal jeg kaste den? Levere en tilbake? Legge den uåpnet på loftet? Åpne den bare for å se hva det er? 

Hva hadde du gjort??

Lever den tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668467
Del på andre sider

Jeg kasta ut min daværende kjæreste og samboer i juli etter et skrantende 8 måneders forhold, fordi ting ikke funka for meg. Jeg vil ikke ha noe mer med han å gjøre og har gitt han tydelig uttrykk for det. Mange ganger. Men han gir seg ikke. Han prøver å oppnå kontakt via alle kanaler, til og med via mine barn, så han er blokkert på alt av facebook, telefon, mail, insta, snap, strava, på telefonene til ungene osv. De mailene han skriver havner i junk-mappa og de gangene jeg har åpnet har det stått hvor mye han savner meg og elsker meg og alt det der. I tillegg til masse bitterhet. Men det biter ikke på. Jeg er så sinnsykt ferdig med han og vil ikke ha noe mer med han å gjøre. I forrige uke fikk jeg julekort. Uten frimerke. I postkassa. I går hang det en julegave fra han i en pose på døra mi. Synes det er ekkelt at han driver å lusker uttafor døra mi. Og jeg vil jo ikke ha noe mer med han å gjøre!!! Hva gjør jeg nå med denne julegaven? Det er uaktuelt å sitte på julaften å åpne den hvertfall. Skal jeg kaste den? Levere en tilbake? Legge den uåpnet på loftet? Åpne den bare for å se hva det er? 

Hva hadde du gjort??

Lever den tilbake. Om du ikke vil (fordi det innebærer at du må til hans bosted) så åpne den for å sjekke at det ikke er noe han har gravert navet ditt på eller noe sånt og gi den til Fretex om det er for galt å kaste det (sånn etisk sett)..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668476
Del på andre sider

Hva hadde du gjort??

Sendt den tilbake til ham i posten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668484
Del på andre sider

Annonse

Han hørtes syk ut.

Hva jeg (som en kynisk jævel ville gjort): Åpnet den og sett om det var noe som hadde bruksverdi for meg. Hvis så var, så ville jeg beholdt det som en form for erstatning for tiden du har brukt på alt tullet hans. Hvis ikke ville jeg kastet det.

Hva du trolig burde gjøre: Sende den tilbake i posten. All den tid du beholder den, så vil han kanskje oppleve det slik at du skylder han noe, som legitimerer mer mas fra han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668502
Del på andre sider

Han hørtes syk ut.

Hva jeg (som en kynisk jævel ville gjort): Åpnet den og sett om det var noe som hadde bruksverdi for meg. Hvis så var, så ville jeg beholdt det som en form for erstatning for tiden du har brukt på alt tullet hans. Hvis ikke ville jeg kastet det.

Hva du trolig burde gjøre: Sende den tilbake i posten. All den tid du beholder den, så vil han kanskje oppleve det slik at du skylder han noe, som legitimerer mer mas fra han.

Herregud, jeg tenker som en mann!!! :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668504
Del på andre sider

Nettopp slik jeg tenkte. Jeg tenker vel som en kvinne ;)

Jeg kjenner (uten sammenligning for øvrig) en eldre mann, det vil si, vi var kolleger i noen år for mange år siden, før han ble for syk til å jobbe. Han kjøpte en masse gaver til meg (og mange andre), men han ringte også veldig ofte for å slå av en prat om alt og ingenting. De første årene så jeg på vedkommende som en snill person.

De senere årene har jeg skjønt at fyren overhode ikke er snill. En ting er jo at han er alvorlig syk både fysisk og psykisk (får angst av å ikke snakke med noen så han bruker omtrent all sin våkne tid på å ringe "ofre" som han har fått tak i nr til) men hensikten med gavene han sender til sine ofre er å legitimere at han kan ringe og plage folk til alle døgnets tider. Han har åtte (!) ulike telefoner, og ringer ofte fra ukjente numre for å sjekke om man ignorerer han med vilje, etc.

Nå som jeg har lært meg å blokkere numre på telefonen og legge på hvis han ringer fra andre numre, får jeg heller ingen gaver. For slike mennesker er gaver en måte å legitimere syk oppførsel på, og ikke å være snill.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668512
Del på andre sider

Dette ville, og har, jeg gjort. Da jeg fikk dyr parfyme i julegave av eks-kjæresten hadde jeg ingen problemer med å beholde den. Ikke at jeg bruker noe særlig parfyme, men jeg så ingen grunn til å levere den tilbake hvert fall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409116-julegave-fra-eks/#findComment-3668520
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...