Gå til innhold

Hvordan gjøre det beste utav julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fysisk og psykisk smerte, lite søvn og uro. 

Hvordan holde ut og gjøre det beste utav det for å få en fin jul foruten å klistre på seg et smil for de andres skyld? 

Julen burde vært avskaffet, det blir for vondt for mange :(

Anonymkode: 709d9...9dc

Skrevet

Hvordan holde ut og gjøre det beste utav det for å få en fin jul foruten å klistre på seg et smil for de andres skyld? 

En får bare ta det som det kommer, en trenger ikke smile hele tiden. En får være som en er. 

Skrevet

Ja, det er vel ikke noe annet å gjøre. Håpet på en annerledes (god) jul i år. Men det var urealistisk. Kanskje like greit å innse at det aldri blir annerledes og at heller ikkke behandling hjelper på disse følelsene. 

Gos jul til alle her. 

Skrevet

Ta hensyn til dine behov for å ha det best mulig. Når jeg har hatt det som vanskeligest i julen, har mine visst at jeg har hatt behov for å trekke meg tilbake. Det å vite at det er lov og OK for de rundt en, gjør at den dårlige samvittigheten for å ikke være som "alle andre" blir mindre. Det er ingen skam å streve psykisk. Eldre mennesker får aksept for å trekke seg tilbake fordi de blir slitne, og jeg synes psykisk syke bør få samme aksept.

Mine fysiske smerter håper jeg lindres med en god dose OxyContin. I blant er smertestillende nødvendig.

Ønsker deg en så god ul som mulig.

Skrevet

Takk for svar. 

Skrevet

Selv har jeg tent i peisen, tent lys, spist en deilig frokost alene og sett og ser noen julefilmer. I hodet (tankene) har jeg mine som ikke er her lengre og de som har det langt verre enn meg dager som denne. 

Julen hauses for mye opp og det er lett å glemme at blant alt glitter finnes det mennesker som har mistet sine og savner i julen, det finnes de som ikke har noen de kan kalle sine, det finnes familier med alvorlig sykdom som ikke har gode dager. Det finnes mennesker som befinner seg i krigsområder uten noe som helst av glitter og stas i omgivelsene og det finnes mennesker som sulter og mennesker som er på flukt fra langt mer elendighet enn vi i vår villeste fantasi kan forestille oss.

Jeg er takknemlig for det jeg har og jeg ønsker julen med den tilbyr meg hjertelig velkommen.

Jeg ønsker for deg en minst mulig smertefull julekveld. At du finner noe som fyller ditt hjerte med ro...

Anonymkode: ea549...e5c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...