Gå til innhold

Øke seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar 100 mg nå, men i natt har jeg nesten ikke sovet pga tankekjør. Sover vanligvis som en stein ellers på disse. Men kanskje greit å vente å se om det gjentar seg i natt og neste natt, så kan jeg ta det opp med fastlegen på mandag, -hvis han jobber i romjula da... 

Skrevet

Tar 100 mg nå, men i natt har jeg nesten ikke sovet pga tankekjør. Sover vanligvis som en stein ellers på disse. Men kanskje greit å vente å se om det gjentar seg i natt og neste natt, så kan jeg ta det opp med fastlegen på mandag, -hvis han jobber i romjula da...

Jeg synes du skal se det an litt lenger, en enkeltstående natt med dårlig søvn kan jo være tilfeldig..

Skrevet

Ja, jeg venter og ser. Grunnen til dårlig søvn tror jeg har med å gjøre at jeg skal arrangere juleselskap i dag med middag, +++ 13 gjester som kommer om et par timer... grøss...:P

Skrevet

Hva er det du mener med tankekjør? Og hva tenker du på da?

Anonymkode: 58267...dbf

Skrevet

Med tankekjør mener jeg at jeg tenker altfor mye på ting, både på ting som har vært og på ting som skal skje, analyserer hva folk har sagt til meg eller andre, og pønsker ut hva jeg skal svare hvis temaene dukker opp igjen. Tenker på Gud, himmel og helvete, og at jeg håper både jeg og mine nærmeste kommer til himmelen. Og hva jeg må si og fortelle folk hva de må tro for å komme dit. Tenker på hva hvis både jeg og dem kommer til helvete, hvilke lidelser det vil bli. Tenker på alle gjøremål som ligger foran meg og hvordan jeg skal komme meg gjennom dem. Engstelig for matlaging og om jeg har husket alle ingredienser, og hva jeg evt. kan kompensere med hvis ikke alt er som det skal. Hvis maten blir mislykket så kan jeg ta opp pølser fra frysen og servere istedet. Tenker på hvordan gjestene vil komme til å reagere om de får pølser istedet for pinnekjøttet. Tenker på at kanskje noe tar fyr pga alle de levende lysene jeg hadde planlagt å ha fremme, og hvordan jeg skal redde situasjonen hvis det begynner å brenne. Tenker da på hvilken fremtid det vil bli for oss hvis hele huset brenner ned. Osv, osv, osv.

Dette var iallefall noe av alt jeg tenkte på i natt. Når det er sagt kan jeg fortelle at alt gikk bra i dag. God mat og fornøyde og hyggelige gjester. Og hus og inventar er like helt og inntakt. Det brant ikke. ;)

Skrevet

Jeg kan godt ta med at jeg følte meg rastløs og urolig. Fant ingen god sovestilling, og måtte opp et par ganger for å bevege på meg. Lå og vred meg mye, følte meg veldig våken. Men nå skal jeg se hvordan det går i natt. Forhåpentligvis går det bedre denne natta siden selskapet er over og jeg kan puste lettet ut. 

Denne tråden og informasjonen jeg gir her har ingen allmenn interesse, det er jeg klar over. Likevel skriver jeg om mye rart. Vet ikke hvorfor egentlig. Kanskje admin bare kan slette hele tråden? Please? 

Hilsen looooser'n! :( Men jeg prøvde vel egentlig å bare svare på spørsmålet om hva jeg legger i ordet "tankekjør".

Kort oppsummert i (nesten) stikkordsform: Kroppslig og mental uro. Engstelse, pes, bekymringer, gruing, grubling. Analysering og tolkninger av andres adferd, lage strategier for mestring, og bygge forsvar. Flyktige og raske tanker hvor flere temaer kommer til meg som liksom ikke har med saken å gjøre. 

Vel, nå er klokka 01.20. God natt! 

Skrevet

Har sovet godt i natt og mye utover dagen. Så dette jeg opplevde som jeg kalte tankekjør var vel fordi jeg grudde meg til det selskapet jeg skulle ha, og har vel da ingenting med bipolar å gjøre. Kanskje jeg er en nevrotike? Hva nå det enn betyr...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...