AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 hvilken medisin er aller best til Tilbakevendende depresjon? Anonymkode: 076ec...085 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Den aller beste er den som fikk deg ut av den siste depresjonen du hadde.Hvis du har hatt 3 eller flere depresjoner, bør du aldri slutte med den. 0 Siter
Elionoe Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Den aller beste er den som fikk deg ut av den siste depresjonen du hadde.Hvis du har hatt 3 eller flere depresjoner, bør du aldri slutte med den.Jeg er ikke TS, men fikk et spørsmål som dukket opp i hodet: Jeg har tilbakevendende depresjon og på meg er det Brintellix som har hjulpet meg best. Nå går jeg også på 45 mg Remeron for søvn. Kan jeg stå på begge? Jeg føler meg utrygg på å slutte på Brintellix fordi den har gjort så mange positive endringer i livet mitt og jeg er redd for å slutte på Remeron pga. søvnproblemene. Samtidig er jeg redd for at det kan bli for mye serotonin.Hva mener du? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Du kan fortsette på Brintellix og redusere dosen Remeron uten at det går ut over søvnen :-) 0 Siter
Elionoe Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Du kan fortsette på Brintellix og redusere dosen Remeron uten at det går ut over søvnen :-)Ja, det hadde vært det beste, men jeg har nettopp økt til 45 mg for å få litt søvn, så reduksjon av Remeron blir ikke helt enda. I natt våknet jeg etter 3 timer på 45 mg Remeron, tok 30 mg til og sov videre i 5 timer. Litt ureglementert... Jeg tror nok at Truxal og Remeron er den beste kombinasjonen for god søvn i mitt tilfelle, men må få en mindre dose enn 50 mg Truxal, for det gir meg altfor stor hangover neste morgen. Fastlegen neste 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 (endret) Jeg mener å ha lest her på forumet at med Remeron som hjelp kun til søvn så er lavere dose bedre enn høyere. Tror det er fordi ved høyere doser tar den antidepressive effekten mer over for antihistamineffekten (tror jeg) som er det du får mest av på lav dose. Korriger meg hvis dette er feil dere som kan mer om dette;-) Endret 26. desember 2015 av Beautiful_Creatures 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Den aller beste er den som fikk deg ut av den siste depresjonen du hadde.Hvis du har hatt 3 eller flere depresjoner, bør du aldri slutte med den.Ok, jeg går på fluoxetin og har gjort det i flere år og den hjelper ikke.men hvilken medisin har du merka at dine pasienter med tilbakevendende depresjoner har hatt best effekt med? Anonymkode: 076ec...085 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 En skal bruke AD med så stor effekt at depresjonen forsvinner. To kombinasjoner som gir høy effekt erEfexor + Remeron opp i doser på 375 + 60 mg.SSRI + Wellbutrin. F eks Cipralex 40 mg + Wellbutrin 300 - 450 mgevt Brintellix 20 mg. (eller høyere som jeg foreløpig ikke har erfaring med) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Jeg er ikke TS, men fikk et spørsmål som dukket opp i hodet: Jeg har tilbakevendende depresjon og på meg er det Brintellix som har hjulpet meg best. Nå går jeg også på 45 mg Remeron for søvn. Kan jeg stå på begge? Jeg føler meg utrygg på å slutte på Brintellix fordi den har gjort så mange positive endringer i livet mitt og jeg er redd for å slutte på Remeron pga. søvnproblemene. Samtidig er jeg redd for at det kan bli for mye serotonin.Hva mener du?hvilke andre medisiner har du testet? Jeg bruker efexor, og de virker, men jeg har fortsatt litt depresjon , særlig før mensen. Vurderer å spørre om å bytte til brintellix, men er selvsagt redd for å bli dårligere. Hva tror du om et slikt bytte NHD? Anonymkode: 8d6bf...3a5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 En skal bruke AD med så stor effekt at depresjonen forsvinner. To kombinasjoner som gir høy effekt erEfexor + Remeron opp i doser på 375 + 60 mg.SSRI + Wellbutrin. F eks Cipralex 40 mg + Wellbutrin 300 - 450 mgevt Brintellix 20 mg. (eller høyere som jeg foreløpig ikke har erfaring med)ok, er effexor bedre enn fluoxetin ved tilbakevendende depresjoner? Anonymkode: 076ec...085 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Det er etter min mening mer punch i Efexor enn i fluoxetin.Jeg gir aldri fluoxetin til noen som har skikkelige depresjoner. Jeg gir den kun ved bulimi samt til noen som trenger hjelp til nedtrapping av SSRI/SNRI.Men "bedre" er ikke bare snakk om type medikament, det er også snakk om dose. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Det er etter min mening mer punch i Efexor enn i fluoxetin.Jeg gir aldri fluoxetin til noen som har skikkelige depresjoner. Jeg gir den kun ved bulimi samt til noen som trenger hjelp til nedtrapping av SSRI/SNRI.Men "bedre" er ikke bare snakk om type medikament, det er også snakk om dose.ok, da skal jeg be om å bytte ut flyoxetin med efexormen da må jeg avslutte fluoxetinnen, og det tar jo flere måneder å avslutte den, siden man må gjøre det så sagte.kommer vel til å ta selvmord innen jeg har fått starta på efexoren da Anonymkode: 076ec...085 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Du kan gå rett over :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Du kan gå rett over :-)Nei nå tuller du vel fælt nå? Legen min sa: 1 uken: 1 tablett, 2 uken: 1/2 tablett, 3 uken: 1/2 til / 2. dagSist gang jeg stoppa brått på fluoxetin (da gikk jeg bare på 1 tablett, (nå tar jeg 2) så fikk støt i hodet i nesten 2 måneder etterpå Anonymkode: 076ec...085 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Nei nå tuller du vel fælt nå? Legen min sa: 1 uken: 1 tablett, 2 uken: 1/2 tablett, 3 uken: 1/2 til / 2. dagSist gang jeg stoppa brått på fluoxetin (da gikk jeg bare på 1 tablett, (nå tar jeg 2) så fikk støt i hodet i nesten 2 måneder etterpå Anonymkode: 076ec...085Han tuller ofte fæltsærlig på fredag og lørdags kveld-)(og jeg vet jeg får trykte ord til irettesettelse tilbake kanskje, det er greit) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Han tuller ofte fæltsærlig på fredag og lørdags kveld-)(og jeg vet jeg får trykte ord til irettesettelse tilbake kanskje, det er greit)Kanskje han er en liten tullekopp?hvem vet Anonymkode: 076ec...085 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2015 Skrevet 27. desember 2015 Jeg kan nok tulle, men ikke denne gangen.Hvis du skal fra en SSRI til en SNRI, kan du gå rett over og vv. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.