Strikka Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Jeg går på Efexor 75 mg - var et rent helvete (pardon my french) å begynne med dette, men jeg holdt ut til jeg skulle opp i en dose på 150 mg - det ga jeg opp og gikk tilbake til 75 pluss 37,5 mg daglig. Så kuttet jeg ut 37,5 mg - nå plukker jeg ut granulater fra en 75 mg's kapsel hver dag. I mitt enkle hode tenker jeg at det må være greit å plukke ut 30 som jeg gjør nå, vente 14 dager og så plukke ut f.eks. 40 osv osv - til det er tomt. Er dette greit selv om det står i felleskatalogen at de ikke skal åpnes?forøvrig må nok min kjære fastlege lese seg litt opp (selv om han sier han overlater dette til dps) - for jeg kjenner depresjonen i aller høyeste grad. Jeg trodde det var seponeringsproblematikk, men sliter med å se hva somer hva. 0 Siter
slabbedask Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Jeg går på Efexor 75 mg - var et rent helvete (pardon my french) å begynne med dette, men jeg holdt ut til jeg skulle opp i en dose på 150 mg - det ga jeg opp og gikk tilbake til 75 pluss 37,5 mg daglig. Så kuttet jeg ut 37,5 mg - nå plukker jeg ut granulater fra en 75 mg's kapsel hver dag. I mitt enkle hode tenker jeg at det må være greit å plukke ut 30 som jeg gjør nå, vente 14 dager og så plukke ut f.eks. 40 osv osv - til det er tomt. Er dette greit selv om det står i felleskatalogen at de ikke skal åpnes?Vil tro det er en grunn til at det står dette i felleskatalogen... 0 Siter
Strikka Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Skrevet 26. desember 2015 Hadde håpet på svar fra NHD ang. dette. Har vært på 2 ulike apotek og spurt om det finnes nøyaktig samme antall granulater i hver kapsel - og svaret fra begge var ja. 0 Siter
Elionoe Skrevet 26. desember 2015 Skrevet 26. desember 2015 Les: Kan man dele tabletter eller åpne kapsler? fra legemiddelverket.no. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.