Gå til innhold

Om å dele kapsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på Efexor 75 mg - var et rent helvete (pardon my french) å begynne med dette, men jeg holdt ut til jeg skulle opp i en dose på 150 mg - det ga jeg opp og gikk tilbake til 75 pluss 37,5 mg daglig. Så kuttet jeg ut 37,5 mg  - nå plukker jeg ut granulater fra en 75 mg's kapsel hver dag. I mitt enkle hode tenker jeg at det må være greit å plukke ut 30 som jeg gjør nå, vente 14 dager og så plukke ut f.eks. 40 osv osv - til det er tomt. Er dette greit selv om det står i felleskatalogen at de ikke skal åpnes?

forøvrig må nok min kjære fastlege lese seg litt opp (selv om han sier han overlater dette til dps) - for jeg kjenner depresjonen i aller høyeste grad. Jeg trodde det var seponeringsproblematikk, men sliter med å se hva somer hva.

Skrevet

Jeg går på Efexor 75 mg - var et rent helvete (pardon my french) å begynne med dette, men jeg holdt ut til jeg skulle opp i en dose på 150 mg - det ga jeg opp og gikk tilbake til 75 pluss 37,5 mg daglig. Så kuttet jeg ut 37,5 mg  - nå plukker jeg ut granulater fra en 75 mg's kapsel hver dag. I mitt enkle hode tenker jeg at det må være greit å plukke ut 30 som jeg gjør nå, vente 14 dager og så plukke ut f.eks. 40 osv osv - til det er tomt. Er dette greit selv om det står i felleskatalogen at de ikke skal åpnes?

Vil tro det er en grunn til at det står dette i felleskatalogen...

Skrevet

Hadde håpet på svar fra NHD ang. dette. Har vært på 2 ulike apotek og spurt om det finnes nøyaktig samme antall granulater i hver kapsel - og svaret fra begge var ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...