Gå til innhold

Det er ille nok å være deprimert i hverdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men med gjester hele julen og nyttår. Jeg skal stelle til middag hver dag. Skal få alle til å trives. Det oppstår ting jeg prøver å løse på best mulig måte. Jeg vil helst bare krype under dyna, men kan ikke det. Dette er en tid jeg har all grunn til å glede meg, men jeg er mentalt utslitt. Forstår ikke hva som er hensikten med livet. Det er vanskelig å være psykisk syk.

Anonymkode: 6f17c...1db

Skrevet

Meningen med livet er gjerne et filosofisk spørsmål, men hvis vi drar det ned på vårt nivå, blir det vel å finne mening i hverdagen. Hverdagen bestemmer vi mye av selv og mye er pålagt oss. Er det du selv som har tilbudt deg alle gjestebesøkene eller føler du at det er det som forventes av deg? Om det er det siste, er det lov til å trekke pusten dypt og innrømme at "i dag trenger jeg en pause".

Men, ja, det er tøffe hverdager å kjempe seg igjennom hverdagene når man strever psykisk, men på lik linje med fysiske skavanker, kan vi ikke gjøre det beste ut av det. Mer kan vi ikke forvente av oss.

Dette ble et vagt svar, men spørsmålet ditt var noe vagt også :) Kanskje det ikke var et sspørsmål engang, men en liten høyttenkning og et lite hjertesukk.

Skrevet

Meningen med livet er gjerne et filosofisk spørsmål, men hvis vi drar det ned på vårt nivå, blir det vel å finne mening i hverdagen. Hverdagen bestemmer vi mye av selv og mye er pålagt oss. Er det du selv som har tilbudt deg alle gjestebesøkene eller føler du at det er det som forventes av deg? Om det er det siste, er det lov til å trekke pusten dypt og innrømme at "i dag trenger jeg en pause".

Men, ja, det er tøffe hverdager å kjempe seg igjennom hverdagene når man strever psykisk, men på lik linje med fysiske skavanker, kan vi ikke gjøre det beste ut av det. Mer kan vi ikke forvente av oss.

Dette ble et vagt svar, men spørsmålet ditt var noe vagt også :) Kanskje det ikke var et sspørsmål engang, men en liten høyttenkning og et lite hjertesukk.

Jeg ønsker selvsagt barna med sine hjem til jul. Kan heller ikke la svigerforeldre sitte alene på julaften. Arbeidet i seg selv er overkommelig. Men det mentale er verre. Når jeg ikke er bra fra før så skal det så lite til før alt blir mye verre.

Skrevet

Forstår godt at det kan være slitsom. Hvis det er familie eller gode venner så kan du jo spørre om de ikke kan stå for maten en dag eller to. Når jeg har besøk av familie eller venner så bruker vi å ha hver vår dag å lage mat.

Skrevet

Forstår godt at det kan være slitsom. Hvis det er familie eller gode venner så kan du jo spørre om de ikke kan stå for maten en dag eller to. Når jeg har besøk av familie eller venner så bruker vi å ha hver vår dag å lage mat.

Det jeg tror sliter mest er å være positiv når jeg selv er nedfor. Gjøre det beste ut av vanskelige ting. Redd for at ikke alle skal trives. Jeg reagerer på hver minste ting. 

Skrevet

Det jeg tror sliter mest er å være positiv når jeg selv er nedfor. Gjøre det beste ut av vanskelige ting. Redd for at ikke alle skal trives. Jeg reagerer på hver minste ting. 

Det er ikke så enkelt når ting som egentlig er positivt blir negativt. Har vært der selv og det er tungt mens det står på. Hvis de du har på besøk vet hvordan du har det så tror jeg nok de forstår og ikke krever så veldig mye av deg.
Prøv å se det positive i det at du har folk rundt deg som bryr deg. Sier ikke at det er enkelt for det er det slettes ikke.

Skrevet

Hvorfor er det ditt problem om noen ikke trives? Kan de ikke ta ansvar for det selv?

Skrevet

Hvorfor er det ditt problem om noen ikke trives? Kan de ikke ta ansvar for det selv?

Mennesker som gjør så godt de kan og ferdig med det. De har en god egenskap som gjør livet enklere. Skjer det noe som er utrivelig er det ikke deres problem. Det hadde gjort livet enklere for meg om jeg også var slik.

Skrevet

Mennesker som gjør så godt de kan og ferdig med det. De har en god egenskap som gjør livet enklere. Skjer det noe som er utrivelig er det ikke deres problem. Det hadde gjort livet enklere for meg om jeg også var slik.

Du har som oss andre mulighet til å påvirke din egen tenkning om dette. Følelser og tanker henger sammen, ved å påvirke tenkningen din rundt dette, vil du også kunne oppleve at følelsene endres.

Skrevet

Du har som oss andre mulighet til å påvirke din egen tenkning om dette. Følelser og tanker henger sammen, ved å påvirke tenkningen din rundt dette, vil du også kunne oppleve at følelsene endres.

Jeg vet dere sier det. Men jeg har aldri fått det til å fungere. Det har også blitt for mye vanskelig som har skjedd nå.

Skrevet

Kanskje du burde finne en psykolog og jobbe målrettet sammen med vedkommende.

Skrevet

Kanskje du burde finne en psykolog og jobbe målrettet sammen med vedkommende.

Jeg har gått til to forskjellige behandlere. Jeg tviler på at det er noe mer som kan hjelpe. Jeg tror også at det for alle mennesker kan bli for mye innimellom, selv om de er friske.

Skrevet

Jeg har gått til to forskjellige behandlere. Jeg tviler på at det er noe mer som kan hjelpe. Jeg tror også at det for alle mennesker kan bli for mye innimellom, selv om de er friske.

Det begynner å bli svært lenge siden du har prøvd psykoterapi. Det er jo opp til deg om du vil gjøre et nytt forsøk, men sett utenifra så virker det som om du så avgjort kunne hatt nytte av en ny runde.

Skrevet

Det begynner å bli svært lenge siden du har prøvd psykoterapi. Det er jo opp til deg om du vil gjøre et nytt forsøk, men sett utenifra så virker det som om du så avgjort kunne hatt nytte av en ny runde.

Det er mulig jeg kunne hatt nytte av en ny runde. Men da måtte det vært en helt annen type behandling enn jeg har hatt før. Tror jeg fungerer for godt til å bli prioritert. Dessuten vet jeg ikke hvor jeg kunne fått annen behandling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...