Gå til innhold

nå skal jeg sove 24/7

Anbefalte innlegg

Gjest lurtepå
Skrevet

Det er ikke noe vits i å stå opp, bare for å glane på de samma gamle, kjedelige tv programmene, og inn på de samma gamle og enda mere kjedelige internettsidene. 

Idag har jeg ikke gidde å tatt av meg pysjen, ikke igår heller for den saks skyld. Og nå skal jeg bare legge meg i senga og aldri stå opp igjen.

Jeg bare eksisterer jeg lever ikke.

viss jeg tar selvmord tar det sikkert 1 uke innen noen merker det (med døra oppe) (stakars naboer)

Skrevet

Det er ikke noe vits i å stå opp, bare for å glane på de samma gamle, kjedelige tv programmene, og inn på de samma gamle og enda mere kjedelige internettsidene. 

Idag har jeg ikke gidde å tatt av meg pysjen, ikke igår heller for den saks skyld. Og nå skal jeg bare legge meg i senga og aldri stå opp igjen.

viss jeg tar selvmord tar det sikkert 1 uke innen noen merker det (med døra oppe) (stakars naboer)

Jeg tror du hadde hatt godt av andre aktiviteter enn kun TV og internett. Det er tross alt vi selv som former vår egen hverdag og vi er selv ansvarlig for å gjøre det beste ut av den. Hva trives du med? Om du ikke kan se for deg noe du trives med nå, hva har du trivdes med tidligere? Hva med matlaging, håndarbeid, trening, lesing, skriving, politisk arbeid osv.? Nå tok jeg kun eksempler i hva som gir mening i mitt liv. Dine aktiviteter er kanskje andre, men å sovne 24/7 er uansett ingen god løsning. Ikke for deg og ikke for de rundt deg. Om du tror det er ingen som bryr seg, tror jeg du tar feil. Det som er leit, er at ikke alle er like finke til å vise at de tenker på en og bryr seg om en før det nesten er for sent. Det er synd at det i blant må gå så langt.

Jeg har hatt mine depressive daler og jeg vet vil få nye depressive daler ettersom jeg har tilbakevende depressiv lidelse, men mellom de årene, har jeg funnet ut at å tenke at "selvmord ikke er aktuelt", altså ingen løsning, håper jeg at det vil være med på å gi meg en best mulig tid mellom hver depresjon.

Skrevet

Går det ann å sove 24/7?  Det blir vel mye stirring i taket så da er det vel bedre å gjøre noe

Anonymkode: fc6b1...c54

Skrevet

Høres ikke bra ut. Har du et behandlingstilbud?

Anonymkode: dfac1...c9c

Gjest lurtepå
Skrevet (endret)

Høres ikke bra ut. Har du et behandlingstilbud?

nei, hva skulle det ha vært?

får forresten ikke sove, så tror jeg døgner istede. kan ta meg en tur i skogen. nå som det er så mørkt og snøete ute. kan jo koke kaffe og ta med i en termos, jeg mener, hvorfor ikke? så kan jeg vel sette meg på et berg å glo.. på et hus.. kan vel like godt glo på hus som på tv..

det er hærlig å være oppenår alle andre sover B)

Endret av lurtepå
Skrevet

nei, hva skulle det ha vært?

AD-piller og/eller noen å snakke med?

får forresten ikke sove, så tror jeg døgner istede. kan ta meg en tur i skogen. nå som det er så mørkt og snøete ute. kan jo koke kaffe og ta med i en termos, jeg mener, hvorfor ikke? så kan jeg vel sette meg på et berg å glo.. på et hus.. kan vel like godt glo på hus som på tv..

det er hærlig å være oppenår alle andre sover B)

Det er det. ;)

Anonymkode: 826c5...a9a

Skrevet

AD-piller og/eller noen å snakke med?

Anonymkode: 826c5...a9a

Ok, menn hva gjør man når ad pillene og samtaler ikke hjelper?

Anonymkode: a224a...cd3

Skrevet

Ok, menn hva gjør man når ad pillene og samtaler ikke hjelper?

Anonymkode: a224a...cd3

Da er det nyttesløst og man får bare gjøre det beste ut av det.

Skrevet

om du har planer om å sove døgnet rundt vil jeg anbefale 400+ mg truxal eller nozinan! da blir det mye søvn!
Jeg bruker kun 200 mg truxal og sover 12-15 timer for så å være våken 16 timer, for så å sove 12-15 timer igjen. det er også veldig lett å bare ligge i sengen når man bruker høydose av disse truxal-nozinan!

Skrevet (endret)

Jeg bruker kun 200 mg truxal og sover 12-15 timer for så å være våken 16 timer, for så å sove 12-15 timer igjen. det er også veldig lett å bare ligge i sengen når man bruker høydose av disse truxal-nozinan!

Kanskje 200 mg Truxal er en for høy dose for deg?

For øvrig, kanskje legge litt innsats i en mer normal døgnrytme? Ikke la deg sove i mer enn 9 timer og vær våken i 16-18 timer før du legger deg igjen.

Endret av Elionoe
Gjest lurtepå
Skrevet

Da er det nyttesløst og man får bare gjøre det beste ut av det.

ok, takk.

Så dersom ikke medisiner eller samtaler funker, så er det ikke noe annet helsevesenet kan gjøre får å hjelpe.

Da er det jo bare for oss som ikke funker medisiner å ta selvmord da jo viss det ikke er noe å gjøre

Skrevet

ok, takk.

Så dersom ikke medisiner eller samtaler funker, så er det ikke noe annet helsevesenet kan gjøre får å hjelpe.

Da er det jo bare for oss som ikke funker medisiner å ta selvmord da jo viss det ikke er noe å gjøre

Ja, det går selvfølgelig an å si at siden du ikke er fornøyd med livet ditt, så gidder du heller ikke leve det. Et alternativ er å se etter muligheter for å bidra noe til fellesskapet, selv et vanskelig liv kan brukes til å bidra i forhold til andre.

En svensk undersøkelse viste at pasienter fikk det bedre av å gjøre noe bra for andre mennesker.

Skrevet

Ja, det går selvfølgelig an å si at siden du ikke er fornøyd med livet ditt, så gidder du heller ikke leve det. Et alternativ er å se etter muligheter for å bidra noe til fellesskapet, selv et vanskelig liv kan brukes til å bidra i forhold til andre.

[sarkasme]Ja, hva i all verden er egentlig poenget med at helsevesentet tilbyr behandling mot depresjon når det bare er "å ta seg sammen" og ordne opp selv?[/sarkasme]

Skrevet

ok, takk.

Står det så ille til?

Hva slags hjelp kunne du ønske deg?

Skrevet

[sarkasme]Ja, hva i all verden er egentlig poenget med at helsevesentet tilbyr behandling mot depresjon når det bare er "å ta seg sammen" og ordne opp selv?[/sarkasme]

Hvem har sagt at det bare er å ta seg sammen? Jeg har sagt at selv et vanskelig liv kan brukes til å bidra i forhold til andre.

Skrevet

Jeg begår gjerne selvmord.

Anonymkode: f3c8a...162

Skrevet

Jeg begår gjerne selvmord.

Hvorfor opplyser du oss om det?

Skrevet

Fordi jeg ikke orker mer

Skrevet

En svensk undersøkelse viste at pasienter fikk det bedre av å gjøre noe bra for andre mennesker.

Frosken har et poeng. Det er ikke bare å ta seg sammen når man er deprimert, men man kan bidra til å gjøre det beste ut av situasjonen. Det å hjelpe andre, føle at en gjør noe for andre, kan ha mye å si for ens egen selvfølelse. Når selvfølelsen øker, vil også trivselen økes. Det å føle at man betyr og gjør noe for andre kan gi mening i hverdagen og på lengre sikt i livet.

Dette er ikke en klisjé. Jeg erfarer det selv i min egen jobb. Jeg blir glad av å se at jeg kan hjelpe andre til å få et bedre liv. Det å dyrke sin egen selvmedlidenhet fører ikke noe godt med seg. Det å tenke at det beste man kan gjøre når medisiner og terapi ikke har hjulpet, er å ta livet av seg, blir rett og slett galt. Man må da lete etter alternative løsninger. Selvmord er aldri en god løsning. Om du ikke kan gjøre noe for andre, kan du i hvert fall gjøre livet ditt litt mer positivt med å tenke på mulighetene fremfor alt som virker håpløst. Det er håp for alle.

Skrevet

Frosken har et poeng. Det er ikke bare å ta seg sammen når man er deprimert, men man kan bidra til å gjøre det beste ut av situasjonen. Det å hjelpe andre, føle at en gjør noe for andre, kan ha mye å si for ens egen selvfølelse. Når selvfølelsen øker, vil også trivselen økes. Det å føle at man betyr og gjør noe for andre kan gi mening i hverdagen og på lengre sikt i livet.

Ikke så lett hvis man ikke tørr ha kontakt med andre mennesker på grunnn av ansgst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...