Gå til innhold

trenger svar..

Gjest milla

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål anngående pålegg som jeg bare må vite..

Jeg spiser disse påleggene: leverpostei, philadelfia, salami, syltetøy..er disse sunne. Spiser ikke lett varianter av dette, fordi jeg har et veldig fettfattig kosthold ellers, og jeg har lest at man trenger litt fett i kostholdet. Er disse påleggene usunne, eller bra å spise..??

Spiser disse påleggene på knekkebrød.

jeg drikker ikke melk, juice, og all annen kaloriholdig drikke, drikker bare vann, og kaffe/te +light drikke.. Jeg tar kalk tilskudd, og c vitamin tilskudd...er det bra nok da?

håper noen kan svare..

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du ikke blande begrepene "sunn" og "kalorifattig". De betyr ikke nødvendigvis det samme. Lettbrus, feks, har få kalorier, men heller ingen sunne stoffer. Mens feks avocado har realtivt mange kalorier, men også mange vitaminer og nyttig fett.

Salami og Philadelhia-ost er ikke kalorifattig, begge deler inneholder ganske mye fett, og ettersom det er animalsk fett er det heller ikke av den helt gode typen. Men dersom du spiser lite fett for øvrig, gjør jo ikke det noe.

Leverpostei derimot, har masse nyttig i seg, og er ikke så fett. Men det kommer selvsagt an på hvilken type du vleger - det finnes jo et utall varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltetøy inneholder ikke fett uansett om det er den vanlige eller den lette varianten du velger. Så i det tilfellet kan du godt velge den lette.

Ellers er jeg enig med malun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...