Gjest milla Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Har et spørsmål anngående pålegg som jeg bare må vite.. Jeg spiser disse påleggene: leverpostei, philadelfia, salami, syltetøy..er disse sunne. Spiser ikke lett varianter av dette, fordi jeg har et veldig fettfattig kosthold ellers, og jeg har lest at man trenger litt fett i kostholdet. Er disse påleggene usunne, eller bra å spise..?? Spiser disse påleggene på knekkebrød. jeg drikker ikke melk, juice, og all annen kaloriholdig drikke, drikker bare vann, og kaffe/te +light drikke.. Jeg tar kalk tilskudd, og c vitamin tilskudd...er det bra nok da? håper noen kan svare.. på forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Nå må du ikke blande begrepene "sunn" og "kalorifattig". De betyr ikke nødvendigvis det samme. Lettbrus, feks, har få kalorier, men heller ingen sunne stoffer. Mens feks avocado har realtivt mange kalorier, men også mange vitaminer og nyttig fett. Salami og Philadelhia-ost er ikke kalorifattig, begge deler inneholder ganske mye fett, og ettersom det er animalsk fett er det heller ikke av den helt gode typen. Men dersom du spiser lite fett for øvrig, gjør jo ikke det noe. Leverpostei derimot, har masse nyttig i seg, og er ikke så fett. Men det kommer selvsagt an på hvilken type du vleger - det finnes jo et utall varianter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Syltetøy inneholder ikke fett uansett om det er den vanlige eller den lette varianten du velger. Så i det tilfellet kan du godt velge den lette. Ellers er jeg enig med malun. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.