Gå til innhold

Risperdal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det hjelpe å ta kun 1 mg risperdal, eller burde jeg holde meg til 2 mg? Klarer meg fint på 2 mg, men det er sikkert fordi jeg tar fluoxetin. 

Skrevet

Jeg MÅ gjøre noe drastisk i det nye året. Orker ikke denne tilværelsen mer, vet det er JEG som må gjøre det. Nå har jeg sittet nok i ro og spist, må komme meg ut på tur. Må være mer sosial. Akk og ve, hvordan skal jeg klare meg uten å overspise, må jo fylle tiden med noe annet da? Damp er jo noe. 

Skrevet

Jeg MÅ gjøre noe drastisk i det nye året. Orker ikke denne tilværelsen mer, vet det er JEG som må gjøre det. Nå har jeg sittet nok i ro og spist, må komme meg ut på tur. Må være mer sosial. Akk og ve, hvordan skal jeg klare meg uten å overspise, må jo fylle tiden med noe annet da? Damp er jo noe. 

Håndarbeid eller en annen  hobby?

Anonymkode: 85765...52d

Skrevet

Håndarbeid eller en annen  hobby?

Må vel finne på noe. 

Skrevet

Må vel finne på noe. 

Må vel finne på noe. 

Det må man nesten prøve.

Skrevet

Skaffe deg en hund ,vis du liker dem da å klarer arbeidet da må du ut på tur sosialt kan det også bli 

Anonymkode: 962d2...7e2

Skrevet

Skaffe deg en hund ,vis du liker dem da å klarer arbeidet da må du ut på tur sosialt kan det også bli 

Anonymkode: 962d2...7e2

Har en katt som ikke er glad i hunder. 

Skrevet

Vil det hjelpe å ta kun 1 mg risperdal, eller burde jeg holde meg til 2 mg? Klarer meg fint på 2 mg, men det er sikkert fordi jeg tar fluoxetin. 

Hvorfor kan du ikke slå deg til ro med at 2 mg Risperdal er det du bør stå på? Hvis det fungerer fint og du er stabil på den dosen, ser jeg ingen grunn til å endre på den. Det beste er vel å stå på en jevn dose medisin over lengre tid for å bli best mulig. NHD har sagt i 4 år til.

Lykke til med å finne nye aktiviteter i 2016! :)

Skrevet

Nå vet ikke jeg om det gjelder på risperdal. Men på zyprexa, er det ikke noe forskjell i vekt om man går på liten eller stor dose... Just saying...

Skrevet

Hvorfor kan du ikke slå deg til ro med at 2 mg Risperdal er det du bør stå på? Hvis det fungerer fint og du er stabil på den dosen, ser jeg ingen grunn til å endre på den. Det beste er vel å stå på en jevn dose medisin over lengre tid for å bli best mulig. NHD har sagt i 4 år til.

Lykke til med å finne nye aktiviteter i 2016! :)

Takk :) Ja jeg burde kanskje slå meg til ro med 2 mg, har tenkt litt på det nå. Vil ikke bli dårlig. 

Skrevet

Hvorfor så lyst til å redusere dosen fra 2 til 1 gram?

Anonymkode: 8a8f5...81c

Skrevet

Hvorfor så lyst til å redusere dosen fra 2 til 1 gram?

Vil ha mer følelser og mindre sult, men tar jo seroquel og da. Har lyst å bli kvitt alt, men får se. 

Skrevet

Vil ha mer følelser og mindre sult, men tar jo seroquel og da. Har lyst å bli kvitt alt, men får se. 

sikkert noen antipsykotikaer som fører til mindre sult. Selv var jeg veldig lite sulten når jeg brukte Truxal. mye mulig det er individuelt.

Skrevet

sikkert noen antipsykotikaer som fører til mindre sult. Selv var jeg veldig lite sulten når jeg brukte Truxal. mye mulig det er individuelt.

Får jo ikke ant enn risperdal pga det tok vekk psykosen, og man bytter ikke på noe som virker visst. 

Skrevet

Jo, slikt er i høyeste grad individuelt. Om man leser på bivirkninger av medisiner, kan man f.eks. få forstopplse og diaré, økt appetitt eller nedsatt appetitt, søvnighet eller insomni, urinkontinens eller urinretensjon osv. av samme medisin. Det er viktigere å kjenne selv etter hvilke bivirkninger man får. Om man studerer pakningsvedlegget kan man bli dausjuk av de fleste medisiner, men sammenliknet med alt som står opplistet under bivirkninger, får man bare en svært liten brøkdel av de. Det er viktig å huske på at listen over bivirkninger er alle mulige bivirkninger som er innrapportert over flere år. Bivirkningene er rangert etter hvor vanlige eller sjeldne bivirkninger er.

Jeg er flink til å få svært sjeldne bivirkninger. F.eks. fikk jeg kraftig håravfall av Risperdal, noe én av 10.000 pasienter får :P

Skrevet

Får jo ikke ant enn risperdal pga det tok vekk psykosen, og man bytter ikke på noe som virker visst. 

takk gud for at jeg fikk så ille restless legs av risperdal at jeg ikke kunne bruke den. ellers ville jeg sikkert aldri klart å gå ned i vekt!

men pappa bruker risperdal og han er slank..heldig han da.

Skrevet

takk gud for at jeg fikk så ille restless legs av risperdal at jeg ikke kunne bruke den. ellers ville jeg sikkert aldri klart å gå ned i vekt!

men pappa bruker risperdal og han er slank..heldig han da.

Ja en får ulvehunger av både risperdal og seroquel, men må vel gå an å styre seg. Jeg skal prøve å styre meg. 

Skrevet

Ja en får ulvehunger av både risperdal og seroquel, men må vel gå an å styre seg. Jeg skal prøve å styre meg. 

jeg klarer ikke styre meg på de medisinene, så holder meg langt unna seroquel, zyprexa, litium og så videre.

kjemper en hard kamp for å gå ned de kiloene medisinene mot den maniske psykosen har kostet meg. veide 67 kg da jeg ble lagt inn for tre år siden og este opp til 88 kg da jeg ble lagt inn for siste gang. Aldri mer. Skal ALDRI søke hjelp igjen, for da blir jeg overtalt til å ta zyprexa og eventuelt litium. Får ta ECT om det skulle bli ille.

Skrevet

jeg klarer ikke styre meg på de medisinene, så holder meg langt unna seroquel, zyprexa, litium og så videre.

kjemper en hard kamp for å gå ned de kiloene medisinene mot den maniske psykosen har kostet meg. veide 67 kg da jeg ble lagt inn for tre år siden og este opp til 88 kg da jeg ble lagt inn for siste gang. Aldri mer. Skal ALDRI søke hjelp igjen, for da blir jeg overtalt til å ta zyprexa og eventuelt litium. Får ta ECT om det skulle bli ille.

Synd vi må ta medisiner :( Det har sine ulemper også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...