Blomsterfluen Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 Jeg føler meg raf og merkelig, som om jeg er i en annen virkelighet, men mamma sier bare: "det ordner seg dette". Jeg tror ikke dette årdner seg fordi jeg får ikke snakket med legen før på nyåret. Og jeg er desverre blitt kastet ut av psykiatrien fordi jeg har fått ferdigstillt diagnosen min. Sosial fobi og hfg autisme. Jeg er så redd for at pulsåra mi på halsen skal sprekke, etter de gangene jeg kvelte meg med belte og ledning. Dette var leenge siden nå. Hjertet hopper over slag hele tiden, ig jeg får ikke testet hjertet før 17 februar. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 Jeg føler meg raf og merkelig, som om jeg er i en annen virkelighet, men mamma sier bare: "det ordner seg dette". Jeg tror ikke dette årdner seg fordi jeg får ikke snakket med legen før på nyåret. Og jeg er desverre blitt kastet ut av psykiatrien fordi jeg har fått ferdigstillt diagnosen min. Sosial fobi og hfg autisme. Jeg er så redd for at pulsåra mi på halsen skal sprekke, etter de gangene jeg kvelte meg med belte og ledning. Dette var leenge siden nå. Hjertet hopper over slag hele tiden, ig jeg får ikke testet hjertet før 17 februar.Pulsåren sprekker ikke, trekk pusten dypt, tell lenge og vel inni deg. Du gjør angsten og tilstanden din unødvendig mye verre ved å kave deg selv opp. Forsøk å se en film, eller spille et spill slik at du får noe annet enn angst å tenke på. 1 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Blomsterfluen, det du opplever er økt angst i starten av behandlingen med Fluoxetin. Nesten alle med angst opplever det.NHD sier jo at Sobril kan brukes i sånne tilfeller, til man har fått effekt av behandlingen. Hvis angsten din mest gir fysiske symptomer (hjertebank, etc.), så kan betablokker være like effektivt. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Skrevet 30. desember 2015 Blomsterfluen, det du opplever er økt angst i starten av behandlingen med Fluoxetin. Nesten alle med angst opplever det.NHD sier jo at Sobril kan brukes i sånne tilfeller, til man har fått effekt av behandlingen. Hvis angsten din mest gir fysiske symptomer (hjertebank, etc.), så kan betablokker være like effektivt.Ok. Jeg har hjerte som hopper over slag så jeg måtte gå ned fra 15 mg abilify rett ned på 5, og hva kan skje hviss jeg slutter på de 5 resterende mg abilify pga uregelmessig hjertebank? Kan jeg bli innlagt på akuttpost igjen som i 2013? Jeg har prøvd å slutte på abilify 5 ganger før. I 2013, Da sluttet jeg både med fluoxetin og abilify. 0 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Ok. Jeg har hjerte som hopper over slag så jeg måtte gå ned fra 15 mg abilify rett ned på 5, og hva kan skje hviss jeg slutter på de 5 resterende mg abilify pga uregelmessig hjertebank? Kan jeg bli innlagt på akuttpost igjen som i 2013? Jeg har prøvd å slutte på abilify 5 ganger før. I 2013, Da sluttet jeg både med fluoxetin og abilify.Hjertet ditt hopper ikke over slag. Det du kjenner er ekstraslag, det vil si hjerteslag som kommer for tidlig slik at du ikke kjenner dem. Derfor virker det som hjertet hopper over slag, men det gjør ikke det.Det er neppe Abilify som gjør dette, det er nok at du har mye adrenalin i kroppen om dagen. Det forverrer ekstraslag.Om noen uker er angsten din lavere. Det du opplever er en vanlig bivirkning av å starte med Fluoxetin. Det går over. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Skrevet 30. desember 2015 (endret) Hjertet ditt hopper ikke over slag. Det du kjenner er ekstraslag, det vil si hjerteslag som kommer for tidlig slik at du ikke kjenner dem. Derfor virker det som hjertet hopper over slag, men det gjør ikke det.Det er neppe Abilify som gjør dette, det er nok at du har mye adrenalin i kroppen om dagen. Det forverrer ekstraslag.Om noen uker er angsten din lavere. Det du opplever er en vanlig bivirkning av å starte med Fluoxetin. Det går over.ok, men hjertebanken startet etter at jeg hadde begynt på 15 mg abilify, og før jeg begynte på fluoxetin. Hjertebanken har blitt bedre nå som jeg bare går på 5 mg abilify, men er fortsatt ikke helt bra. Hjertrbanken kommer om kveldene og når jeg ligger. Jeg såg på bivirningene på abilify og der stod det bla forlenget qti eller noe sånt på hjerte delen av bivirkningene. Endret 30. desember 2015 av Blomsterfluen 0 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 ok, men hjertebanken startet etter at jeg hadde begynt på 15 mg abilify, og før jeg begynte på fluoxetin. Hjertebanken har blitt bedre nå som jeg bare går på 5 mg abilify, men er fortsatt ikke helt bra. Hjertrbanken kommer om kveldene og når jeg ligger. Jeg såg på bivirningene på abilify og der stod det bla forlenget qti eller noe sånt på hjerte delen av bivirkningene.Jeg tror ikke jeg skal gå inn på en forklaring på hva forlenget QT-intervall er, men det har ingenting med hjertebank og ekstraslag å gjøre.At ekstraslagene kommer på kveldene og når du ligger er helt vanlig. Det er sånn de fleste med ekstraslag føler det. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror ikke jeg skal gå inn på en forklaring på hva forlenget QT-intervall er, men det har ingenting med hjertebank og ekstraslag å gjøre.At ekstraslagene kommer på kveldene og når du ligger er helt vanlig. Det er sånn de fleste med ekstraslag føler det.ok. Hva er behandlingen på sånne ekstra hjerteslag? Pulsen min blir veldig svak når dette skjer. 0 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 ok. Hva er behandlingen på sånne ekstra hjerteslag? Pulsen min blir veldig svak når dette skjer.Det første du må gjøre er å få en diagnose. Altså at legen med sikkerhet kan si hva som skjer.Behandlingen av ekstraslag er egentlig ganske enkel. Den er at legen forteller deg at det er normalt og at det ikke er tegn på noe galt. Men hvis man er mye plaget, så kan betablokkere hjelpe. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Skrevet 30. desember 2015 Det første du må gjøre er å få en diagnose. Altså at legen med sikkerhet kan si hva som skjer.Behandlingen av ekstraslag er egentlig ganske enkel. Den er at legen forteller deg at det er normalt og at det ikke er tegn på noe galt. Men hvis man er mye plaget, så kan betablokkere hjelpe.ok. Jeg leste om forlenget qt syndrom og der stod det at eventuelle medisiner som gir dette bør seponeres, og at forlenget qt kan føre til hjertedød og sånt. Dette skremmer meg. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Skrevet 30. desember 2015 (endret) Nå fikk jeg et kraftig angstanfall og holdt på å svime av når jeg reiste meg sakte opp flere ganger. Endret 30. desember 2015 av Blomsterfluen 0 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 ok. Jeg leste om forlenget qt syndrom og der stod det at eventuelle medisiner som gir dette bør seponeres, og at forlenget qt kan føre til hjertedød og sånt. Dette skremmer meg.Du tok jo EKG hos legen sist, og det var normalt. Da har du ikke lang QT-tid.For ordens skyld fører ikke Abilify til forlenget QT-tid. Det er bare en klasseeffekt av antipsykotika (i og med at det finnes antipsykotika som forlenger QT-tiden så står det på alle antipsykotika). 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Skrevet 30. desember 2015 Du tok jo EKG hos legen sist, og det var normalt. Da har du ikke lang QT-tid.For ordens skyld fører ikke Abilify til forlenget QT-tid. Det er bare en klasseeffekt av antipsykotika (i og med at det finnes antipsykotika som forlenger QT-tiden så står det på alle antipsykotika). ok. Er angst for døden og helseangst os sosialangst en psykisk lidelse? Jeg har voldsom dødsangst ofte nå etter at jeg har gått uten zoloft en stund, og jeg ønsker ikke å vise angsten til andre, og så begynt på fluoxetin som ikke gir meg vektøkning men vektnedgang forhåpentligvis. 0 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 ok. Er angst for døden og helseangst os sosialangst en psykisk lidelse? Jeg har voldsom dødsangst ofte nå etter at jeg har gått uten zoloft en stund, og jeg ønsker ikke å vise angsten til andre, og så begynt på fluoxetin som ikke gir meg vektøkning men vektnedgang forhåpentligvis.Ja, det er en psykisk lidelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.