AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 Hvorfor har de ikke noe lignende "boot camp" for psykiatriske tilfeller? På DPS er det jo bare noen rusleturer, se på at folk går inn og ut av røykeområdet og få maten servert. Vente i ukesvis på en time med psykiateren slik at det skjer noe til en forandring. Det er demotiverende å bli behandlet som en skrøpelig pensjonist. Jeg trenger for faen ikke utrykke meg kunstnerisk... hvis en ikke har noe behov for det, mener jeg. Er tanken at alle med psykiske problemer er "kunstnersjeler"? Anonymkode: b3458...225 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 Kanskje de ikke har det, fordi bootcamp er mer effektivt på opprørske tenåringer, enn på personer med psykiske lidelser? Anonymkode: b105e...cb2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 Kanskje de ikke har det, fordi bootcamp er mer effektivt på opprørske tenåringer, enn på personer med psykiske lidelser? Anonymkode: b105e...cb2Det er nok det de tenker, ja. Det er klart. Anonymkode: b3458...225 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 De har "alt" i USA av behandlingsopplegg, dyre ....du kan google "Adventure therapy" så finner du ett alternativ til bootcampsJeg sjekket ut noe slikt for meg for vel ett år siden, ca 500.000 for 3 mndr, jeg stod over...... Anonymkode: 66a2f...8ee 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 Skrevet 29. desember 2015 Hvorfor har de ikke noe lignende "boot camp" for psykiatriske tilfeller? På DPS er det jo bare noen rusleturer, se på at folk går inn og ut av røykeområdet og få maten servert. Vente i ukesvis på en time med psykiateren slik at det skjer noe til en forandring. Det er demotiverende å bli behandlet som en skrøpelig pensjonist. Jeg trenger for faen ikke utrykke meg kunstnerisk... hvis en ikke har noe behov for det, mener jeg. Er tanken at alle med psykiske problemer er "kunstnersjeler"?Er nok fordi sånne SV-tanter som jobber på DPS er veldig glad i kunst (kan jeg tenkte meg). (noe sånt). Anonymkode: dd719...fce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 De har "alt" i USA av behandlingsopplegg, dyre ....du kan google "Adventure therapy" så finner du ett alternativ til bootcampsJeg sjekket ut noe slikt for meg for vel ett år siden, ca 500.000 for 3 mndr, jeg stod over...... Anonymkode: 66a2f...8eeHm. Tror ikke DPS koster noe mindre. Anonymkode: b3458...225 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Spørsmålet er meget relevant. Jeg har tidligere her på DOL fantasert litt på om jeg skulle starte et slikt prosjekt. Tror det kunne gitt utmerkede resultater. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Spørsmålet er meget relevant. Jeg har tidligere her på DOL fantasert litt på om jeg skulle starte et slikt prosjekt. Tror det kunne gitt utmerkede resultater.Kanskje følgende kunne hjelpe med å omsette fantasi til virkelighet? http://www.ferd.no/sosiale_entreprenorer/investeringskriterierhttp://www.ferd.no/sosiale_entreprenorer/portefolje Anonymkode: 66a2f...8ee 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Hvem og hva skal dette hjelpe for? Jeg løp rundt i skogen og oppi fjellene på tredagersturer før jeg ble syk. Etter jeg ble lagt inn var jeg for dårlig til å gjøre sånt. Men absolutt enig i at ikke alle trenger å sitte på dps og lage "kunst" og få skryt for å lage strektegninger og stygge grytelapper. Må gå an å ha litt kvalitet over det tilbudet også. Anonymkode: 3f675...1d9 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 De gangene jeg har vært innlagt har jeg vært for dårlig til noe sånt, men kunne tenkt meg det når jeg var bedre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 De gangene jeg har vært innlagt har jeg vært for dårlig til noe sånt, men kunne tenkt meg det når jeg var bedre. Jeg backpacket verden rundt alene etter jeg ble frisk. Utrolig lærerikt og nyttig erfaring etter årene der jeg mest så sykehusvegger. Anonymkode: 3f675...1d9 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Jeg backpacket verden rundt alene etter jeg ble frisk. Utrolig lærerikt og nyttig erfaring etter årene der jeg mest så sykehusvegger. Anonymkode: 3f675...1d9Sikkert en opplevelse ja 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Hvem og hva skal dette hjelpe for? Jeg løp rundt i skogen og oppi fjellene på tredagersturer før jeg ble syk. Etter jeg ble lagt inn var jeg for dårlig til å gjøre sånt.Kanskje fordi du fikk antipsykotika? Disse fantastiske stoffene hvor eneste bivirkning er at man slutter å gråte i begravelser. Anonymkode: b3458...225 0 Siter
Annkarin Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Kanskje fordi du fikk antipsykotika? Disse fantastiske stoffene hvor eneste bivirkning er at man slutter å gråte i begravelser.Anonymkode: b3458...225eh jeg var sengeliggende uten abilify, med både gråter og ler jeg og trener mye ... Noe ekstraordinært med meg eller 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 eh jeg var sengeliggende uten abilify, med både gråter og ler jeg og trener mye ... Noe ekstraordinært med meg ellerMedisiners virkning er individuell. Det er ikke verre enn det. Anonymkode: b3458...225 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Medisiners virkning er individuell. Det er ikke verre enn det.Anonymkode: b3458...225Det er sant. Hovedpoenget mitt er uansett at behandling med boot camp ikke hadde gjort noe stort for meg selv om jeg hadde klart å komme meg på tur, for det gjorde jeg før jeg ble syk. Så jeg hadde ikke hatt mye å hente der tror jeg. Anonymkode: 3f675...1d9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Medisiners virkning er individuell. Det er ikke verre enn det.Anonymkode: b3458...225det kan diskuteres. er ikke slik at noen besvimer av 5 mg nozinan, mens andre blir hypere av 800 mg. men individuelt til en hvis grad er det nok. har veldig vanskelig for å tro at folk som bruker høydose antipsykotika har noe spesielt aktivitetsnivå, nå snakker jeg doser som 500+mg nozinan,truxal eller leponex, de 10 menneskene jeg har møtt som brukte slike doser sov i alle fall mer enn de var våkne, og så ut til å være nærmere å falle sammen enn de var til å stå oppreist. Er selv veldig av den oppfattingen at jo mer medisiner du bruker, jo sykere er du. Anonymkode: 9b618...cc1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Hm. Tror ikke DPS koster noe mindre.Anonymkode: b3458...225Det har du nok rett i.. Forskjellen er vel hvem som betaler. DPS er vel HELFO, Adventure Theraphy tror jeg måtte tas av egen lommebok Anonymkode: 66a2f...8ee 0 Siter
Annkarin Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 fins andre antispykotika enn nozinan og truxal og leponex heldigvis, abilify er f.eks "aktiverende", ikke sederende. Zyprexa og Seroquel gjorde meg også aktiv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 Skrevet 30. desember 2015 Serriøst, psyke folk blir bedre av dette? Anonymkode: bc131...131 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.