Gå til innhold

Frustrert over samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så frustrert... Mannen min mener så mye. Ingenting er bra nok for han.. Begynner å føle jeg ikke er bra nok for han heller. Jeg rydder å vasker å vasker å rydder, hver dag støvsuger jeg å vasker gulv, også henger han seg opp i små ting, som at jeg setter en form i vann i vasken osv... Rart når mann folk bryr seg så mye om slikt, kjøkken osv.. Han ville ikke ha jule tre, jeg måtte tvinge det frem mens han var på jobb, han er så negativ.. Jeg elsker han da..men iblandt lurer jeg.... Han kjefter om at jeg roter, rot i hans øyne er pynt i hjemme, lys og brødrister på kjøkkenet. Allt skal vekk... Føler ikke jeg bor her...

Anonymkode: 36aa1...b40

Skrevet

Jeg tror dere må sette dere ned og snakke sammen som to voksne mennesker og bli enige om hvordan begge kan bo under samme tak i hverandres selskap som er oppbyggende.

Skrevet

...også henger han seg opp i små ting, som at jeg setter en form i vann i vasken osv.

Han kjefter om at jeg roter, rot i hans øyne er pynt i hjemmet, lys og brødrister på kjøkkenet. Alt skal vekk... Føler ikke jeg bor her...

Anonymkode: 36aa1...b40

Det virker som om idealet hans er såpass minimalistisk at han bør bo helt alene?  Jeg hadde ikke orket å bo sammen med en som var så sykt opphengt i ryddighet uten å bidra selv.  Hvis du vasker opp, må du kunne bløtlegge en form i kummen hvis du vil, hvis han vasker opp, kan han gjøre det på sin måte. 

Du får vurdere selv om han har noen gode sider som oppveier det at han stiller urimelige krav til deg når det gjelder orden og husarbeid.  Men du må ikke finne på å få barn med en sånn fyr.  Da blir det nemlig litt uorden, og da mener jeg langt verre ting enn at brødristeren er synlig på kjøkkenet.  Dessuten er det ikke mulig å få tid til all den vaskingen samtidig med at du skal ta deg av småbarn, og han virker ikke som noen type som tar sin del av ansvaret.

Skrevet (endret)

Jeg bor også med en som er litt mer ryddig enn meg, jeg er ganske normal jeg altså.  Hvis han klager på noe som han synes burde vært gjort så svarer jeg at jeg ikke blir fornærmet dersom han gjør det sjøl.  Og som oftest gjør han det da, men blir kanskje litt morken.

Likevel har han to verktøyskasser under benken som han skal rydde i og det har jeg ventet på i tre år 😉.  De står ikke i veien for meg så jeg blåser i dem og gidder aldri å krangle om slike ting.  Det hender jeg nevner dem sånn i forbifarten hvis han klager.

Altså, han gjør ganske mye han altså, det er ikke det så dette er vel egentlig ikke noen klage på ham.

Endret av Dorthe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...