Gå til innhold

Seksuelt misbrukt som barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 12-13 år ble jeg flere gang seksuelt misbrukt av en jeg kjenner. Har aldri fortalt det til noen og synes selv jeg har klart å leve et greit liv med det.
Nå i en alder av 35 år så har jeg fått psykiske problemer. Dette skjedde etter at jeg traff en fantastisk mann. Litt inn i forholdet begynte jeg å få problemer, men ingen av oss forsto hva dette dreide seg om. Det ble så ille at jeg tok kontakt meg legen og har startet med terapi.
Forholde endte med at han ikke klarte mer for jeg var ofte sint og sur og lot alt gå utover han. Jeg blir forvirret av meg selv for det er jo ikke en slik person jeg egentlig er.

Er det noen som vet om noen bra sider om senvirkninger etter sekuell misbruk eller er det noen som har opplevd dette selv?

Anonymkode: ee101...873

Skrevet

Det er en vanlig reaksjon å forsøke og fortrenge vansklige ting som har skjedd en i oppveksten. Kanskje man føler skyld og skam over det som ble gjort. Kanskje klandrer man seg selv, men selv om man klandrer seg selv, føler skyld og skam, er det ene og alene overgripers ansvar og han som burde føle skam over at han har ødelagt et barns normale utvikling. Det verken var eller er din skyld, selv om mange av oss har problemer med å slippe den tanken. Selv om du klarte deg fint i mange år, kan det se ut til at det at du ble sammen med noen trigget frem noe i deg. Kanskje var det redsel for å knytte deg til en annen? Kanskje var det en redsel for intimitet? Jeg synes ikke din reaksjon med irritasjon og sinne høres uvanlig ut for en med din bakgrunn. Det er, dessvere, naturlig at det går utover våre nærmeste. Det er de vi stoler mest på og tør vise flest følelser til.

Det er bra at du har startet opp i terapi. Det er den viktigste investeringen du kan gjøre i din egen fremtid. Kanskje du også vil ha nytte av å lese boken/behandlingsmanualen "Tilbake til nåtid"[/url). Det er bra om du har en terapeut å støtte deg til når du leser denne.

PS: Ja, jeg har opplevd dette selv. Du er velkommen til å sende meg en privat melding. Alt mellom oss to forblir mellom oss to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...