Gå til innhold

Livet........

Anbefalte innlegg

Frøken hmm..
Skrevet

Godt nyttår til dere alle☺☺ 

Jeg klarer ikke annet enn å spørre meg selv om hva er vitsen med alt.. jeg er snart 30 og har fortsatt ingen mening og klarer ikke se noe lys i fremtiden.  Jeg gjør ingen noe nytte, er ufør og alene nesten 24/7. Nestem det Eneste jeg husker de siste 10 -12 årene er sykdom og sykehus.  Er riktignok lenge siden sist innleggelse, men jeg vet det har vært behov for det flere ganger. I natt blant annet. .. Alt jeg vil nå er å skade meg og verre..... 

Frøken hmm..
Skrevet

Hadde satt veldig pris på svar/råd nå.  Et nesten liv eller død.....

Skrevet

God morgen og godt nyttår!  Jeg kan ikke gi deg noen råd om situasjonen din, men jeg kan skrive mitt aller første DOL-innlegg i 2016 til akkurat deg og ønske deg bedre dager ;)

Jeg skal ut nå og får ikke svart deg mer i dag.  Men det er flere som kjemper mot selvskading her - kanskje du får svar fra noen av dem når de våkner.

Har du noen du liker å snakke med, så ring utpå dagen og ønsk dem godt nyttår - og foreslå at dere skal treffes før det nye året blir for gammelt.

Skrevet (endret)

Jeg hadde kontakt med ei dame i 30 årene som kunne ligne din situasjon . Hun  har vært tvangsinnlagt i mange år. Spisevegring, borderline og Asperger syndrom er hennes diagnoser.  Selv skading er hennes største problem så hun har fotfølge hele tiden. Kjenner du deg noe igjen her ?

Endret av FGT
Skrevet

Det er leit at inngangen på 2016 ble så tøff for deg, men nyttårsaften kan være en tøff dag for mange. Da skal man tenke på året som var, som kanskje har føltes meningsløst, og man skal starte på nytt i 2016. For mange blir det ikke å "starte på nytt", men bare en fortsettelse av det vonde og vanskelige.

Det er nok en mager trøst, men jeg forstår deg. Jeg har vært der du er nå, men jeg har heldigvis klart å komme meg videre. Det var tøffe år

Jeg er litt fattig på ord i dag kjenner jeg og jeg skulle gjerne ha gitt deg et lengre og bedre svar, men om du har behov for å snakke litt mer privat, stiller jeg innboksen min til disposisjon for deg :)

Men: Jeg har et ark for selvskadere som har 7 spørsmål man bør stille seg før man selvskader:

1. Hva kjenner jeg akkurat nå?
2. Hvorfor kjenner jeg det som jeg gjør?
3. Hvorfor vil jeg skade meg?
4. har jeg vært igjennom dette tidligere? Hva gjorde jeg da for å løse situasjonen? Om jeg ikke klarte å løse den da, hva  Kan jeg gjør nå for at det skal bli bedre?
5. Om jeg skader meg selv nå, hvordan vil det kjennes etterpå?
6. Om jeg skader meg selv nå, hvordan vil det kjennes om en time eller i morgen?
7. Finnes det noe annet som jeg kan prøve istedet for å skade meg selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...