AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Hvilken medisiner kan gjøre slik at man får litt bedre selvtillit, ikke blir så paranoid og tror at andre snakker om en og er imot en? Anonymkode: 9f589...dde 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Hvilken medisiner kan gjøre slik at man får litt bedre selvtillit, ikke blir så paranoid og tror at andre snakker om en og er imot en?Anonymkode: 9f589...ddeAntipsykotika? Men vil ikke anbefale det heller. 0 Siter
ISW Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 "Antiskeptika" som NHD kaller det. Altså antipsykotika i lave doser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Tro det eller ei, men fysisk aktivitet hjelper. Ellers alle aktiviteter, mentale som fysiske, alene - eller sosiale - som er med på å bygge opp under mestringsfølelsen din. Anonymkode: 818f5...28e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Hvilken medisiner kan gjøre slik at man får litt bedre selvtillit, ikke blir så paranoid og tror at andre snakker om en og er imot en?Anonymkode: 9f589...ddeBenzo. Anonymkode: 93194...647 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Benzo.Anonymkode: 93194...647Ok, men jeg mente egentlig en medisin som man kan/skal bruke daglig Anonymkode: 9f589...dde 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Tror dette bare er et "angrep" på meg... fordi jeg jo driter i hva andre føler og mener om meg. Men hvis folk spytter for å demonstrere at de avskyr meg så går det inn på meg. Det er sosial angst forankret i paranoia, ikke dårlige vurderinger av en selv. Så sånn er det.Men, hvis TS har et genuint innlegg/problem, så går nok svaret på spørsmålet litt ut på om dette er forankret i negativt selvbilde eller paranoide tanker. Anonymkode: 2ef25...32f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Tror dette bare er et "angrep" på meg... fordi jeg jo driter i hva andre føler og mener om meg. Men hvis folk spytter for å demonstrere at de avskyr meg så går det inn på meg. Det er sosial angst forankret i paranoia, ikke dårlige vurderinger av en selv. Så sånn er det.Men, hvis TS har et genuint innlegg/problem, så går nok svaret på spørsmålet litt ut på om dette er forankret i negativt selvbilde eller paranoide tanker.Anonymkode: 2ef25...32fwhaat? Anonymkode: 9f589...dde 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Tror dette bare er et "angrep" på meg...Det tror jeg ikke det var, vel. Anonymkode: 93194...647 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Det kommer litt an på hva du egentlig spør om:Hvis dette er mer nærtagenhet/litt for tynt sosialt skinn, er det gjentagende ganger vist at SSRI gjør en noe tøffere og mindre nærtagende.Hvis det derimot går over mot en tanke om at stort sett vil folk en vondt. At de har en vond vilje og er imot en, er det som ISW sier "antiskeptika" som er korrekt medisinering. Dvs antipsykotika i lave doser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 Skrevet 1. januar 2016 Det kommer litt an på hva du egentlig spør om:Hvis dette er mer nærtagenhet/litt for tynt sosialt skinn, er det gjentagende ganger vist at SSRI gjør en noe tøffere og mindre nærtagende.Hvis det derimot går over mot en tanke om at stort sett vil folk en vondt. At de har en vond vilje og er imot en, er det som ISW sier "antiskeptika" som er korrekt medisinering. Dvs antipsykotika i lave doser.Er Risperdal depot 25 ml og Zyprexa 7,5 mg (sammen) å regne som "lav dose"? Anonymkode: eda8f...4b1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Risperdal consta 25 mg/2 uker + Zyprexa tabl 7,5 mg er lave antipsykotiske doser, men gode antiskeptikadoser. 0 Siter
ISW Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Jeg opplever selv at 40-60 mg Zeldox er en fin antiskeptisk dose for meg. Jeg retter skepsisen mye innover "er det noe galt med meg" - ref navnet mitt på DOL. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Jeg opplever selv at 40-60 mg Zeldox er en fin antiskeptisk dose for meg. Jeg retter skepsisen mye innover "er det noe galt med meg" - ref navnet mitt på DOL. Fra en skeptiker til en annen: Hva slags bivirkninger opplever du med denne medisinen? Anonymkode: 818f5...28e 0 Siter
Elionoe Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Jeg opplever selv at 40-60 mg Zeldox er en fin antiskeptisk dose for meg. Jeg retter skepsisen mye innover "er det noe galt med meg" - ref navnet mitt på DOL. Noen av oss må opp i høyere doser enn vanlig. På Seroquel står det at maksimal døgndose er 800 mg, men jeg måtte opp i 1200 mg for å få riktige verdier. Når jeg brukte Zyprexa, varierte de/jeg dosen mellom 20-25 mg. Jeg tror hverken det er noe galt med meg eller deg, bare normale variasjoner av befolkningen (håper jeg... ) 0 Siter
ISW Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Fra en skeptiker til en annen: Hva slags bivirkninger opplever du med denne medisinen?Anonymkode: 818f5...28ePå den dosen, meget lite. Kanskje noe redusert energi og litt dempede følelser. På høyere doser blir energiløsheten mer framtredende og jeg blir også veldig trøtt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 På den dosen, meget lite. Kanskje noe redusert energi og litt dempede følelser. På høyere doser blir energiløsheten mer framtredende og jeg blir også veldig trøtt. Takk for svar! Nyttig å høre om andres erfaringer, og godt å høre du opplever lite bivirkninger. Og godt nyttår, forresten! Anonymkode: 818f5...28e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.