AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Til dere som går i behandling/terapi. Hva er målet deres for behandlingen, hvorfor oppsøkte du hjelp? Synes du at du får denne hjelpen? Hvem går du til, psykolog, psykiater, sykepleier, andre? Hvilken diagnose(r) har du? Hvor ofte går du? Synes du det er vondt å gå i behandling? Mye snørr og tårer? Eller gjør det godt? Kanskje både og? Anonymkode: 4bf3d...62a 0 Siter
Elionoe Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Hva er målet deres for behandlingen, hvorfor oppsøkte du hjelp? Fordi hverdagen min ikke fungerte lenger. Jeg fungerte ikke. Jeg måtte fungere og gikk som et skall av meg selv.Synes du at du får denne hjelpen? Nei, og derfor sluttet jeg etter 14 år og søker nå terapi gjennom andre kontakterHvem går du til, psykolog, psykiater, sykepleier, andre? Jeg vet ikke lenger hvor mange behandlere jeg har hatt opp igjennom, men i løpet av 2 1/2 år er det journalført at jeg hadde 8 behandlere. Det har vært alt fra psykiater til psykiatrisk sykepleier. Noen flinke, noen ikke flinke...Hvilken diagnose(r) har du? Tilbakevendende depressiv lidelse m.fl. Er det egentlig relevant?Hvor ofte går du? Jeg gikk fast én gang i uken i 14 år, og noen ganger hyppigere i belastende perioder.Synes du det er vondt å gå i behandling? Mye snørr og tårer? Eller gjør det godt? Kanskje både og? Det skal gjøre vondt å gå i behandling, men målet må være at det på sikt skal bli bedre. Da må det ut litt følelser og tanker må deles. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Til dere som går i behandling/terapi. Hva er målet deres for behandlingen, hvorfor oppsøkte du hjelp? Synes du at du får denne hjelpen? Hadde vært veldig deprimert i rundt tre-fire år. Prøvde å ordne opp i det selv, da den kom i kjølvannet av en krise (barnet mitt døde, pluss sykdom i familien) trodde jeg det var en del av en naturlig sorgreaksjon. Fikk rakst hjelp da jeg først orket å be om hjelp. Målet mitt nå er å klare å kjenne på følelser, være mer tilstede i relasjoner, gruble mindre, ønske å leve, muligens bli flinkere til å sette grenser for meg selv. Også er det et par ting til jeg ikke har orket å ta opp med behandler enda. Vet faktisk ikke om jeg noen gang vil klare det.Hvem går du til, psykolog, psykiater, sykepleier, andre? PsykiaterHvilken diagnose(r) har du? Hvor ofte går du? Tilbakev. depr. lidelse. Går ca hver uke eller annenhver uke. Kommer litt an på.Synes du det er vondt å gå i behandling? Mye snørr og tårer? Eller gjør det godt? Kanskje både og? Syns det er helt jævlig og forferdelig vanskelig. Ikke noe snørr og tårer, men jeg gråter svært sjeldent. Av og til kan jeg ha det ordentlig bra i et par dager etter en time. Anonymkode: 4bf3d...62a Anonymkode: 2ee3f...cb3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Anonymkode: 2ee3f...cb3Blir du bedre av dette? Anonymkode: 28882...f97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 Skrevet 2. januar 2016 Blir du bedre av dette?Anonymkode: 28882...f97JA det blir jeg Om enn tregere enn jeg hadde trodd. Trodde jeg skulle være en quick fix, selvinnsikten er ikke helt på topp. Selv om jeg nettopp har hatt/har en ny nedtur opplever jeg at jeg nå kan sette fingeren på hva som er årsaken(e) til, denne forferdelige håpløse følelsen jeg har vært plaget med. Så når den kommer nå så klarer jeg på en bedre måte å isolere årsaken bak håpløsheten fra resten av verden. Så "alt" blir ikke håpløst. Hvis du skjønner... Anonymkode: 2ee3f...cb3 0 Siter
Momo Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Til dere som går i behandling/terapi.Jeg går ikke i terapi akkuart nå fordi jeg bytter behandler, men jeg kan svare for den behandlingen jeg gikk i sist.Hva er målet deres for behandlingen, hvorfor oppsøkte du hjelp? Synes du at du får denne hjelpen?Jeg har aldri helt klart å leve opp til forventet arbeidskapasitet og til slutt ble jeg hengende så etter at noe måtte gjøres. Målet er vel å bli selvsikker nok til at jeg slutter å trekke meg tilbake og kan fungere mer normalt. Med siste behandler følte jeg ikke at jeg fikk denne hjelpen, men det var litt min egen feil også.Hvem går du til, psykolog, psykiater, sykepleier, andre? Sist var det psykolog.Hvilken diagnose(r) har du? Hvor ofte går du?Det har aldri blitt snakket om diagnose(r), så jeg vet ikke. Har gått én gang i uka.Synes du det er vondt å gå i behandling? Mye snørr og tårer? Eller gjør det godt? Kanskje både og?Litt vondt, men jeg hadde tålt mer og forventer ikke at det skal være lett. Ingen tårer med siste behandler, og det var ikke mye godt ved å gå dit. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jeg gikk til en litt opp i årene psykiater med sjegg og bart. Han sa jeg skulle gå på abilify og fluoxetin mot psykose og angst. Da ble jeg behandlet på akuttpost i 3 dager. Endret 3. januar 2016 av Blomsterfluen 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Blir du bedre av dette?Anonymkode: 28882...f97Jeg tenkte også hva TS egentlig ønsket å oppnå med denne tråden. Sammenlikne erfaringer? Statistisk innsamling av data? Empirisk undersøkelse? Sitter du på fasiten TS? Anonymkode: 3986b...647 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.