Gå til innhold

Tror jeg er deppa igjen

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet

Er så slitsomt å ha det sånn. Legen sa jeg skulle bestille time når jeg kjente at jeg var på vei nedover igjen. Men hvorfor det? Fordi hun skal proppe i meg enda høyere doser av ad og ap? 

Og hvordan i huleste kan jeg greie å vite forskjell på om det er grunnlidelsen (bp2) som er årsaken, eller om jeg er nede nå på grunn av problemer med vanskelige folk i slekta? Hvis det er bråket med slekta som er årsaken, så trenger jeg vel ikke øke medisiner for bp? Sukk... Lei av alt og forstår ingenting av noe som helst. Alt er bare crap..

Skrevet

Jeg har lyst til å utagere noe heftig! Drite i alt og bare gjøre mye rart for å få ut sinne og frustrasjon. Noen forslag? 

Skrevet

Jeg har lyst til å utagere noe heftig! Drite i alt og bare gjøre mye rart for å få ut sinne og frustrasjon. Noen forslag? 

Tung fysisk aktivitet hvor det er lov å blåse ut litt. Løp en tur i skogen, løft vekter, bestig et fjell.

Jeg har bp selv og kjenner på det du beskriver. Da er min løsning å snøre på meg joggeskoene, løpe gjennom skogen på en sti, opp fjellet og sette meg ned på toppen. En god mil til sammen. Da skjer det noe i hodet mitt. En følelse av at noe slipper taket, en slags renselse. 

Jeg er fysisk aktiv og trener 4-5 ganger i uken. Jeg vet med sikkerhet at dette har spart meg for flere episoder. Medisiner er viktig, men Lamictalen gir meg ikke den følelsen det er å drive gjennom skogen alene så fort jeg kan. Denne turen er et ritual for meg. 

Når folk spør hvilke medisiner jeg bruker for å fungere så godt som jeg gjør, svarer jeg Lamictal, en liten dæsj AD og trening. Fysisk aktivitet er medisin. 

Dette var bare en strøtanke fra meg, men det er verdt et forsøk. Spesielt om du bor i nærheten av marka. Lykke til!

Skrevet

Tung fysisk aktivitet hvor det er lov å blåse ut litt. Løp en tur i skogen, løft vekter, bestig et fjell.

Jeg har bp selv og kjenner på det du beskriver. Da er min løsning å snøre på meg joggeskoene, løpe gjennom skogen på en sti, opp fjellet og sette meg ned på toppen. En god mil til sammen. Da skjer det noe i hodet mitt. En følelse av at noe slipper taket, en slags renselse. 

Jeg er fysisk aktiv og trener 4-5 ganger i uken. Jeg vet med sikkerhet at dette har spart meg for flere episoder. Medisiner er viktig, men Lamictalen gir meg ikke den følelsen det er å drive gjennom skogen alene så fort jeg kan. Denne turen er et ritual for meg. 

Når folk spør hvilke medisiner jeg bruker for å fungere så godt som jeg gjør, svarer jeg Lamictal, en liten dæsj AD og trening. Fysisk aktivitet er medisin. 

Dette var bare en strøtanke fra meg, men det er verdt et forsøk. Spesielt om du bor i nærheten av marka. Lykke til!

Tusen takk for gode råd! Joda, trening er flott det, men er en smule vanskelig når kroppen veier 400 kg og høyden bare er 76 (syttiseks) cm på strømpelesten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...