AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Jeg bruker 50 mg Quetiapin om kvelden som sovemedisin. Anonymkode: e00fa...4b6 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Vektnedgang oppnås når energiinntaket er lavere enn forbruket.For å oppnå vektnedgang må en i hovedsak spise mindre. Det hjelper en del å mosjonere, men den mest positive effekten av trim er bedre helse, ikke i så stor grad vektnedgang.Men til ditt spørsmål: Det må mer til enn quetiapin 50 mg for å oppnå vektnedgang. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Vektnedgang oppnås når energiinntaket er lavere enn forbruket.For å oppnå vektnedgang må en i hovedsak spise mindre. Det hjelper en del å mosjonere, men den mest positive effekten av trim er bedre helse, ikke i så stor grad vektnedgang.Men til ditt spørsmål: Det må mer til enn quetiapin 50 mg for å oppnå vektnedgang.Jeg tror du misforsto spørsmålet mitt. Jeg lurte på om 50 mg av dette ville hindre meg i å gå ned i vekt. Ja, jeg er i kaloriunderskudd og jeg går ned i vekt slik jeg skal, men nå har jeg også tatt en pause fra quetiapin siden jeg trodde den ville hindre meg i å gå ned. Anonymkode: e00fa...4b6 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Quetiapin vil nok ikke hindre vektnedgang når det er energiunderskudd.Hvis det hadde vært slik, ville quetiapin ha vært redningen der det i dag er hungersnød. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Quetiapin vil nok ikke hindre vektnedgang når det er energiunderskudd.Hvis det hadde vært slik, ville quetiapin ha vært redningen der det i dag er hungersnød.Det er det man spiser pga ulvehunger man legger på seg av, ikke selve pillen. Det tror jeg til og med du forstår, og det er ikke lett å styre seg. 0 Siter
frosken Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Det er det man spiser pga ulvehunger man legger på seg av, ikke selve pillen. Det tror jeg til og med du forstår, og det er ikke lett å styre seg. Det er kun noen dette gjelder for. Trådstarter har ikke sagt noe om ulvehunger, trådstarter er redd for at 50 mg seroquel i seg selv vil gjøre at hun ikke går ned i vekt. Det er en annen situasjon enn den du beskriver. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Det er kun noen dette gjelder for. Trådstarter har ikke sagt noe om ulvehunger, trådstarter er redd for at 50 mg seroquel i seg selv vil gjøre at hun ikke går ned i vekt. Det er en annen situasjon enn den du beskriver. Ok. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Det er det man spiser pga ulvehunger man legger på seg av, ikke selve pillen. Det tror jeg til og med du forstår, og det er ikke lett å styre seg. Jeg forstår det ikke sånn at det er slik på grunn av "ulvehungeren". Jeg har ikke vært borte i dette når jeg gikk på quetiapin tidligere. Anonymkode: e00fa...4b6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Jeg forstår det ikke sånn at det er slik på grunn av "ulvehungeren". Jeg har ikke vært borte i dette når jeg gikk på quetiapin tidligere.Anonymkode: e00fa...4b6Går du opp i vekt selv om du ikke spiser da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 Skrevet 3. januar 2016 Går du opp i vekt selv om du ikke spiser da?Jeg vet ikke. Jeg starte på de også så jeg plutselig at jeg veide 2 kg mer, men så hadde jeg jo mensen og det kan jo hende at det var vannvekt. Jeg veide meg ikke etter mensen, så jeg vet ikke om det var pga den, eller om jeg faktisk hadde gått opp. Derfor sluttet jeg på det, men jeg merker at jeg trenger dem. Spiste aldri noe mer når jeg gikk på den. Anonymkode: e00fa...4b6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 Skrevet 4. januar 2016 Ingen går opp i vekt uten å spise mer det må være enkelt å forstå mer energi enn kroppen trenger til alle sine funksjoner =vektoppgang Minde energi en en kroppen trenger =vektnedgang Spiser du bare det du forbrenner ingen forandring Men mange antipsykotika gjør at det er vanskelig å gå ned i vekt uten å spise minimalt og trene mye.Eks meg uten antipsykotika aldri opp i vektMed antipsykotika opp Slanke meg uten antipsykotika 1 til 1.5 kg pr uke med moderat treningMed antipsykotika max 100 g pr uke med hard trening og fornuftig kosthold, helt håpløst vis en ikke vil holde på til en blir 100 år Vet ikkepå hvor mange mg denne effekten av antipsykotika starter men den varer i hvert fall til en er nede i 0 mg og enda lengre snakker da om Seroquel som er synonym preparat Anonymkode: ef4b2...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 Skrevet 4. januar 2016 Ikke motsatt? Quetiapin er synonympreparatet til Seroquel.snakker da om Seroquel som er synonym preparat Anonymkode: ef4b2...517 Anonymkode: 291fc...504 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 Skrevet 4. januar 2016 For den som føler behov for å pirke .. ja Quetiapin er synonym preparat til Seroquel ikke omvendt Anonymkode: ef4b2...517 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 Skrevet 4. januar 2016 Går du opp i vekt selv om du ikke spiser da?,Men du: Har du slanket deg på Quetiapin eller Serquel? Lurer på om dette hindre vektnedgang. Tørr ikke å ta sjansen. Har lest på andre forum om dette hvor folk ikke kommer til enighet. Er det virkelig ingen som kan gi et svar på dette. Det er så rart. Anonymkode: e00fa...4b6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. januar 2016 Skrevet 4. januar 2016 ,Men du: Har du slanket deg på Quetiapin eller Serquel? Lurer på om dette hindre vektnedgang. Tørr ikke å ta sjansen. Har lest på andre forum om dette hvor folk ikke kommer til enighet. Er det virkelig ingen som kan gi et svar på dette. Det er så rart.Anonymkode: e00fa...4b6Jeg tar det og vil slanke meg, men tror ikke jeg klarer det. Medisinene gjør noe med stoffskifte også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.