Gå til innhold

NHD bli psykotisk selvom jeg går på antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Kan jeg bli psykotisk selvom jeg går på fluoxetin? Jeg går bare på fluoxetin 20 mg og ikke annen medisin fordi jeg sluttet på 5 mg abilify i går. Jeg ønsker ikke å bli innlagt. Jeg ble innlagt i 2013 som psykotisk pga jeg sluttet med abilify 7 mg en måned og en halv i forveien, og da sluttet jeg også på fluoxetin 60 mg. Jeg sover 12 timer i døgnet for tiden. Jeg føler meg psykisk rar i en boble, men mamma og de andre legger ikke merke til noe. Jeg kjenner jeg sliter npr jeg er ute av leiligheten avogtil.

Endret av Blomsterfluen
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fluoxetin og andre antidepressiva beskytter ikke mot psykose. Så ja, du kan bli psykotisk nå når du har sluttet på et antipsykotisk middel.

Skrevet

Blomsterfluen, nå synes jeg du skal "melde deg ut" av enhver diskusjon med deg selv om medisinering, dosering og bivirkninger og rett og slett bare stole på legen(e) som behandler deg. 

Du har ved mange anledninger, spesielt i det siste, vist såpass dårlig dømmekraft at du ikke kan stole på dine egne vurderinger mer. Ja, du kan bli psykotisk (hvis du ikke allerede er det) og du kan bli innlagt.

Hvis du virkelig er så høytfungerende som du påstår, så må du vise det i handling ved å ta riktige valg. Ord holder ikke.

Blomsterfluen
Skrevet

Blomsterfluen, nå synes jeg du skal "melde deg ut" av enhver diskusjon med deg selv om medisinering, dosering og bivirkninger og rett og slett bare stole på legen(e) som behandler deg. 

Du har ved mange anledninger, spesielt i det siste, vist såpass dårlig dømmekraft at du ikke kan stole på dine egne vurderinger mer. Ja, du kan bli psykotisk (hvis du ikke allerede er det) og du kan bli innlagt.

Hvis du virkelig er så høytfungerende som du påstår, så må du vise det i handling ved å ta riktige valg. Ord holder ikke.

jeg ønsker ikke å melde meg ut, fordi jeg trenger noen andre enn mamma og personaket på omsorgsboligrn å prate med. Håper dere ikke er sinte på meg nå. Jeg har ikke behandlere akkurat nå.

Skrevet

jeg ønsker ikke å melde meg ut, fordi jeg trenger noen andre enn mamma og personaket på omsorgsboligrn å prate med. Håper dere ikke er sinte på meg nå. Jeg har ikke behandlere akkurat nå.

Mente ikke melde deg ut av DOL, men overlate vurderinger av medisineringen din til lege.

Blomsterfluen
Skrevet

Det var første gang jeg har vært psykotisk i 2013 i mitt liv. Jeg har sluttet 5 ganger tidligere men begynt igjen etter en måned. Men jeg får bare negative tanker om pillen så jeg sluttet igjen i forgårs. Jeg tror disse abilify gir farlig hjerterytmer også,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...