Beautiful_Creatures Skrevet 5. januar 2016 Skrevet 5. januar 2016 Hei!Har noen korte spørsmål etter å etter mange år ha sett hva som egentlig står i min siste journal fra psykiater. Er F06.3 Organiske affektive lidelser så og si det samme som bipolar lidelse, eventuelt hva er forskjellen? Har det med årsaken å gjøre, evt er behandlingen forskjellig eller lik? I mitt tilfelle er jeg født ekstrem prematur med komplikasjonene dette medfører og lurer da på om det er derfor de ser på dette som "organisk".Sist: Vil F06.3 si at man ikke spesifikt har sett en hypoman/manisk episode? Altså, kan dette dreie seg utelukkende om f.eks depresjon. I tillegg har jeg F90.0 som jeg jo vet hva innebærer.På forhånd takk!:-) 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Skrevet 6. januar 2016 (endret) Hei NHD!:-)Mener ikke å mase på deg (vet du er en opptatt mann), men lurer på om du har mulighet til å svare meg kort på dette i løpet av dagen/kvelden? Jeg skal i et møte med ny lege i morgen og viktig for meg å forstå hva de egentlig legger i siste diagnose de satte på meg ved siden av ADHD. Som jeg har skrevet før så kjenner jeg meg ikke selv igjen i bipolar diagnosen mht hypomani delen. Og så om de må ha klare hjerneorganiske funn for å sette denne diagnosen (F06.3) og om den kan innebære kun depresjon? Da forstår jeg nemlig litt mer av hvorfor den var gjort slik:-)Altså, diagnosene er F06.3 og F90.0.På forhånd takk, og en fortsatt fin dag til deg!:-) Endret 6. januar 2016 av Beautiful_Creatures 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.