Gå til innhold

NHD: Hva er forskjellen på F06.3 og bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Beautiful_Creatures
Skrevet

Hei!

Har noen korte spørsmål etter å etter mange år ha sett hva som egentlig står i min siste journal fra psykiater. 

Er F06.3 Organiske affektive lidelser så og si det samme som bipolar lidelse, eventuelt hva er forskjellen? Har det med årsaken å gjøre, evt er behandlingen forskjellig eller lik? I mitt tilfelle er jeg født ekstrem prematur med komplikasjonene dette medfører og lurer da på om det er derfor de ser på dette som "organisk".

Sist: Vil F06.3 si at man ikke spesifikt har sett en hypoman/manisk episode? Altså, kan dette dreie seg utelukkende om f.eks depresjon. 

I tillegg har jeg F90.0 som jeg jo vet hva innebærer.

På forhånd takk!:-)

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Hei NHD!:-)

Mener ikke å mase på deg (vet du er en opptatt mann), men lurer på om du har mulighet til å svare meg kort på dette i løpet av dagen/kvelden? Jeg skal i et møte med ny lege i morgen og viktig for meg å forstå hva de egentlig legger i siste diagnose de satte på meg ved siden av ADHD. 

Som jeg har skrevet før så kjenner jeg meg ikke selv igjen i bipolar diagnosen mht hypomani delen. Og så om de må ha klare hjerneorganiske funn for å sette denne diagnosen (F06.3) og om den kan innebære kun depresjon? Da forstår jeg nemlig litt mer av hvorfor den var gjort slik:-)

Altså, diagnosene er F06.3 og F90.0.

På forhånd takk, og en fortsatt fin dag til deg!:-)

Endret av Beautiful_Creatures

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...