Gå til innhold

finnes verbale lærevansker?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Når jeg søker på verbale lærevansker så kommer det bare opp nonverbale lærevansker. Betyr dette at verbale lærevansker ikke finnes?

Skrevet

Når jeg søker på verbale lærevansker så kommer det bare opp nonverbale lærevansker. Betyr dette at verbale lærevansker ikke finnes?

Verbale lærevansker er lærevansker knyttet til språket. 

Blomsterfluen
Skrevet

Verbale lærevansker er lærevansker knyttet til språket. 

er det vanlig at en person med hfg autisme har verbale, eller nonverbale lærevansker?

Skrevet

er det vanlig at en person med hfg autisme har verbale, eller nonverbale lærevansker?

Tror personer med hfg autisme gjerne har nonverbale lærevansker, men jeg har ikke veldig god kjennskap til dette.

Skrevet

Nei. Det kalles som regel språkvansker. Kan blant annet påvises med WAIS (generell evnetest). Det må være signifikant forskjell mellom nonverbale evner og verbale evner.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Jeg fikk nettoop vite at det er ikke-verbale lærevansker jeg har, og ikke verbale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...