Gå til innhold

NHD-andre. Farlig å ta denne dosen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke brukt Imovane særlig lenge, men tar 15 mg under manisk/hypoman fase. Tar et anti psykotisk middel også.

Er det farlig å ta hele 15 mg Imovane?

Anonymkode: eb71a...919

AnonymBruker
Skrevet

Tar max dose av anti psykotisk så der kan jeg ikke øke mer..

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Quitiapin.. Eller hva det heter..

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli avhengig, du kan gå i søvne. ellers er det vel ikke så farlig. Jeg tok 4x maks dose av lignende middel, sluttet til slutt for det som skjer først er att man mister effekten.

Anonymkode: 9afe8...41f

AnonymBruker
Skrevet

Edit, jeg burde ikkek si att jeg tok 4x av stilnoct, jeg gikk IKKE på quentapin, som jo er en solid sovemedisin i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Edit, jeg burde ikkek si att jeg tok 4x av stilnoct, jeg gikk IKKE på quentapin, som jo er en solid sovemedisin i seg selv.

Kan ikke ta en veldig stor dose Quentipanin da jeg får sterke bivirkninger av den, derfor virker den ikke som sovemedisin på meg.

Skrevet

Er det farlig å ta hele 15 mg Imovane?

Nei, det er nok ikke farlig. Jeg har tatt 15 mg Imovane, men det er etter avtale med legen og jeg vet at jeg tåler medisinen. Jeg synes ikke du bør ta 15 mg om det ikke er avtalt med lege. Om 7,5 mg ikke lenger har noen virkning, er det bedre å ha et opphold med Imovane. Som det nevnes over, du går inn i en ond spiral der dosen må økes og økes for at du skal få effekt, og dermed er du fanget i nettet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I den hensikt å etablere søvn hos en person som er i en mani/hypomani, er så godt som "alt" lov. På denne indikasjon er Imovane 15 mg ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...