Gå til innhold

NHD - har du et råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en hektisk periode på alle nivåer i livet før jul, og en tilsvarende hektisk jul med alt obligatorisk den fører med seg, "kollapset" jeg denne uken. Det var som å dra ned en rullegardin, og jeg vil bare ligge. Jeg er ekstremt sliten, sover usammenhengende, fryser og har vekselsvis masse fysiske plager, bla kvalme og hjerteflimmer. Jeg føler meg fysisk syk. Jeg sliter for tiden med sorg over noe i livet. Jeg gruer meg til jobb i morgen og greier ikke å forberede og følge opp det jeg skal, noe som gir en litt panikk-følelse.

Og nå klarer jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal være hjemme i morgen og dra til legen, eller ta et par paracet og en sobril jeg har for flyskrekk og være dårlig i jobben min. Jeg har hatt depresjonslignende tilstand før og er livredd for at det ikke går over på et par dager. Samtidig er jeg redd for at negativiteten får grobunn om jeg går og hangler som nå. Har du et råd? 

Anonymkode: d90d1...67b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du mistenker en depresjon, går du til legen.

Hvis du kun er svært sliten, legger du opp fritiden de neste to ukene slik at du får skikkelig hvile.

Skrevet

Hvis du mistenker en depresjon, går du til legen.

Hvis du kun er svært sliten, legger du opp fritiden de neste to ukene slik at du får skikkelig hvile.

Takk for svar. Jeg og legen har vært usikker på om jeg har vært deprimert før, så er redd for å feilaktig bli satt i den båsen nå. Jeg har lest litt om sorg og depresjon og tror det er førstnevnte som plager meg. I så fall er det livet -og ikke hensikt å prøve medisinering. 

Jeg får mer og mer vondt i halsen, så slitenheten og alt psykisk forsterkes nok veldig av det fysiske og kanskje omvendt da. 

Skrevet

Etter en hektisk periode på alle nivåer i livet før jul, og en tilsvarende hektisk jul med alt obligatorisk den fører med seg, "kollapset" jeg denne uken. Det var som å dra ned en rullegardin, og jeg vil bare ligge. Jeg er ekstremt sliten, sover usammenhengende, fryser og har vekselsvis masse fysiske plager, bla kvalme og hjerteflimmer. Jeg føler meg fysisk syk. Jeg sliter for tiden med sorg over noe i livet. Jeg gruer meg til jobb i morgen og greier ikke å forberede og følge opp det jeg skal, noe som gir en litt panikk-følelse.

Og nå klarer jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal være hjemme i morgen og dra til legen, eller ta et par paracet og en sobril jeg har for flyskrekk og være dårlig i jobben min. Jeg har hatt depresjonslignende tilstand før og er livredd for at det ikke går over på et par dager. Samtidig er jeg redd for at negativiteten får grobunn om jeg går og hangler som nå. Har du et råd?

Har du sjekket om du har feber?

Skrevet

Har du sjekket om du har feber?

Jeg har ikke måleapparat. Jeg føler meg litt varm - " puster varmt" og kjenner meg varm i ansiktet. Mulig dette er bare litt plagsomme bihuler også. 

Skrevet

Det ble en mellomløsning - som jeg lurer på egentlig verken er fugl eller fisk...

Jeg jobbet halve dagen, før jeg trodde hodet skulle sprenge. Fikk en time hos en turnuslege og skal jobbe halvt resten av uka i første omgang. Det var mitt forslag å jobbe halvt, for "å holde i" jobben.

Jeg har sprengte bihuler og vond hals, så satser på at det går over fort og tar stilling til andre plager først da og med min lege eventuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...