Gjest lovelyflowy Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei! Håper at noen har peiling på dette. Kjæresten min er muslim og spiser ikke svinekjøtt. Fant ut at Grandiosa inneholder gelatin som er basert på svin. Han sluttet derfor å spise sin det Grandiosa. I går leste jeg på gelatinpakken at det var laget av animalsk protein. Er det ikke da nærliggende å tro at det finnes rester av svinekjøtt i gelatinen? I så fall finnes det da i vingummi, gele, kokosboller o.l?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Det aller, aller meste gelatin er laget av svin. Noe er laget av storfe, men som forbruker er det bortimot umulig å få hvite hva som er hva. For å være sikker bør han kutte ut alle matvarer som inneholder gelatin. "Animalsk protein" kan være hva som helst (og da _mener_ jeg hva som helst fra hvilket dyr som helst). Styr unna hvis man har klare preferanser (og feks. er muslim). Evnt. ta en telefon til produsent, men det er ikke akkurat ganrantert at du får noe bra svar... Faktisk trodde jeg alle muslimer som brød seg om svineforbudet holdt seg unna seigmenn etc:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 det finnes et vegetabilsk gelatin å få kjøpt. Egentlig tror jeg det er det de bruker veldig mye i vingummi. Det heter agar agar, og er laget av alger. Jeg har prøvd å bruke det..men klarte ikke helt å få det til å virke da...men kanskje du greier det. Spør i helsekosten..der har de det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.