Gå til innhold

Noen som er gift/samboer med en som har schizotyp personlighetsforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Savner noen å snakke med som forstår når det gjelder dette. Min mann har fått den diagnosen etter å ha slitt i mange år. Brikkene falt jo litt på plass, men alikevel er det tøft å stå utenfor å se det han sliter med, samtidig som jeg selv føler jeg blir nedprioritert hele tiden.

Andre som lever med noen som har denne diagnosen? Vært kjekt å snakke med dere. Om det er noen som har denne diagnosen her inne så fortell gjerne hvordan dere har det. Min mann er ikke noe særlig på å prate, det er kun sinnet og frustrasjonen som bobler frem daglig.

Endret av tjofs
Skrevet

Savner noen å snakke med som forstår når det gjelder dette. Min mann har fått den diagnosen etter å ha slitt i mange år. Brikkene falt jo litt på plass, men alikevel er det tøft å stå utenfor å se det han sliter med, samtidig som jeg selv føler jeg blir nedprioritert hele tiden.

Andre som lever med noen som har denne diagnosen? Vært kjekt å snakke med dere. Om det er noen som har denne diagnosen her inne så fortell gjerne hvordan dere har det. Min mann er ikke noe særlig på å prate, det er kun sinnet og frustrasjonen som bobler frem daglig.

Neppe mange, de fleste schizo'er er nok enslige.

Skrevet

Schizofreni og schizotyp personlighetsforstyrrelse  er ikke det samme, selv om det kan ha noen fellestrekk. 

Skrevet (endret)

Schizofreni og schizotyp personlighetsforstyrrelse  er ikke det samme, selv om det kan ha noen fellestrekk. 

Det er jeg klar over. Med "schizo'er " mente jeg Schizotyp og Schizoid.

Endret av gråstein
Skrevet

Ok. :) håper å få "napp"her likevel. Er vel større sjangs her enn andre steder .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...