Gå til innhold

David Bowie - en era er over

Anbefalte innlegg

Til de av dere som har et forhold til David Bowie deler jeg stolt Adresseavisas anmelderes hyllest til mannen som har betydd så innmari masse for så mange av oss. Jeg trodde nesten han var udødelig jeg, og på et rart vis føles det som jeg har mistet en nær venn nå. http://www.adressa.no/kultur/2016/01/11/«Det-var-et-privilegium-å-dele-klode-med-ham»-12015489.ece

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409433-david-bowie-en-era-er-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg har helt tilfeldigvis hørt en del på Bowie de siste månedene, inkludert den nye plata. Jeg hadde ingen bowie -plater som ungdom, men husker jeg hitsene "Putting out fire" og "Let's dance " men fremfor alt filmen "Labyrinth" som min lillesøster så 1000x på video :D. Tror jeg husker alle replikker utenat. Det beste han har gjort er vel kanskje "Space oddity", men den oppdaget jeg først i høst.

Jeg har helt tilfeldigvis hørt en del på Bowie de siste månedene, inkludert den nye plata. Jeg hadde ingen bowie -plater som ungdom, men husker jeg hitsene "Putting out fire" og "Let's dance " men fremfor alt filmen "Labyrinth" som min lillesøster så 1000x på video :D. Tror jeg husker alle replikker utenat. Det beste han har gjort er vel kanskje "Space oddity", men den oppdaget jeg først i høst.

Aldri for sent å oppdage gode ting og du har mye godt i vente - han har en helt fabelaktig katalog :) Som så mange andre følte jeg at det var "bare meg" som likte Bowie da jeg vokste opp i en liten trønderby - han har fulgt meg siden jeg var 14 da jeg oppdaget Ziggy Stardust. Jeg er enig i at Space Oddity er en fantastisk låt - topp tre (fire?), men jeg kommer heller ikke utenom Rock´n Roll Suiside, Heroes og Life on Mars?. Og Ashes to Ashes. Og Rebel Rebel. Og en hel rekke andre. Han er helt øverst for meg. Og som deg har jeg spilt Blackstar på repeat hele helga. I dag har jeg sett dokumentarer og spilt alt - utenom Heroes, den må jeg vente litt med. Uvirkelig at Blackstar kom fredag og at han ikke er mer.

Rock'n Roll Suicide er og har alltid vært favoritten min. Jeg er ganske sikker på at den første platen jeg kjøpte selv var The Rise and Fall of Ziggy. Da hadde jeg lånt den så mange ganger av onkelen min at han var lei, så jeg måtte ha mitt eget eksemplar. Jeg husker de lo av meg i platebutikken fordi jeg var i yngste laget for å kjøpe den typen musikk, men jeg elsket den.

Det er trist at han er borte, men for en sorti. Blackstar er fantastisk, og Lazarus-videoen er virkelig sterk kost. Det er bare Bowie som kunne gjort noe sånt:)

Annonse

Rock'n Roll Suicide er og har alltid vært favoritten min. Jeg er ganske sikker på at den første platen jeg kjøpte selv var The Rise and Fall of Ziggy. Da hadde jeg lånt den så mange ganger av onkelen min at han var lei, så jeg måtte ha mitt eget eksemplar. Jeg husker de lo av meg i platebutikken fordi jeg var i yngste laget for å kjøpe den typen musikk, men jeg elsket den.

Det er trist at han er borte, men for en sorti. Blackstar er fantastisk, og Lazarus-videoen er virkelig sterk kost. Det er bare Bowie som kunne gjort noe sånt:)

Jeg kunne skrevet innlegget ditt Tonie <3 Rock n Roll Suiside er helt, helt spesiell for meg også. Tenk at den er 41 år den låta!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...