Gå til innhold

Sukkerfrie drops.

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke man skal legge på seg av sukkerfritt godteri/sjokolade. Fettet (sukkeret) er jo fjernet og erstattet med kunstig søtning.

Sukker er IKKE fett. Sukker er karbohydrater og fett er fett. Det er ikke fettet man erstatter med kunstig søtning, det er sukkeret. Men man blir fet av sukker, ja.

Fortsetter under...

Jeg vet om flere (på et annet nettforum) som har gått amok i slike sukkerfrie-godteri-greier. De fleste har angret bittert etterpå. Man blir gjerne som et middelstort gasskraftverk med tilhørende fising og magesmerter. Litt går bra for de fleste, men det skal ikke mye til før søtstoffet gir masse luft i magen. Jeg tåler fint lite av det selv.

Ok, jeg har merket at jeg har luft i magen, var ille i går. 

Sukker er ikke usunt i seg selv, siden både karbohydrater, proteiner og fett omdannes til sukker i kroppen. Det det går på er hastigheten på opptaket i kroppen. Opptaket skjer tregere om man spiser frukt i stedet for Coca Cola, siden det er pakket sammen med fruktkjøtt. En gulrot inneholder f.eks. mye sukker, sett i forhold til hvor mange kcal den inneholder. Nesten all energien i en gulrot kommer fra sukkeret.

Men brus, sjokolade og drops er såklart tettpakket av kcal, så det er ikke bra å spise. Gulrøtter er veldig energifattig i forhold. Flytende kalorier er også dumt å spise/drikke, siden det ikke metter så mye.

Poenget mitt er bare at det er misvisende å si at sukker er usunt.

Sukker er ikke usunt i seg selv, siden både karbohydrater, proteiner og fett omdannes til sukker i kroppen. Det det går på er hastigheten på opptaket i kroppen. Opptaket skjer tregere om man spiser frukt i stedet for Coca Cola, siden det er pakket sammen med fruktkjøtt. En gulrot inneholder f.eks. mye sukker, sett i forhold til hvor mange kcal den inneholder. Nesten all energien i en gulrot kommer fra sukkeret.

Men brus, sjokolade og drops er såklart tettpakket av kcal, så det er ikke bra å spise. Gulrøtter er veldig energifattig i forhold. Flytende kalorier er også dumt å spise/drikke, siden det ikke metter så mye.

Poenget mitt er bare at det er misvisende å si at sukker er usunt.

Godt poeng!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...