Gå til innhold

Liker du det alle har (en tråd av det lette slaget)?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på det selv, hvordan norske hjem (og forøvrig også klær) er veldig like, og at mange av oss vil ha nøyaktig det samme.

Disse elleve tingene har «alle»

1. Sofa med sjeselong
  2. Nespresso kaffemaskin
  3. Flatskjerm
  4. Kähler Omaggio-vasen
  5. Plakater fra New York
  6. Stockholm-teppe fra Ikea
  7. Telysholder fra Tom Dixon, Etch
  8. By Lassen-lysestaken, Kubus
  9. Urbania lyshus fra Kähler
  10. Partytelt
  11. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på

Hvor mange av disse har du? "Synder" selv på nr. 2 (Nespresso, skynder meg å presisere at det er på hytta) og på nr. 4 (gave). Nr. 8 har jeg ønsket meg :).

Kunne selv lagt til en del andre populære og vanlige ting på listen, men nå var det slik den sto: http://www.aftenposten.no/bolig/Disse-elleve-tingene-har-alle-nordmenn-670394_1.snd

Fortsetter under...

Har tenkt på det selv, hvordan norske hjem (og forøvrig også klær) er veldig like, og at mange av oss vil ha nøyaktig det samme.

1. Sofa med sjeselong
  2. Nespresso kaffemaskin
  3. Flatskjerm
  4. Kähler Omaggio-vasen
  5. Plakater fra New York
  10. Partytelt
  11. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på

Hvor mange av disse har du? "Synder" selv på nr. 2 (Nespresso, skynder meg å presisere at det er på hytta) og på nr. 4 (gave). Nr. 8 har jeg ønsket meg :).

Kunne selv lagt til en del andre populære og vanlige ting på listen, men nå var det slik den sto: http://www.aftenposten.no/bolig/Disse-elleve-tingene-har-alle-nordmenn-670394_1.snd

Har du ikke flatskjerm? Det er den eneste jeg synder på. Har riktignok ikke noen LED-flatskjerm, men en plasma som begynner å dra på åra. Men jeg trodde det var veldig lite bilderør-tver igjen nå. Men noen har jo ikke tv heller da.
Nåvel, var mye på den lista som jeg aldri har hørt om engang. Men jeg synder altså bare på nr. 3

1. Sofa med sjeselong
  2. Nespresso kaffemaskin
  3. Flatskjerm
  4. Kähler Omaggio-vasen
  5. Plakater fra New York
  10. Partytelt

Har 3, 5 og 11 (ikke kjøpt selv, da). 

Men hva skulle man ha isteden for flatskjerm da? Kasse-tv? (Selv om det sikkert bare er et tidsspørsmål før det blir trendy.)

Har du ikke flatskjerm? Det er den eneste jeg synder på. Har riktignok ikke noen LED-flatskjerm, men en plasma som begynner å dra på åra. Men jeg trodde det var veldig lite bilderør-tver igjen nå. Men noen har jo ikke tv heller da.Nåvel, var mye på den lista som jeg aldri har hørt om engang. Men jeg synder altså bare på nr. 3

Hehe, selvfølgelig har vi også flatskjerm (opptil fler), at jeg kunne overse den :). Men synes egentlig ikke slike praktiske ting hører helt hjemme i listen.

Hehe, selvfølgelig har vi også flatskjerm (opptil fler), at jeg kunne overse den :). Men synes egentlig ikke slike praktiske ting hører helt hjemme i listen.

Jeg stusset litt, men så kjenner jeg en som har bilderør enda. Eller, kjenner, jeg har jobbet med en som hadde bilderør for 3 års siden ihvertfall. Han var ikke interessert i tv og den funket fortsatt så da gadd han ikke bytte ut. Jeg syns det er helt greit, så jeg ville ikke komme med noe bastant, det kunne jo hende du også var sånn :)

Enig i at det ikke burde være på lista. Da burde støvsuger og oppvaskmaskin være med også. Ev kunne det vært spesifisert til en type f.eks LED-tv fra Samsung, slik som de gjorde på teppet fra Ikea. Hadde det stått "Teppe fra Ikea" så hadde jeg jo syndet på den også.

Vi har bare flatskjermer, ifølge mann og tenåringssønn er det en absolutt nødvendighet.  Ingen av de andre greiene.  Vi har et teppe fra IKEA, men det er verken nytt eller populært, og jeg aner ikke hva det heter.

De Kähler-produktene har jeg også tenkt på - om relativt kort tid er de vel "ute" igjen, det skjer med mye av det som er supertrendy.  Lyshusene synes jeg er ganske koselige, men jeg har da rikelig med ting til å sette lys i fra før...

Jeg hadde en tråd her om Povl Pava i fjor, jeg har litt "Kähler"-følelser for de varene - det virker som om de prøver å erobre verden, i hvert fall her i Skandinavia.  Jeg har absolutt ikke sansen for den serien. 

Nå leste jeg artikkelen i Aftenposten og ser de skriver at alle velger grått og hvitt.  Vi har faktisk sofa i to forskjellige grånyanser og gardiner som matcher, men dette er fra 2003 eller deromkring :P

Endret av laban

Annonse

Vi har 1. Sofa med sjeselong og 3. Flatskjerm, men det handler mer om hva som er praktisk enn populært. Alt det andre på lista har jeg lite lyst på. Jeg vil ha en gjennomført stil som jeg trives med selv og om det jeg har blir populært så føler jeg meg satt i bås med trend-jegerne.

Anonymkode: ca521...da0

Iphone, Ipad, og MacBook Air burde også vært med på lista. Av det som er med der har vi bare flatskjerm. 

Ikke enig, jeg synes lista bare burde omfatte synlige interiørting (som noen/mange velger styrt av trender), og ikke apparater. 

Ja jeg har jo også flatskjerm - enig i at det er rat å sette opp det på en slik liste.

Og jeg har sofa med sjeselong, kjøpt da jeg flyttet i 2013. Det handler jo litt om hva som finnes tilgjengelig i norske butikker også. Det er ikke alltid lett å finne noe utenom standard-trenden. det merket jeg for noen år siden da jeg prøvde å finne kobberlamper - var ikke å oppdrive. Så litt komisk at det plutselig har blitt trendy og finnes 'overalt'!

Generelt sett så har jeg ikke så veldig lyst på en skikkelig trendgreie, slik som Kähler-vasene. Hvis jeg har anskaffet meg noe som så plutselig blir trendy blir jeg nesten litt sur :-) Som da vi skaffet oss kuskinn ved å kjøpe et ugarvet skinn fra lokalt slakteri og sende til garving. Få år etter fikk du kjøpt kuskinn 'overalt'.

Men her er min liste:

1. Sofa med sjeselong - Ja, se over
  2. Nespresso kaffemaskin - Nei! Misliker kaffemaskiner med kapsler
  3. Flatskjerm - Ja, selvsagt!
  4. Kähler Omaggio-vasen - Nei, se over!
  5. Plakater fra New York - Nei
  6. Stockholm-teppe fra Ikea - Nei
  7. Telysholder fra Tom Dixon, Etch - Nei
  8. By Lassen-lysestaken, Kubus - Nei
  9. Urbania lyshus fra Kähler - Nei
  10. Partytelt- Nei
  11. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på -  Nei, men har et over 20 år gammel glass som har fornavnet mitt på, samt kaffekopp som det står "mor" på. Men det er vel ikke innen denne påskriftstrenden. Jeg har heller ikke HOME-bokstaver hjemme, eller skrift på veggen eller noe slikt.

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg tenker som de andre, at flatskjerm er like selvfølgelig som varmtvannstank, og ikke en trend. Jeg synes også at "ting med skrift på" ikke kan kalles en trend. De aller mest trendy folkene jeg vet om har ikke TV, men får på mystisk vis med seg TV-programmer allikevel. De ser sikkert på iPad'ene sine mens de hører på gule og grønne vinyl-plater.

Selv jeg har fått med meg det med de stripete vasene og lyshus i siden vi fikk flere sånne til jul. De vasene ble innført på jobben som avskjedsgave til folk som slutter. Det har slått meg hvordan alle damer plutselig synes de samme tingene er fine, enda så mange vaser og lysestaker som finnes.

Nicklusheletida

Jeg har bare nummer 3. Flatskjerm. Kunne ikke ha falt meg inn å ha plakat av New York på veggen. I så fall må det har vært et jeg har tatt selv og som jeg var fornøyd med. Jeg liker ikke ting med skrift på heller. Jeg følger ikke trendene. Jeg har nesten bare egne bilder på veggene :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...