Gå til innhold

Liker du det alle har (en tråd av det lette slaget)?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på det selv, hvordan norske hjem (og forøvrig også klær) er veldig like, og at mange av oss vil ha nøyaktig det samme.

Disse elleve tingene har «alle»

1. Sofa med sjeselong
  2. Nespresso kaffemaskin
  3. Flatskjerm
  4. Kähler Omaggio-vasen
  5. Plakater fra New York
  6. Stockholm-teppe fra Ikea
  7. Telysholder fra Tom Dixon, Etch
  8. By Lassen-lysestaken, Kubus
  9. Urbania lyshus fra Kähler
  10. Partytelt
  11. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på

Hvor mange av disse har du? "Synder" selv på nr. 2 (Nespresso, skynder meg å presisere at det er på hytta) og på nr. 4 (gave). Nr. 8 har jeg ønsket meg :).

Kunne selv lagt til en del andre populære og vanlige ting på listen, men nå var det slik den sto: http://www.aftenposten.no/bolig/Disse-elleve-tingene-har-alle-nordmenn-670394_1.snd

1. Har det.

2. Har det. Men vurderer å bytte den ut med Dolce Gusto. Raskere, mer praktisk og mer hygienisk, Nespresso er litt ekkelt siden det blir liggende gamle kafferester i rørene i maskinen fra forrige gangs bruk. Irriterer meg også at en kapsel bare gir 110 ml kaffe. Det duger ikke for meg :-)

3. Har det. Opptil flere.

4. Har aldri hørt om. Tror faktisk ikke jeg er i besittelse av så mange vaser.

5. Har ikke. 

6. Har ikke

7. Har ikke

8. Har ikke, aldri hørt om.

9. Har ikke, aldri hørt om.

10. Har ikke og vil ikke ha.

11. Vil absolutt ikke ha. Synes det er noe av det dummeste jeg vet om.

3 av 11. Jaja, er vel ikke helt normal da :-)

Fortsetter under...

Artig!  

Blir fort lei av ting, så flere av de standartingene mange har styrer jeg utenom i butikken fordi jeg allerede er litt lei etter å ha sett dem i blogger, interiørreportasjer etc. 

Det gjelder spesielt Kahler-hus, Bokstaver på ting og Omaggio-vaser. 

Det er nok forklaringen på at jeg bare kan krysse av disse to på listen:

1. Sofa med sjeselong
  2.  
  3. Flatskjerm
Endret av Kalevaala
Lagt til Flatskjerm..

Har tenkt på det selv, hvordan norske hjem (og forøvrig også klær) er veldig like, og at mange av oss vil ha nøyaktig det samme.

1. Flatskjerm
  2. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på

Hvor mange av disse har du? "Synder" selv på nr. 2 (Nespresso, skynder meg å presisere at det er på hytta) og på nr. 4 (gave). Nr. 8 har jeg ønsket meg :).

Kunne selv lagt til en del andre populære og vanlige ting på listen, men nå var det slik den sto: http://www.aftenposten.no/bolig/Disse-elleve-tingene-har-alle-nordmenn-670394_1.snd

Jeg er visst ikke helt som alle andre. Har en kakeboks det står 'Kaker' på. Vasen (nr. 4) kunne jeg MULIGENS tenkt meg nå som jeg har sett den med striper i perlemor. 

Endret av Mrs D

Annonse

2. Har det. Men vurderer å bytte den ut med Dolce Gusto. Raskere, mer praktisk og mer hygienisk, Nespresso er litt ekkelt siden det blir liggende gamle kafferester i rørene i maskinen fra forrige gangs bruk. Irriterer meg også at en kapsel bare gir 110 ml kaffe. Det duger ikke for meg :-)

Dolce Gusto, er det den derre runde maskina? Hvorfor vil folk ha noe som ser ut som et toalettsete stående på kjøkkenbenken?

1. Sofa med sjeselong JA, FORDI DET ER BEHAGELIG Å STREKKE BEINA, IKKE FORDI ANDRE HAR DET.
  2. Nespresso kaffemaskin NEI, LIKER IKKE KAFFE.
  3. Flatskjerm  FLATSKJERM-TV JA FORDI DET TAR MINDRE PLASS
  4. Kähler Omaggio-vasen IKKE HØRT OM
  5. Plakater fra New York ABSOLUTT IKKE. HAR NESTEN BARE SELVLAGDE TING PÅ VEGGENE.
  6. Stockholm-teppe fra Ikea HAR TEPPER FRA IKEA, MEN HUSKER IKKE HVILKET MERKE
  7. Telysholder fra Tom Dixon, Etch NEI, IKKE HØRT OM
  8. By Lassen-lysestaken, Kubus NEI, IKKE HØRT OM
  9. Urbania lyshus fra Kähler NEI, IKKE HØRT OM
  10. Partytelt NEI.
  11. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på DET KAN JEG IKKE FORDRA.

Hvor mange av disse har du? "

Annonse

Iphone, Ipad, og MacBook Air burde også vært med på lista. Av det som er med der har vi bare flatskjerm. 

Er et så mange som har MacBook Air da? I forhold til PC og andre Mac'er, mener jeg. Jeg og eldstemann har det riktignok, men ellers kjenner jeg ingen som har det. MacBook Pro derimot vet jeg mange som har.

Er et så mange som har MacBook Air da? I forhold til PC og andre Mac'er, mener jeg. Jeg og eldstemann har det riktignok, men ellers kjenner jeg ingen som har det. MacBook Pro derimot vet jeg mange som har.

Ikke alle som gidder bruke penger på sånne overprisede hipster-ting.

Anonymkode: 4a415...899

1. Sofa med sjeselong
  2. Nespresso kaffemaskin
  3. Flatskjerm
  4. Kähler Omaggio-vasen
  5. Plakater fra New York
  6. Stockholm-teppe fra Ikea
  7. Telysholder fra Tom Dixon, Etch
  8. By Lassen-lysestaken, Kubus
  9. Urbania lyshus fra Kähler
  10. Partytelt
  11. Ting med skrift på, for eksempel rødvinsglass det står «redwine» på, eller godteriskål det står «godis» på

Jeg har nr 2 (hjemme) og 3 - og nesten nr 5, bare at nr 5 er fotograti tatt av meg selv så således ikke så mainstream ;) Nr 11 har jeg forresten fått i gave, men gitt bort til fretex... ;) Kähler-vasen er fin - spesielt i hvitt og gått, men nettopp fordi alle har den kommer ikke jeg til å ha den. Ser den (og Wik og Walsøe-produkter) er verveperemie for en del interiørmagasin nå by the way... ;)

Jeg tenker som de andre, at flatskjerm er like selvfølgelig som varmtvannstank, og ikke en trend. Jeg synes også at "ting med skrift på" ikke kan kalles en trend. De aller mest trendy folkene jeg vet om har ikke TV, men får på mystisk vis med seg TV-programmer allikevel. De ser sikkert på iPad'ene sine mens de hører på gule og grønne vinyl-plater.

Selv jeg har fått med meg det med de stripete vasene og lyshus i siden vi fikk flere sånne til jul. De vasene ble innført på jobben som avskjedsgave til folk som slutter. Det har slått meg hvordan alle damer plutselig synes de samme tingene er fine, enda så mange vaser og lysestaker som finnes.

Enig i at flatskjerm kunne vært byttet med feks platespiller og vinylsamling... ;) Samtidig er det helt andre folk som hopper på vinyl-trenden enn bokstav-på-veggen/vingladd/småkrukker/etc-trenden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...