Gå til innhold

husleie dekket for alenemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var det jeg mistenkte, men synes det er dårlig gjort av DPS å få henne til å tro at hun vil få støtte til å bli boende her når det neppe stemmer. 

DPS har vel ikke greie på satsene som sosialkontoret bruker. Kanskje DPS heller kunne hjelpe henne å søke om en kommunal leilighet?

Hvor høy husleie kan en alenemor få dekket i Oslo?

Dere skjønner, min leieboer har blitt gravid, og jeg skal flytte til min leilighet i hjembyen, og hun vil gjerne fortsette å leie her. Men jeg MÅ ha 16.000 NOK for leiligheten, ellers går det ikke opp.

Kan hun få hjelp til å få dekket et så stort beløp? Hun sier hun vil få all hjelp. Opprinnelig skulle hun leie for 8000 NOK og finne en andremann til det andre soverommet til samme pris. Men nå er planene forandret siden hun er gravid. Håper på positivt svar.

Jeg bor i Akershus, og her går nav visstnok ikke over kr. 10 000,- 

Tviler ikke, jeg har ikke anelse på reglene på dette, men jeg håper de som virkelig trenger det får hjelp..

Jeg hadde så jeg klarte meg uten at jeg hadde det spesielt fett, men tok en telefon for å sjekke om jeg kunne ha rett på bostøtte. Det hadde jeg altså ikke.

Annonse

Som et eksempel, så kan hun få ca. 3000 i støtte om hun tjener 200 000 per år. Det er vel neppe nok. Men om hun i tillegg får grunnstønad og barnetrygd, for eksempel (og det gjør hun sikkert), så må hun spørre om det påvirker bostøtten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...